Vége a like-koldulásnak!

A Facebook újabb jelentős változtatást jelentett be a napokban, amely a hírfolyamban megjelenő tartalmakat érinti majd. Büntetik a like-kéregető oldalakat és a gyakran ismétlődő tartalmakat küldözgető spamelőket is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szigorúbb fellépést ígér a Facebook – kép: Pixabay

Az új algoritmusnak köszönhetően lényegesen csökken a hírfolyamban megjelenő spam linkek-, like-vadász bejegyzések és „vicces” képek száma. Ezzel együtt a változtatás hasznos lesz a céges oldallal rendelkező vállalatok számára, mert így  „nem spam”,  organikus (nem fizetett) tartalmaik sokkal nagyobb valószínűséggel jelennek majd meg a célközönségük falán.

(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)

„A Facebook oldalak többsége nem spammel a hírfolyamban, így őket nem érintik negatívan a változások, ezzel szemben egy kisebb része az oldalaknak, melyek rendszeresen és tudatosan gyártanak spamnek minősülő tartalmat a hírfolyamba, az elkövetkező hónapokban fokozatosan csökkenő elérést látnak majd. A változtatás kimondottan azokat az oldalakat érinti, amelyek a like/share/comment funkciókat próbálják erőltetni a posztjaikban” – mondta Joanelli Tamás közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője.

Az algoritmusváltozás három kategóriát érint: a like-bating, vagyis like-kéregető oldalakat, amelyek tipikusan arra kérik az olvasókat, hogy lájkolják a bejegyzést, a gyakran ismétlődő tartalmakat, mint például a sokszor megosztott fotók vagy videók, amiket a felhasználók nagy számban megosztanak a Facebookon, de a sokszori ismétlődés kevésbé releváns a követők számára, és végül azokat a spam linkeket, amelyek arra késztetik az embereket, hogy rákattintsanak, de tartalmuk már teljesen más, mint amire a szöveg utalt. Ezek általában reklámoldalak. (Itt olvashat a ragályos tartalom titkáról!)

Kilenc gyakori kérdés a Facebook-hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségimarketing-szakértő válaszol.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo