Mit és kinek lehet online eladni?

Az internetezők többsége legalább negyedévente rendel valamit online, háromnegyedük szerint a weben sokkal egyszerűbb válogatni a termékek között, mint személyesen egy üzletben. A háztartási kisgép, a könyv és okostelefon a legnépszerűbb három termékkategória. A vidéken élők inkább otthonra rendelik a termékeket, a budapestiek szívesen veszik át rendelésüket személyesen – derül ki az Extreme Digital felméréséből.

Kép: PIxabay

Miért részesítik előnyben az internetes rendelést a hagyományos üzletekkel szemben a vásárlók? A legtöbben (75,3%) azért, mert egy internetes áruházban sokkal könnyebb böngészni a termékek között. Ráadásul azzal, hogy nem kell személyesen felkeresni egy boltot, sok időt lehet megtakarítani – véli a válaszadók 68,6 százaléka. Egyebek mellett ez is kiderül az Extreme Digital 4388 fő bevonásával készült, nem reprezentatív online kutatásából.

Új okosmobilra vágynak a férfiak és a nők is

Míg a női internetes vásárlók többsége (61,6%) könyvet, a férfiaké inkább kisebb háztartási elektronikai eszközöket (55,5%) rendel az interneten keresztül saját bevallása szerint. A hölgyek ugyancsak gyakran vásárolnak elektronikai eszközöket (55,6%), okostelefonokat (34,5%) és gyerekjátékokat (32,7%), míg a férfi felhasználóknál az okostelefonok (48%), könyvek (38,6%) és számítógépek (31,1%) a legnépszerűbbek.

Ha mindkét nem vásárlásait együttesen nézzük, a top 3 rendelt termékkategória azonos: a háztartási kisgépek és elektronikai eszközök (55,5%) mellett a könyvek (44,9%) és az okostelefonok (44,3%) állnak a dobogó tetején. Kiemelten népszerűek az internetes vásárlók körében a számítógépek (26%), a tévék és monitorok (25,8%), táblagépek (25,2%), gyerekjátékok (24,1%), valamint a fényképezőgépek és fotós felszerelések (23,8%).

Itt talál 5 tippet, ami növelheti a konverziók számát a webáruházban.

Senki nem vásárol vakon
Az online kereskedelemben pillanatnyilag még annál is nagyobb a verseny, mint amivel a hagyományos kiskereskedelem szembenéz. Ebben a harcban viszont nem csak az ár dönt! A vevők az információt igen sokra értékelik, ami a bevételben is meglátszik.
Van, amit még félünk az internetről rendelni

A kutatás eredményei arra is rámutatnak, hogy vannak olyan terméktípusok, amelyeket sokan nem szívesen vásárolnak „látatlanban”, vagyis internetes áruházból. Míg a férfi vásárlók többsége klímaberendezést (28,4%), a nők jelentős része (37,2%) mosógépet, hűtőgépet vagy egyéb nagy háztartási gépet nem venne online áruházban. Ez utóbbi termékeket a férfiak jelentős része (27,6%) sem szívesen rendelné internetről, míg a nők közül elég sokan (26,9%) tévé vagy monitor online beszerzésétől is idegenkednek. Mindez azért meglepő, mert az Extreme Digital saját eladási statisztikái kifejezetten azt mutatják, hogy az ingyenes kiszállítás lehetőségének köszönhetően a mosógépek értékesítése jelentősen növekedett.

A férfi vásárlók 17,2 százaléka sportszer, a nők 25,2 százaléka légkondicionáló megvásárlásánál preferálja a hagyományos üzleteket. A kutatás eredményeiből az is kiderül, hogy a legtöbb ügyfél (72,5%) azért dönt a bolti vásárlás mellett, mert élőben is megnézheti, megtapogathatja a termékeket, illetve segítséget kérhetnek az eladóktól a választásban (34,1%)

A fővárosiak az üzletbe mennek, a vidéken élőknél pedig mindig van otthon valaki

A kutatás eredményeiből az is kiderül, hogy jelentős különbség mutatkozik az internetes rendelések átvételi módjaiban a budapesti és a vidéki felhasználók esetében. Míg a fővárosi vásárlók legnagyobb hányada (39,2%) az üzletben szokta átvenni rendelését, addig a vidéken élőknek csak 11,2 százaléka él ezzel a lehetőséggel.  Közülük a legtöbben (31,4%) viszont úgy nyilatkoztak, hogy mindig van otthon valaki, aki átveszi a csomagot.

A viszonylag újnak számító Webox/Foxpost csomagátvevő automaták is sokkal népszerűbbek a vidéken élők (17,5%), mint a budapestiek (9,8%) körében. Munkahelyére viszont sokkal több budapesti (22%) internetező rendel csomagot, mint az ország más részén élők (16,1%).

Az interneten mindenki akkor vásárol, amikor csak akar

Saját bevallásuk szerint az internetes vásárlók döntő többségének (93,1%) nincs preferált napja vagy napszaka az online vásárlásra, akkor adják fel rendeléseiket, amikor épp felmerül az igény valamilyen termékre. A kérdőívre érkezett válaszok alapján a hét napjai közül azért csekély mértékben kiemelkedik a szombat (1,9%), a vasárnap (1,5%) és a péntek (1,3%). A többségnek (54,3%) a napszakot illetően sincs preferenciája, de elég sokan leginkább este (17,8%) vagy késő délután (9,7%) szokták feladni megrendeléseiket.

Bár a legtöbben (55%) számítógépen szereti intézni az internetes rendeléseiket, már nagyon sokan (34,2%) rendelnek okostelefonról vagy táblagépről is. A mobil eszközök használatának elterjedtsége a férfi (35,5%) és a női (30,6%) felhasználók körében alig eltérő.

Ár-összehasonlítás és ami azon túl van
A marketingeszközök tekintetében a webáruházak számára az elsődleges csatornát még mindig az ár-összehasonlító oldalak jelentik, hiszen a legtöbb online vásárlótípus a vásárlása valamely fázisában felkeresi ezeket az oldalakat.A vásárlók azonban az alapfunkciónak számító, árazás szerinti sorrendek böngészése mellett egyre nagyobb szerepet szánnak a kiszemelt bolt és termék egyéb paramétereinek is.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo