Adattárolási kihívások nyomasztják a cégeket

A hagyományos vállalati adattárolási stratégiák nem képesek lépést tartani az üzleti adatok mennyiségének exponenciális növekedésével, és ez komolyan aggasztja az IT-szervezetek 70 százalékát – állapította meg egy, a SUSE megbízásából készült, nemrégiben közzétett tanulmány.

Az 1200, vezető beosztású IT-döntéshozó bevonásával végzett kutatás arra mutatott rá, hogy a vállalatok túlnyomó többsége az elmúlt 12 hónapban kénytelen volt felülvizsgálni adattárolási szemléletét és stratégiáját, mivel egyre komolyabb problémának érzi a tárolási rendszerekkel járó költségeket, illetve a meglévő megoldások alacsony teljesítményét, túlzott komplexitását, valamint széttagoltságát. A válaszadók 60 százaléka szerint az adattárolási kiadások más üzleti részlegekre is egyre nagyobb kihatással vannak, és a cégek 95 százaléka érdeklődik a jól skálázható és hatékony szoftveresen vezérelt tárolók iránt. Olyannyira, hogy 63 százalékuk egy éven belül tervezi a szoftveralapú tárolók bevezetésének megkezdését.

Kép: Pixabay

A válaszadók többségénél jelenleg hibrid flash és lemezes (62%), illetve lemezalapú (61%) rendszerek működnek, amelyek az alábbi kihívásokkal járnak:

Magas költségek: A megkérdezettek 80 százaléka elégedetlen tárolórendszere magas költségvonzatával, 92 százalék pedig amiatt aggódik, hogy vajon kézben tudja-e tartani az adattárolási költségeket a kapacitásigény növekedése mellett. A felmérésben érintett négy kontinens 11 országában átlagosan az IT-büdzsé mintegy 7 százalékát költik adattárolásra.

Teljesítménnyel kapcsolatos aggodalmak: Az IT-vezetők közel háromnegyede (73%) nem találja megfelelőnek jelenlegi tárolómegoldása teljesítményét. 92 százalékuk nyugtalan amiatt, hogy az adattömeg növekedésével az adattárolási problémák lassítani fogják a digitális átalakulás menetét.

Egyre komplexebb és széttagoltabb rendszerek: A válaszadók 71 százaléka komplex és erősen széttagolt tárolórendszerrel rendelkezik. A szervezetek ezért leggyakrabban az adattárolási stratégia egyszerűsítését említették a következő egy éves időszak prioritásaként.

„Manapság már minden vállalatnál tárolnak adatokat. Archiválják az e-maileket, számtalan különféle dokumentumot használnak, és több különböző iparágban kell nagyméretű videó- vagy képfájlokat kezelni. A szervezetek gyakran több petabájtnyi adatot tárolnak – az adatmegőrzési szabályzatok és a hatósági előírások miatt sok esetben évekig. Az adattárolás elérte azt az inflexiós pontot, ahol a növekvő adattárolási szükségletek, illetve a skálázhatóbb és megfizethetőbb megoldások megjelenése miatt a vállalatok felülvizsgálják a hagyományos adattárolási szemléletet.” – foglalta össze Hargitai Zsolt, a Magyarországi Képviselet üzletfejlesztési vezetője.

Hatékony saját eszközről dolgozni, de biztonságos is?
A legtöbb szervezetnél már belátták, hogy nem lehet feltartóztatni a fejlődést, és teret kell engedni a felhasználóknak, hogy saját okostelefonjaikat, tableteiket vagy laptopjaikat is használhassák a mindennapi munkájuk során. A Novell szakértői szerint azonban fontos, hogy a vállalatok minden tekintetben végiggondolják a biztonsági kérdésköröket, és kiküszöböljék az esetleges kockázatokat. De pontosan mely területekre is kell figyelmet fordítani?

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo