Ezért bukhatnak el a fiatal vállalkozók

Meglepő eredménnyel zárult, egy a fiatal vállalkozók nehézségeit vizsgáló felmérés. A most vállalkozásba fogóknál hiányzik a tudatos felkészülés, a célkitűzés, illetve a tevékenység kivitelezésének és a piacra lépésnek az átgondolása, de a fennmaradást biztosító termékfejlesztésnek sem szentelnek kellő figyelmet.

Fiatal vállalkozók: szabadesésben - Kép: SXC

A Munkaland Fejlesztő Központ az InnovaLab Intézettel karöltve 2014. tavaszán online felmérést futtatott annak felmérésére, hogy a fiatal önerős vállalkozók milyen nehézségekkel szembesülnek mindennapi működésük során, működési jellemzőik miként hatnak sikerességükre.  A kutatás meglepő eredménnyel zárult: A ma működő fiatal vállalkozások alig váltak tudatosabbá a vállalkozás működtetésének mikéntjét illetően, mint az arra még csak mostanában készülő társaik. Többségüknél, 80 százalékuknál hiányzik a tudatos felkészülés, a célkitűzés, illetve a tevékenység kivitelezésének és a piacra lépésnek az átgondolása, de a fennmaradást biztosító termékfejlesztésnek sem szentelnek kellő figyelmet.

(Az állami támogatások is megtorpanni látszanak.)

A legfájóbb pont azonban, hogy nem termelnek elegendő profitot; a felmérésben részt vevők 48,4%-a erre 1-es értéket adott a maximálisan adható 5-ből. Az alacsony profit és a további, szintén gyakran említett gyenge működési jellemzőknek az eredményességgel való összefüggését vizsgálva az látszik, hogy a jó teljesítmény elmaradására leginkább olyan jellemzők adhatnak okot, mint hogy mennyire fontos a vállalkozás megújulása, az innováció: a ’Kevesebb új terméket/szolgáltatást vezetettünk be, mint a versenytársak”  88%-os korrelációt mutat a negatív eredménnyel. Második legmeghatározóbb jellemzőnek a szervezeti belső működés bizonyult: „Nincsenek szabályozott működési folyamataink.”, ami 78 százalékos korrelációt mutat a negatív eredménnyel.

Szerencsére, ez utóbbi két jellemző kevesebb vállalkozásban számít gyenge pontnak, mint például az elmaradó profit vagy a feladatokhoz nem illeszkedő létszám, vagy a tudatos célkitűzés és a tervezés hiánya. Utóbbi három ugyan sok vállalkozásban jelent nehézséget, de úgy látszik, kevésbé közvetlen módon hat ki az eredményekre, mint a termékfejlesztés vagy a szabályozott működés hiánya.

A Teljes kutatás letölthető itt.

Kezdő vállalkozás: az 5 leggyakoribb tévhit
A startup cég induló tőkéjének összegyűjtéséről minden kezdő vállalkozónak más elképzelései vannak. Van, aki a kezdő vállalkozóknak kiírt pályázattól várja a cég beindulását, mások kockázati tőkében hisznek, de gyakran megesik, hogy az ötletből nem lesz vállalkozás sem, mert a tulajdonosok úgy tartják, a saját tőkéjük gyakorlatilag semmire se lenne elég. Íme az 5 leggyakoribb tévhit, ami egy induló cég kudarcát jelentheti.
 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo