Út a munkába: autóval, kerékpárral, vonaton

A munkába járók egyharmada autóba ül reggel, egynegyedüka tömegközlekedést használja, de a kerékpárt is sokan választják már. Függetlenül a közlekedési eszköztől, a munkavállalók felének kevesebb, mint fél órát vesz igénybe a napi ingázás a munkahely és a lakása között.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre többen választják a kerékpárt - Kép: streetfsn.blogspot.com

A magyar munkavállalók egyharmada ingázik lakhelye és munkahelye között mindennap. Jellemző, hogy közöttük az átlagosnál magasabb arányban szerepelnek férfiak és a húszas éveikben járók. Ezzel szemben az idősebbeknél kevésbé jellemző, hogy nem a saját településén keresnének munkahelyet – derül ki a Profession.hu Munkahelyi Környezet című kutatásából. A 2500 válaszadó közül minden ötödik munkavállaló legalább napi egy órát tölt utazással, míg közel felüknek, 1250-nek maximum napi fél órát kell, hogy erre szánjon.

A közlekedés módját vizsgálva 32 százalékkal még mindig az autósok vezetnek, őket követik 25 százalékkal a tömegközlekedést választók, de meglepően jó arányt, 15 százalékot hasítanak ki a kerékpárosok is. Náluk 1 százalékkal kevesebben gyalogolnak. A távolsági buszt használók (6%) és a vonatozók (4%) mellett már kimutatható adatot értek el a motorosok is, igaz ők még csak 2 százalékkal, de a hidegebb őszi hónapokban is jelen vannak az utakon.

A biciklivel munkába érkezők között csupán 2 százalékkal nagyobb a férfiak aránya és az életkort vizsgálva is egyenletes az eloszlás: a 20-29 évesek között 11 százalék, a 30-49 korosztályból 17 százalék, az 50 felettieknél pedig 13 százalék kerékpározik naponta a munkahelyére.

Ugyan nemzetközi összehasonlításban, biciklihasználat tekintetében Magyarország a 27 Uniós országból csupán a 17. helyet foglalja el az ECF, az Európai Biciklisták Szövetségének barométere szerint, mégis a folyamatos növekedés tetten érhető.

Aranykorban a drótszamár
Egyre többen és többen pattannak kerékpárra, a lakosság jelentős része már télen sem mond le a kétkerekűek használatáról, pláne ragyogó napsütésben. Közhelynek számít, hogy a magyar kerékpárpiac hatalmas felívelésének lehetünk szemtanúi, igaz, arra csak becslésekre szorítkozhatunk, hogy mekkorára is nőtt ez a piac.

Véleményvezér

Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo