Minden kötelező elemmel rendelkezik honlapja?

A jó weboldal olyan, mint egy jól kivitelezett épület, fontos, hogy erős, megbízható alapokra épüljön, és maga a ház kívül-belül megfeleljen a követelményeknek: jól nézzen ki kívülről, és minden megfelelően funkcionáljon belülről is, fejleszthető, bővíthető, átalakítható legyen. Sőt jó, ha vannak benne extrák is. Szakértőnk segít, milyen legyen!

A jó céges weboldal ma már nélkülözhetetlen elem - Kép: SXC

Milyen a jó első benyomás?

Bizonyára Önnel is gyakran előfordult már, hogy ha keres a neten valamit, és belebotlik egy olyan weboldalba, ami nem nyújt kellemes látványt, akkor továbbáll és gyorsan átkattint a következő oldalra. Ez persze nem azt jelenti, hogy weboldalunknak hihetetlen és művészien lenyűgöző grafikai élményt kellene nyújtania, de semmiképpen ne nézzen ki úgy, mintha nem frissítették volna már 10-15 éve.

A tiszta, átlátható és egyszerű kialakítás az egyik legfontosabb szempont. Rengeteg mondanivalónk lehet a látogató számára, de ne öntsük rá az összeset rögtön az „ajtóban”, azaz a főoldalon. Ne legyen tartalmilag sok, nehezen emészthető, hiszen első látásra az emberek csak átfutják, szkennelik az oldalt. Felejtsük el a villogó betűket, a színek kavalkádját, mert nagyon zavaróan hatnak. Nagy hiba, ha a dizájn zsúfolt.

Milyen elemeket tartalmazzon a főoldal?

• Legyen egy egyszerű, érthető fejléce, amiből 1 másodperc alatt kiderül, hogy miről szól a weboldal.

• Legyen egy pár soros bemutatása, üzenete annak, hogy mit kínál a cég. A vásárlónak milyen előnye, milyen haszna van ebből? Miben más, mint a konkurencia? Milyen problémára nyújt megoldást? A lényeg, hogy úgy kell az üzenetet megfogalmazni, hogy ne a cégről, hanem a vevőről szóljon.

• Legyen a főoldalon kép, amely az üzenetet támogatja, ami kifejezi és összefoglalja a lényeget. Sokszor a kép többet elmond, mint egy 2 oldalas szöveg.

Szakértőnk korábbi cikkei
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre?
Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban?

Ha nem törődünk az ügyféllel, akkor majd a konkurencia fog!

Ha megszereztük a honlap látogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a megrendelőink, vásárlóink között tudhassuk. Másrészről a meglévő ügyfelekről, vásárlókról sem szabad megfeledkeznünk, hiszen ha minőségi terméket vagy szolgáltatást nyújtottunk nekik, akkor nagy valószínűséggel szívesen újravásárolnak majd tőlünk. Szakértőnk ezen a téren ad tanácsokat!

• Átgondolt kezelőfelület: Tiszta, egyértelmű és kifejező menüre, navigációs gombokra van szükség. Ezek működjenek hatékony irányjelző táblaként, a megfelelő irányba navigálva a látogatót. Érdemes a láblécben is elhelyezni navigációt.

• Olvasható betűtípus – sok kreatív betűtípus van, de ha nehezen olvashatóak, akkor inkább ne használjuk őket. A pár másodperces első benyomást ne nehezítsük meg ezzel.

• Értékes tartalom: a látogató találja meg a számára fontos és hasznos információkat. Ismerjük a mondást: „A tartalom a király!” Ha sikerült a dizájnnal felkeltenünk a látogató figyelmét, akkor ne riasszuk el a tartalmi résszel. Releváns, hasznos információk, megoldások a látogató problémáira… a szövegek megírásánál fontos ezekre a mondanivalókra fókuszálni. Főoldalon elsősorban a termékek vagy szolgáltatásokból elérhető előnyök, hasznok és főbb jellemzők felsorolása szerepeljen.

• Nyelvtan: törekedjünk a kiváló helyesírásra, megfelelő szóhasználatra. Ha ez nincs meg, könnyen elveszíthetjük a bizalmat.

• Kínáljunk értékes tartalmakat feliratkozásért cserébe. Ez lehet egy e-könyv, vagy információkat tartalmazó hírlevél sorozat is. Ezzel az eszközzel időről időre visszacsalogathatjuk a látogatókat weboldalunkra.

• Cselekvésre ösztönzés: minden egyes oldalunkon szerepeljen ez az elem. Lényege, hogy a weboldal látogató lépjen kapcsolatba valamilyen módon a céggel.

• Referenciák: bizalomépítő elem, pl. ha a korábbi vásárlók mondanak pozitív gondolatokat a cégről, a termékekről vagy a szolgáltatásokról.

• Social Media kapcsolatok. Tegyük lehetővé, hogy az érdeklődők a számukra preferált módon léphessenek kapcsolatba velünk, ez lehet egy FB kapcsolat vagy más közösségi kapcsolódás egyaránt.

Ha jól néz ki és jól felépített a weboldal, akkor már egy lépést tettünk annak érdekében, hogy a mi weboldalunk maradjon meg a látogató fejében a konkurencia honlapja helyett. Az első benyomás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Kulcsfontosságú, hiszen, ha már megtetszett a főoldalunk, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy a látogató körül is néz az oldalainkon.

Göcző Ágnes kkv marketing tanácsadó Marketing Jam Kft.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo