Mastercard biometrikus kártya már Európában is

A Mastercard bemutatta a bolgár UniCredit Bulbankkal közösen lefolytatott biometrikus kártyatesztek eredményeit. Az új megoldás a chipes technológiát az ujjlenyomattal ötvözi, így téve még kényelmesebbé és biztonságosabbá az azonosítást bolti vásárlás esetén.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Dél-Afrika után Bulgária az első európai ország, ahol a Mastercard ezt az innovatív technológiát tesztelte. A résztvevőket arra kérték, hogy osszák meg tapasztalataikat a technológiáról, és arról, mennyire volt könnyű a használata:

  • 93%-a kényelmesebbnek találta a biometrikus kártya használatát a hagyományos PIN kódos fizetéshez képest
  • 95%-a ezt a technológiát biztonságosabbnak találta, mint a sima chipes kártyát
  • ha elérhető lenne, a résztvevők több mint 90%-a nagy valószínűséggel hozzáadná a biometrikus funkciót jelenlegi kártyájához
Kép: Mastercard

Az eredmények arra is rámutattak, hogy ezt az új kártyatípust szupermarketekben, éttermekben és kávézókban, kiskereskedéseknél, valamint benzinkutaknál használnák leggyakrabban. A megkérdezettek nagy többsége a biometrikus kártyát az egyérintéses funkcióval is szívesen használná.

„Az UniCredit Bulbank vezető bankként tartják számon az innovációk területén is, ezt most újra bebizonyítottuk azzal, hogy Európa első bankjaként teszteltük a biometrikus kártyákat. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy felhasználóinknak innovatív, kényelmes, ugyanakkor biztonságos fizetési megoldásokat nyújtsunk. Ennek köszönhető az, hogy a Mastercard minket választott partnerének a projekt során A biometria, mint az azonosítás egyik formája, nem csak pénzügyi szektorban, de az élet összes területén jelentős hatással bír” -  mondta Levon Hampartzoumian, az UniCredit Bulbank vezérigazgatója, és igazgatótanácsának elnöke.

Nyáron könnyebben nyúlunk a bankkártyánk után
Közel másfélszer annyi kártyás műveletet hajtanak végre a nyári hónapokban a fogyasztók, mint az év többi részében. Az utazási irodákban, autókölcsönzőkben és a légitársaságoknál mintegy 40 százalékkal nő a forgalom az átlaghoz képest ebben az időszakban.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy Bulgária az első ország Európában, amelyik tesztelte a biometrikus kártyát. A fogyasztók számára a biztonság a legfontosabb, és a hitelesítéshez használt biometrikus technológia tagadhatatlanul a legmagasabb fokú biztonságot kínálja, így ez a kibocsátók számára kulcsfontosságú funkciót biztosít. A bolgár tesztelők egyértelművé tették, hogy előnyt jelent ez az innovatív technológia, a teszt időszak pedig lehetőséget ad arra, hogy gyorsan és biztonságosan fizethessenek” – mondta Artur Turemka, a Mastercard Balkáni térségéért felelős főigazgatója.

Hogyan működik

A kártyabirtokosnak regisztrálnia kell a saját pénzintézeténél, ahol az ujjlenyomatát a regisztráció során egy titkosított digitális sablonná konvertálják át, melyet a kártyán tárolnak. Ezt követően a kártya a világ bármely EMV típusú termináljánál használható lesz.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo