Kevesebb sört és chipset vásároltunk

Sörből 8, sós rágcsálnivalóból 6 százalékkal vásároltak kevesebbet a magyar háztartások a 2013 február óta eltelt egy évben az előző év azonos időszakával összehasonlítva.

kevesebb sör fogyott - Kép: Pixabay

A vásárolt sör mennyisége évről évre csökken, a vizsgált időszakban egy háztartás átlagos fogyasztása 57 liter volt, 4 literrel kevesebb, mint egy évvel korábban és 9 literrel kevesebb, mint két éve. Az idei évben az gyümölcsízesítésű sörök iránti kereslet szintén mérséklődött, illetve vásárlói bázisának terjeszkedése is megállt, jelenleg tízből négy háztartás vásárol ízesített változatot. (Eltűnt a legális dohánypiac negyede is.)

A gyümölcsízesítésű sörök leginkább a 29 évesnél fiatalabbak háztartásaiban kedveltek, a hagyományos sör továbbra is az 50 felettiek körében a legkedveltebb, ez utóbbiak adják a megvásárolt volumen 60 százalékát. Az elemzés szerint az otthoni sörfogyasztást a meleg időjárás jobban befolyásolhatja, mint a közeledő labdarúgó világbajnokság, bár a korábbi évek tapasztalatai alapján a nagy sporteseményeknek van némi pozitív hatása a vásárlásokra.

A futball világbajnokság időszakában a sör mellett gyakran vásárolt termék, a sós rágcsálnivalók forgalma is csökkenő tendenciát mutat. Míg a sós snacket vásárlóközönsége stabil, tízből kilenc háztartás vásárol valamilyen snacket, addig a háztartások hosszú távon egyre kevésbé vásárolnak: két éve egy háztartás átlagosan 7 kilogramm snacket vett egy év alatt, addig az idei márciusig terjedő évben közel 1 kilogrammal vásárolt kevesebbet.

Ez a forgalomcsökkenés a legtöbb vásárlói csoport esetében megfigyelhető, ugyanakkor a 30-39 éves háziasszony által vezetett háztartások 13 százalékkal több sós rágcsálnivalót vettek az elmúlt egy évben.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo