Így spórolhat egy kisvállalkozás

2013. szeptember 19. csütörtök - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Bár a kisvállalkozások általában soha nincsenek túlzottan eleresztve, a válság éveiben a spórolás fontosabb feladat, mint valaha. Adunk néhány tanácsot, hogyan faragja le nem kívánatos vagy felesleges költségeit.

Forrás: SXC

Hitelköltség-csökkentés

A cégek feje fölé tornyosuló hitelek, törlesztőrészletek és kamatterhek végzetes veszélyt jelenthetnek a bizonytalan gazdasági helyzetben lavírozó vállalkozások számára. Éppen ezért kell minél hatékonyabban menedzselni a kötelezettségeinket. Minél magasabb egy hitel kamata, annál komolyabb megterhelést jelent a vállalat számára, ezért érdemes azoktól megszabadulni elsőként, az alacsonyabb kamatozású hiteleket pedig hosszabb távon kifuttatni. Különösen jó alkalom a hitelállomány átstrukturálására az október elsejétől újra beinduló növekedési hitelprogram, mely hitelkiváltásra is igénybe vehető.

Távmunka

Bár mindenki egyetért abban, hogy a családi béke érdekében jobb a munkát és magánéletet különválasztani, ez még nem azt jelenti, hogy fizikailag is el kéne választani őket. Magyarországon ugyan sok vállalatvezető még mindig nem bízik az alkalmazottaiban és szereti őket a munkaidő minden percében szemmel tartani, a távmunkának azonban igenis megvannak az előnyei. Az alkalmazottaknak kevesebbet kell utazniuk, nem fognak olyan indokokkal szabadságot kivenni, amiért korábban megtették volna, mint például a gyerek betegsége, ráadásul a cégnek kisebb irodát is elég bérelni, ha nem ül bent állandóan az összes munkavállaló.

Pályáztatás

A beszállítók, szolgáltatók pályáztatása nemcsak az állam vagy a nagyvállalatok privilégiuma, élhetnek vele a legkisebb társaságok is. Alkudozni, alacsonyabb árat kérni lehet, hogy egyes vezetők számára kellemetlen lehet, de az általa elért megtakarítás biztos, hogy jól jön. Ugyanez igaz a közszolgáltatókra is, hiszen a nyitott piacon igenis van verseny, érdemes tehát időről időre felülvizsgálni a szerződéses kondíciókat, és körülnézni a versenytársak között, van-e jobb ajánlat az éppen érvényben lévőnél.

Barter

Egyes szakmákban a legelterjedtebb együttműködési forma, máshol még csak nem is hallottak róla. Nem feltétlenül kell pénzt kapni a szolgáltatásunkért vagy termékünkért, el is cserélhetjük azt más termékekre vagy szolgáltatásokra, amikre épp nekünk van szükségünk.

Előre fizetés

Magyarországon inkább a késedelmes fizetésnek vannak nagy hagyományai, pedig adózási szempontból igenis van értelme előre fizetni – különösen év végén. A következő év elején esedékes kiadások decemberi előrehozása ugyanis azt is jelenti egyben, hogy az adó-visszatérítést 12 hónappal korábban tudjuk megejteni, miközben a kiadásaink csak néhány héttel korábbra datálódnak. A folyamat fordítva is érvényes: a december végén esedékes bejövő számláinkat dátumozzuk január elejére, elcsúsztatva ezzel az utánuk adódó fizetési kötelezettséget.

5 pénzügyi tanács, amit érdemes megfogadnia
Hiába tűnik elvont  számmisztikának és a világ egyik legunalmasabb foglalkozásának a könyvelés, alapvető ismeretek és a pénzügyek felügyelete nélkül a legvirágzóbb üzleti ötleteknek is súlyos kudarc lehet a vége. Íme néhány tanács a legfontosabb pénzügyi fókuszpontokról.

Pontgyűjtés

Bár a pontgyűjtésnek inkább a háziasszonyok körében vannak hagyományai, a kis cégeknél is megfontolandó bizonyos cégek kedvezménykártyáinak kiváltása. Mobilszolgáltatók, légitársaságok, benzinkutak jelentős kedvezményeket tudnak nyújtani a nagyban fogyasztó vásárlóiknak, amelyek mind csökkentik a változó (de kötelező) költségek szintjét.

Próbaidő

Az új munka törvénykönyve szerint a próbaidő mértéke 30 nap, azonban a felek a munkaszerződésben 3 hónap próbaidőben is megállapodhatnak, de csak és kizárólag előre, a munkaszerződés megkötése előtt. A próbaidő alatt a munkaviszony bármely fél részéről azonnal, indok nélkül felmondható. Mivel az új alkalmazottak képességeiről egy egyórás beszélgetés alkalmával csak nagyon felszínes információkat lehet megtudni, érdemes a próbaidőt olyan hosszúra nyújtani, hogy teljességgel megbizonyodhassunk arról, jó embert választottunk.

Használjuk a közösségi hálót

A Facebook oldalak létrehozásáról és az online jelenlétről már sokan és sokféle véleményt megfogalmaztak, ám az kristálytisztán látszik, hogy önmagában egy promóciós oldal létrehozása a közösségi oldalakon nem elég. Azonban az internet nem csak önmagunk reklámozására jó, hanem arra is, hogy ügyfeleket, partnereket találjunk rajta. Iratkozzunk fel iparági csoportokba, böngésszünk fórumokat, elegyedjünk beszélgetésbe, válaszoljunk a potenciális vevők kérdéseire. Bár időigényes, pénzbe nem kerül, a cég imidzsét pedig jelentősen növelheti, különösen, ha nem sablon promóciós válaszokat adunk, hanem valódi információt osztunk meg.

Költségkímélés
Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor