Az ilyen e-mailt olvassuk el!

A legtöbb ember a postafiókjába több levél érkezik, mint amennyit valójában el tud, vagy akar olvasni. Szakértőnk elmondja, milyen alapvető szabályokat kell betartanunk ahhoz, hogy a mi e-mailünket tényleg elolvassák a címzettek!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sorozatunkban tisztázzuk az e-mail marketing terület alapjait, és közérthetővé tesszük azt annak érdekében, hogy a kis- és középvállalatok is sikerrel alkalmazhassák kampányaik során. A sorozat első részében körbejártuk, mikor milyen eszközzel érdemes támadni. A második részben áttekintettük, hogy milyen területeken eredményes különösen az e-mail marketing. Szakértőnk segítséget adott a hírlevélküldő rendszer kiválasztásához és összeszedte, hogy mik az e-mail üzenetek legfontosabb elemei.

A MailEngine szakértőinek a segítségével sorra vesszük azokat az alapvető szabályokat, amiket érdemes követni az e-mail drótvázának kialakításakor annak érdekében, hogy a végeredmény minden levelezőrendszeren és eszközön (akár az okostelefon kijelzőjén is) megfelelően jelenjen meg, és így alkalmas legyen a címzettek meggyőzésére.

Kép:Pixabay

1. Meggyőzés 300 pixelben

Görgetés nélkül, előnézetben kb. 300 pixel magas a látható terület egy e-mail esetében, ez az úgynevezett hajtás feletti rész. Fontos, hogy a fő üzenetet, meggyőző érvet már itt jelenítsük meg. Ha nem figyelünk erre, könnyen úgy járhatunk, hogy a címzettek egyszerűen törlik az e-mailünket, mert első ránézésre nem találják azt elég érdekesnek. Mit tartalmazzon a top300 pixel?

  • Fejléc: Itt jelenítsük meg a vállalati logót, valamint a közösségi felületek ikonjait. 150 pixelnél ne legyen magasabb, hogy a fő érv, valamint call to action üzenet is látható legyen már előnézetben is.
  • Menüsor: Sok hírlevélben láthatjuk, hogy a fejlécben helyet kap a honlap menüsora. Felmérések szerint azok a cégek, akik ezt a technikát alkalmazzák, úgy tapasztalták, hogy a felhasználók gyakrabban kattintanak ide, mint a levélben található többi linkre, sőt, a konverziók tekintetében is sokszor jobban működik. De nemcsak emiatt lehet érdemes ehhez a megoldáshoz nyúlni: a menüsor ismétlésével sokkal konzisztensebb lehet a vállalatunk megjelenése. Arra ugyanakkor ügyeljünk, hogy lehetőség szerint a menüsor is férjen bele a fejlécre szánt 150 pixelbe.
  • Call to action: Mindjárt az e-mail elején derüljön ki, hogy miről szól a hírlevelünk. Érdemes ebbe a szekcióba egy aktivizáló, call to action üzenetet is elhelyezni.
2. Kerüljük a horizontális kialakítást!

A felhasználók különböző levelezőkliensekben nyitják meg az e-mailjeiket, az egy képernyőn megjelenített rész – amit oldalra görgetés nélkül látni fognak – pedig számos paramétertől függ (pl. hirdetések, toolbarok stb.). Könyökszabályként érdemes az e-mailt maximum 600 pixel szélesre hagyni, így érhetjük el a maximális felhasználói élményt, ami növeli az e-mail hatékonyságát is.

Na ezért kell mobilra optimalizált weboldalt készíteni!
Minden harmadik mobilnet-felhasználó 20–29 éves, de az idősebbek olvasgatnak így a leghosszabban – derül ki a Gemius friss kutatásából.
3. Gondoljunk a mobilozókra!

Nemcsak az eltérő levelezőrendszerekre, de a különböző eszközökre is tekintettel kell lennünk. Egyre többen nyitják meg levelüket okostelefonról, ezért érdemes mobilra optimalizálni a leveleink megjelenését.

  • Nagy akciógombok: A mobilról e-mailezőknek is le kell tudniuk kattintani az akciógombokat, ehhez pedig érdemes legalább 44x44 pixelesre tervezni azokat.
  • Egyoszlopos kialakítás: Az e-mail lehet reszponzív kialakítású is, ilyenkor a megjelenítés alkalmazkodik az eszköz képernyőjéhez, vagyis ami egy asztali gépen 2-3 oszlopban jelenik meg, az mobilon egy oszlopban, egymás alatt fog látszani.
  • Betűméret, sortáv: Kellően nagy betűméretet válasszunk, ami mobilon is olvasható lesz. A sortávot is érdemes nagyobbra hagyni, hogy ha például két link van egymás alatt, akkor is könnyen le lehessen kattintani azokat.
  • Mobil fogadóoldal: Ugyan nem az e-mail szerves része, de fontos kiemelni, hogy nem elég, ha csak az e-mailünk mobilra optimalizált, a honlapunknak is annak kell lennie, hogy az e-mailből érkező látogatókat vásárlóvá tudjuk konvertálni.
4. Találjuk meg a megfelelő szöveg-kép arányt!

A képek sokkal erősebben hatnak az érzelmekre, és így meggyőző erejük is nagyobb, mint a szöveges tartalomnak. Ugyanakkor az sem jó út, ha csak képekkel kommunikálunk. Egyrészt sok levelezőrendszer nem jeleníti meg alapbeállításként a képeket, így a felhasználók csak egy üres levelet látnak, másrészt a csak képes e-mailek sok esetben fennakadnak a spamszűrőkön.

5. Kövessük az F struktúrát!

Az interneten a felhasználók teljesen másképp olvasnak, mint amikor egy könyvet vesznek a kezükbe. Jellemzően csak szkennelik, átfutják a tartalmat, a lényeget, számukra fontos információkat keresve. Az e-maileket jellemzően egy F betű vonalát követve nézik át a felhasználók:

  • Először a levél felső részét futják át balról, jobbra.
  • Ezután kicsit lejjebb tekintenek, de ott jellemzően már nem a teljes sort pásztázzák át.
  • Végül az e-mail bal oldalát futják át fentről lefelé haladva.
Mit hasznosíthatunk ebből az e-mail felépítése során? A fontos tartalmakat, call to action üzeneteket helyezzük azokra a területekre, amiket a legtöbb felhasználó megnéz, így növelhetjük a konverziók esélyét.

6. A tartalmat okosan építsük fel!

A felhasználók ugyan nem szeretnek hosszan e-maileket olvasni, inkább csak átfutják azokat, mégis van néhány fogás, amik alkalmazásával megkönnyíthetjük az üzenetünk befogadását.

  • Tömör, rövid mondatokban fogalmazzunk.
  • Használjunk vizuális elválasztó elemeket – például választóvonalakat, nagyobb sorközöket – az elkülönülő tartalmak között.
  • A tartalom strukturálására használjunk felsorolásokat, alcímeket.
  • A legfontosabb információkat emeljük ki boldozással.
  • Használjunk akciógombokat.
  • Válasszunk webes betűtípust. Ilyen például az Arial, Helvetica, Tahoma, Times New Roman vagy a Georgia.
7. Ne hagyjuk el a láblécet!

Bár a fő üzeneteket a levél törzsszövege és a fejléc tartalmazza, a láblécet sem hagyhatjuk ki. Itt jelennek meg ugyanis olyan kötelező elemek, mint a leiratkozás gomb, az adatvédelmi nyilvántartási szám, vagy az adatkezelés indoklása. A layout kialakításakor ügyeljünk rá, hogy ez a rész vizuálisan elkülönüljön a levél többi tartalmától. Ezt például egy másik háttérszín választásával érhetjük el.

Ha a hírleveleink felépítésekor ezeket a szabályokat követjük, azzal nagyban növelhetjük e-mail kampányaink hatékonyságát. Bár a megfelelő szöveg/kép arány fontosságáról is tettünk említést, következő cikkünkben tovább bontjuk ezt a témát, és a MailEngine szakértőinek segítségével gyakorlati tippeket adunk arra, hogyan válasszunk megfelelő illusztrációt e-mailjeinkhez.

Dely Gábor MailEngine www.mailengine.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo