A kisebbeknek kedvez a Google

Jelentős mértékben módosította a Google kereső-algoritmusát, és ennek hatására számottevően változott a találati lista is. Az adatok szerint a nagy márkák voltak a mostani frissítés vesztesei.

Átírja a SEO szokásokat a Google - Kép: Pixabay

Habár a Google hivatalosan nem jelentette be, a szakértői vélemények szerint a hétvégén az idei év talán legjelentősebb módosítását hajtotta végre a vállalat a keresőalgoritmusán – számolt be róla az ite.hu keresőoptimalizálási szakportál.

Az összes találati listát monitorozó alkalmazás szerint igen jelentős mértékben módosult a találati lista, azaz a Google által a keresésekre adott weboldalak sorrendje. A változásokat Franciaországon keresztül Ausztrálián át az Egyesült Államokig észlelték, tehát globális módosításról lehetett szó.

A különböző eszközök a változtatás tényét mind egyértelműen jelezték, és több cég szerint az idei év legerőteljesebb változtatásáról van szó. (Itt talál tippeket a céges weboldal forgalmának növelésére!)

A nagy márkák a vesztesek?

A moz.com adata szerint a változásnak elsősorban a nagy márkák voltak a vesztesei. A tíz nagy márka (Wikipédia, Youtube, stb.) jelenléte a találati listán jelentős mértékben visszaesett, ezzel párhuzamosan, pedig nőtt a találati lista változatossága, az a kisebb weboldalak helyezései javultak.

5 makacs SEO tévhit
Bár sok minden szól a keresőoptimalizálás mellett, él a köztudatban néhány makacs tévhit, ami sokba kerülhet a cégeknek. Főleg az online marketinggel ismerkedő cégek esnek ezeknek áldozatul és fizetik meg „tanulópénzt” felesleges kiadások, elvesztegetett idő és elmaradt haszon formájában.
Ezt támasztja alá a Searchmetrics adatsora is, amely szerint a nagy külföldi hírportálok és magazinok (New York Times, Economist) megjelenése a találatok között jelentős csökkent az elmúlt időszakban. A hazai látogatottsági adatoknál ilyen jellegű változás nem észlelhető a nyilvánosan elérhető adatok alapján.

Új generációs Panda algoritmus

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek szerint a változtatások hátterében a Google Panda algoritmusa állhat. Matt Cutts a Google webspam elleni osztályának vezetője márciusban egy konferencián jelentette be, hogy a Google hamarosan bevezeti új generációs Panda algoritmust, amelynek a célja, hogy a korábbi algoritmus futások hibáit orvosolja, és a kisebb weboldalaknak és üzleteknek jobb helyezést biztosítson a találati listán.

A nagy márkák háttérbe szorulása és a külföldi hírportálok forgalmának csökkenése jól megfelelne a bejelentett céloknak. Mivel a Google ritkán jelzi az algoritmus változtatásokat hivatalosan is, addig a következtetések sem biztosak.  A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek a május során várják a Google Pingvin algoritmusának új futását is, ami tovább bonyolíthatja a képet.

Öt trend, amit követnie kell a sikeres online jelenléthez
Néhány szakember már csak legyint a keresőoptimalizálásra (SEO) pedig az elmúlt évtized céges online csodaszere még nem múlt ki, de átalakulóban van. Ami eddig megfelelt, az már nem elég a keresők fejlődésének és a közösségi oldalak előretörésének köszönhetően.

Véleményvezér

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo