Megy az üzlet

2017. szeptember 10. vasárnap - 07:30 / Demcsák Gergely
  •    

A BMW 5-ös sorozat minden idők legsikeresebb üzleti limuzinja. Kifinomult hajtásláncai, fejlett technikái és kényelme olyan elegyet alkotnak, ami miatt emberek milliói esküsznek rá. Most kipróbáltunk egy példányt a friss G30 szériából a legvonzóbb hajtáslánccal és az összes létező, lenyűgöző extrával.

Csak akkor egyértelmű, hogy az 5-ös limuzin új generációját látjuk, ha mellé állítunk egy példányt az előző nemzedékből. Teljesen új a frontrész, jóval kifejezőbbek a fényszórók, és más rajzolatú a lökhárító. Szakítottak a fénygyűrűkkel, immár ötszögletűek a nappali fényt adó csíkok, s ez új tekintettel ruházza fel az autót. Az autó sziluettje is markánsabb, hátul pedig nagyméretű, trapéz alakú, krómozott kipufogóvégek merednek ki. Igaz, a tesztautó egy M Sport csomaggal megbolondított példány volt, 19 colos fekete keréktárcsákkal, sport fékrendszerrel, M aerodinamikai csomaggal és a BMW-sek által jól ismert, Individual magasfényű Shadow Line csomaggal, amely a krómokat feketére cseréli a karosszérián. A különleges Sophisto szürke fényezés gyönyörűen mutatott, a fényes fekete felnikkel azonban talán kicsit túllőttek a célon a konfigurátorok. Persze mindez ízlés kérdése.

autó

BMW 530d xDrive (Fotó: Tóth László Rudolf, HIPStudio)

Az ajtókat feltárva modern BMW-belső fogad, ismerős, enyhén a vezető felé forduló középkonzollal, jellegzetes elrendezésű klímapanellel, iDrive vezérlővel és váltókarral, no és az M csomag részeként vaskos karimás sportkormánnyal. Az 1,8 milliós forintos készlet részei a zavarba ejtően pazar, fekete bőrkárpitozású, kék szegélyvarrású sportülések, amelyek sémáját a könyöklőkön és az ajtóbelsőkön is továbbvitték, valamint – fokozva az exkluzív hangulatot – a BMW Individual antracit tetőkárpit. A műszerfal tetején az iDrive rendszer minden korábbinál nagyobb képernyője trónol.

Minden infotainment rendszer anyja, az iDrive továbbra is remekül, magától értetődően használható, változást csak a friss koncepció jelent: a fő menüpontokat immár „csempés” elrendezésben látjuk. A rendszer reagál a kézmozdulatokra, olyan funkciók is megjelennek, mint például az ujjak körző mozdulatával szabályozható hangerő, azonban ezeknek nem sok értelmét láttam, a kormányról tekerőgombbal sokkal könnyebben intézhető a dolog. A 25 centiméter átlójú kijelző képe gyönyörű, grafikája ragyogó, sohasem láttam még ennyire szép kameraképet autóban. Az új 5-ösben páratlan, 360 fokos kamerarendszer működik, amely minden irányból képes mutatni az autót és környezetét, a legkisebb parkolóhelyekre is be lehet manőverezni az autót. A tesztautó egyébként digitális kulccsal érkezett, és tudta a távvezérelt parkolást is. Nagyot lehet villantani azzal, hogy autónk magától kiáll a parkolóhelyről, és elénk gördül, igaz, kanyarodni még nem tud.

BMW 530d xDrive
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4936/1868/1479/2975 mm
Lökettérfogat: 2993 cm3
Teljesítmény: 195 kW/265 LE 4000 ford./percnél
Nyomaték: 620 Nm 2000–2500 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 5,4 mp
Csúcssebesség: 250 km/óra
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,2/4,9/5,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
Száraz tömeg: 1770 kg
Üzemanyag: 66 liter
Csomagtér: 530 liter
Alapár: 17 507 000 forint

Nehéz lenne felsorolni, mennyi innovatív műszaki csemegét építettek az 5-ös BMW-be. Kényelmi, szórakoztató és biztonsági arzenálja minden autóét felülmúlja. Szélvédő kijelzővel informál, sztereokamerával figyeli a forgalmat és az autó környezetét, magától betartja a sebességhatárokat, és elkerüli a veszélyhelyzeteket, észreveszi és éjszaka rávillant a gyalogosokra, de autonóm vezetésre is képes 0 és 210 km/órás sebesség között. LED-es fényszórórendszere hihetetlenül fejlett, és ötszáz méterre elvilágít, légrugós felfüggesztése pedig egy álom. A 19 colos felnik és a peres gumik sem csorbítják az úthiba eltüntetési képességeit.

Az utazási komfortot a nagyobb lábtér, a masszázsfunkcióval ellátott komfortülések és az ionizátorral és kellemes illatosítóval kiegészített négyzónás légkondicionáló is magasabb szintre emeli. Az autó elöl és hátul is nagyon kényelmes, prímák az ülések, az ergonómia szokás szerint tökéletes, a 3 literes turbódízel motor pedig csendesen, kulturáltan teszi a dolgát.

Nem kérdés, az 5-ös BMW-hez a 268 lóerős és 620 newtonméter nyomatékú, selymes hangú, soros hathengeres dízel passzol a legjobban. Fölényes menetteljesítményekre képes, ha kell, móresre taníthatunk vele bárkit, s az előzések pillanatok alatt nyomatékból végrehajthatók, ugyanakkor takarékos is: nemegyszer 7 liter alatti átlagot mértünk vele. A nyolcfokozatú automata váltó remek partnere ebben.

Az új 5-ös BMW a kényelmet és a bravúros, valóban lélegzetelállító műszaki megoldásokat helyezi előtérbe. Mindentudó, reprezentatív limuzin, amely elbűvöli utasait, és amelyet a kilométerek fölényes, gyors leküzdésére terveztek. Ma ez a legfejlettebb nagyautó, amihez 14 millió forint jelenti a belépőt.

Autóteszt: fókuszban az erő
A forró ferde hátúak legikonikusabb képviselője a Ford Focus RS, amely a négyhengeres turbómotort kézi váltóval és összkerékhajtással párosítja. E rendszer az egyik legbiztonságosabb és legsokoldalúbb sportautót faragja az RS-ből.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor