Nem érdemes hirdetni a közösségi oldalakon?

Egyre többen használják üzleti célra a közösségi oldalakat, többek között ennek köszönhető a LinkedIn és a Google+ előretörése – derült ki a KutatóCentum friss felméréséből. A hirdetőknek ugyanakkor érdemes figyelembe venniük, hogy a napi szintű közösségimédia-használók egyharmada nem figyeli az ezeken az oldalakon megjelenő reklámokat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kép kattintásra nagyobb méretben jelenik meg

A legalább egy közösségi oldalt használó magyar internetezők 91 százaléka rendelkezik Facebook profillal, amit nagy részük rendszeresen látogat is a KutatóCentrum 2013-as Web 2.0 Reportjának adatai szerint. Ezek ismeretében nem meglepő, hogy ma már a cégek számára is szinte megkerülhetetlen a Facebook-jelenlét, hiszen nagyon jó elérést biztosít számukra.

Ezzel párhuzamosan a szakmai kapcsolatépítés platformja, a LinkedIn is egyre komolyabb tényezővé válik: míg 2012 novemberében még csak a megkérdezettek 6 százaléka regisztrált az oldalra, 2013 júniusára már 10 százalékuk. Ugyanakkor az aktív tagok aránya jóval alacsonyabb, mint a Facebook esetében. A szolgáltatást elsősorban a budapestiek használják, s mivel szakmai jellegű portál, regisztráltjainak túlnyomó többsége diplomás.

A Twitter is erősödött: 2012-ben a felmérésben részt vevők 14 százaléka volt regisztrált tagja az oldalnak, 2013-ban pedig már 21 százalékuk. Az aktivitás ennél is nagyobb növekedést mutat: míg tavaly csak minden hetedik tag volt aktív felhasználó, addig idén már minden harmadik regisztrált rendszeresen twitterezik.

A Google kikerülhetetlenné teszi a Google+ regisztrációt

Az üzleti kommunikációban egyre nagyobb szerep jut a Google+ szolgáltatásnak is, melyhez sok vállalat keresőoptimalizálási okokból csatlakozik: a regisztráltak aránya 1 év alatt 37 százalékról 47 százalékra nőtt, és a tagok egyharmada rendszeresen látogatja is az oldalt. „A Google mindent megtesz a szolgáltatás táborának növelése érdekében: a Gmail-felhasználók szinte ki sem tudják kerülni, hogy a rendszer regisztráltassa őket. Ugyanakkor ez az erőteljes pull stratégia az adatokban is meglátszik: míg az elérési mutató rendkívül dinamikusan növekszik, az aktivitás szinte alig emelkedett”mondta el Hámori Zsuzsa, a Hírek Média stratégiai és üzletfejlesztési menedzsere, közösségimédia-szakértő. –  „A Google által választott út ugyanakkor hosszú távon sikeres lehet: várhatóan ha a Google+ regisztrációs tábora elér egy kb. 60 százalékos szintet és a véleményvezérek elkezdik aktívan használni a szolgáltatást, hirtelen megugrik majd az aktivitás is.”

Reklámvakság a közösségi oldalakon

A szakmai közösségi oldalak táborának növekedése mellett a vállalatok közösségi jelenlétének erősödését igazolja az is, hogy egyre többen használják ezeket az oldalakat üzleti célokra: míg 2012-ben a kutatásban részt vevők 9 százaléka nyilatkozott így, addig idén már 12 százalékuk.

5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás
Vannak azért olyan trükkök, alkalmazások és más lehetőségek, amelyek segítségével növelhető a Facebook-ról érkező látogatókkal növelhető az értékesítés volumene. A Piac&Profit szakértője összeszedett néhány ilyet!
„A felhasználók elérésére több lehetőség is kínálkozik a vállalatok számára, ugyanakkor jó tisztában lenniük azzal, hogy a napi szintű felhasználók egyharmada nem figyeli a közösségi oldalakon megjelenő reklámokat, és mindössze 26 százalékuk használ szívesen alkalmazásokat, vagy lép be különféle csoportokba” – mondta el Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Ugyanakkor például kiváló lehetőséget jelent az internet arra, hogy információt szerezzünk a potenciális fogyasztókról!

Az adatok is azt mutatják, hogy a vállalatok nincsenek könnyű helyzetben, ha marketing és sales tevékenységük során hatékonyan szeretnék használni a közösségi média felületeket. „A terület diverzifikálódása egyre inkább abba az irányba mutat, hogy a szektor kitermeli a maga specialistáit, akik erre a témára fókuszálva hosszú távon jobb eredményeket tudnak felmutatni, mint ha a vállalatok maguk próbálkoznának a közösségi média üzleti célú alkalmazásával” – mutatott rá Hámori Zsuzsa.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo