5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp

2014. szeptember 08. hétfő - 13:30 / asalgo
  •    

Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/moomsabuy

1. Figyeljük a konkurenciát!

Rendszeres időközönként készítsünk versenytárs-elemzést, avagy írjuk össze, kik és milyen hasonló termékkel vannak ugyanazon a piacon, mint mi. Nézzük végig, hogyan hirdetik magukat, határozzuk meg, kiknek szólnak pontosan. Vegyük a fáradtságot és hasonlítsuk össze a saját termékünkkel. Írjuk össze a versenyelőnyeinket és a hátrányainkat is! Válasszunk ki legalább egy olyan versenyhátránynak számító tulajdonságot, amin a lehető legrövidebb időn belül változtatni tudunk és változtassunk! (Ugyanakkor, ha lehetőségünk van kommunikálni, akkor koncentráljunk arra, amiben egyértelműen kiemelkedünk a többiekhez képest!)

2. Kérdezzük a vevőinket!

Készítsünk kérdőívet, amelyben választ kérünk vevőinktől a következő kérdésekre: Miért vásárol nálunk? Mit hiányol a kínálatunkból és mi az, amivel kifejezetten elégedett? A feladat tehát adott: megtalálni a választ a kérdésre, miért minket választanak megrendelőink és miért mellettünk tegyék le voksukat potenciális vevőink, ne pedig a konkurenseinknél. Fontos, hogy konkrét előnyöket keressünk! Felejtsük el a minőség vagy a gyors szavakat! Használjuk inkább inkább a 24 órán belül, a minőség helyett az „egyedülálló 2-szeres védelem” kifejezéseket! A szavakon rengeteg múlik. Szakértőnk segítségével például 15 módszert is mutatunk, ahogy vonzóbbnak tűnhetnek az áraink – anélkül, hogy bármit is változtatnánk rajtuk.

Pozicionálási trükkök
Sokkal könnyebb, ha már a legelején pontosan pozicionáljuk ajánlatunkat. Erre két módszert ajánl Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő: vagy azt tisztázzuk magunkban, hogy mi nem vagyunk – vagyis a versenytársaktól eltérő tulajdonságokra koncentrálunk -, vagy a „megjavítjuk elromlott x-ét” típusú kommunikációt választjuk. Utóbbi azonnal szembehelyez minket a piacon tevékenykedő „kóklerekkel”, és instant szakértői státust ad. A vevőszerző marketing további 9 pontját itt találja.

3. Fejlesszünk folyamatosan!

A versenytárselemzésből készül összegzés és a kérdőívünkre kapott válaszok segítségével próbáljuk meg minél tökéletesebbre csiszolni a terméket. Akár minden  alkalommal – negyedévente – újíthatunk a meglévő kínálaton, ha más nem, akkor a csomagoláson, kiszerelésen. Bármit is teszünk, ami a termék előnyére válik,a jó eséllyel látszani fog a megrendeléseken.

4. Jutalmazzuk a visszatérő megrendelőket!

Elég egy apró gesztus: lehet árengedmény, ajándék, de akár egy törzsvásárlói kártya. A lényeg, hogy érezze, megbecsüljük őt, vásárlása fontos számunkra. Ne próbáljunk meg rásózni minden termékünket, ami a kínálatunkban szerepel, mert ezzel akár el is űzhetjük. Egy jó felépített értékesítési lánccal viszont magunkhoz láncolhatjuk hosszabb időre is.(A tökéletes termékpaletta titkáról itt beszélnek szakértőink.)

 5. Csináljunk tesztvásárlásokat!

Üljünk be a „vevőnk székébe” és próbáljuk ki, mi megvennénk-e a saját termékünket. (Ez a legjobb tesz a weboldalunk esetében is.) Próbáljunk meg kívülállóként nézni a termékre és kérjük meg a kollégánkat, győzzön meg arról, hogy ezt a terméket érdemes megvennünk. Igyekezzünk magunkhoz őszinték és objektívek lenni, majd kérjük meg barátainkat, ismerőseinket, hogy adjanak le tesztrendelést. A legtöbb információt  a termékünkről, szolgáltatásunkról ezekből a tesztvásárlásokból kaphatjuk.

 

Költségkímélés
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor