Vissza a múltba? 11 nap múlva nem lesz Uber Budapesten

11 nap múlva nem lesz Uber Budapesten – jelentette be Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója. A betiltást lehetővé tevő szabályozás hatályba lépésének napján 12 órakor leáll a rendszer. Ha változna a szabályozás, visszatérhetnek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Leáll az Uber szolgáltatás Budapesten 2016. július 24-én délelőtt. Ekkor lép ugyanis hatályba az alkalmazás blokkolását lehetővé tevő törvény. Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója elmondta, ez, és az, hogy a szabályozás szerint a sofőrök jogosítványát két évre bevonhatják az Uber miatt „olyan kockázat, aminek nem szeretnénk kitenni 1200 embert, ezért az ő védelmükben felfüggesztjük a szolgáltatást a törvény hatályba lépése napján.”

A pontos megfogalamazás szerint a szolgáltatás felfüggesztéséről döntött a cég, kérdésre válaszolva Fekete Zoltán hozzátette, ha a szabályozás változna, "megfordulna az idő kereke", elvileg elképzelhető, hogy visszatérnek.

Kép: Pexels

Hiába a 30.000 aláírás, a 160.000 használó és az, hogy minden engedély megvan, mégis született egy felfüggesztő határozat – mondta Fekete, hozzátéve, „az egyeztetés nem rajtunk múlott, több javaslatot is letettünk az asztalra.”

A szabályozás bünteti az innovációt, a sofőröket és rossz az államkasszának is
"A sharing economyt ma nem szabályozza semmi, sürgettük, hogy legyen ilyen, de zéró hajlandóság volt végig a döntéshozók részéről, hogy ezzel fogalkozzanak. Egyértelművé tettük, hogy be akarjuk tartani a szabályokat, az Uber mindent megtett ennek érdekében. Egy időben azt mondták, hogy az Uber sofőrök nem fizetnek adót, azóta mindenki elektronikus számlát ad. Minden sofőrnek megvan a személyszállítási jogosítványa, akinek nem volt, már nem használhatja a rendszert. A biztosítás is megvan, 1,3 milliárd áll minden utazás mögött. Az is kiderült, hogy az Uber cégként több adót fizet, mint a hagyományos taxitársaságok – a vádak ellenére" - mondta Fekete.

Bíztak benne, hogy lehet együttműködő szabályozás, ehelyett olyan született, amely bünteti az innovációt, a sofőröket és rossz az államkasszának is, mivel adóbevételtől esik el - folytatta.

Verseny 2.0
Az Uber és a megosztás gazdaságának más szereplői alapjaiban változtatják meg az üzleti verseny feltételeit. Egyesek szerint a sharing economy maga a demokrácia, mások szerint inkább a kapitalizmus legvadabb időszak ának visszatérése. Eltűnni azonban nem fog, és a hagyományos cégeknek fel kell vennie a versenyt. Nem lehetetlen.
Vissza a múltba

"Azért is sajnáljuk, mert Európa másfelé megy. Épp nemrég adott ki a Bizottság egy olyan ajánlást, mely szerint a sharing economy tiltása nem elfogadható szabályozás. Sok helyen a közösségi személyszállítást próbálják beilleszteni a jogrendbe (pl. Észtország, Lettország)

A foci EB alatt több mint egymillióan utaztak Uberrel, köztük sok magyar. Nekik turistaként természetes volt, hogy működik az alkalmazás, amely működik 480 városban világszerte, az Európai Unióban 21 országban.

A megosztás gazdasága ráadásul még csak most kezd igazán beindulni. Szakértők várakozásai szerint a szektor hússzorosára nő 10 éven belül.

Minden szinten veszteség

Fekete hangsúlyozta, az Uber hiányozni fog. Hiánya gond lesz a vizes VB rendezésénél, a következő foci EB-nél és az olimpiai pályázatnál is. De ezen rendezvényektől eltekintve is többmillió turista jön Budapestre, akik azzal fognak szembesülni, hogy nem működik az alkalmazás, ami máshol igen. Emellett ősztől Budapesten elindul a 3-as metró felújítása, minden tehermentesítő eszközre szükség lenne, de az Uber nem lesz köztük.

Búcsúajándékként a 10.000 legaktívabb magyar felhasználó 1-1 ingyen utat kap, amelyet a 21 eu-s tagállam valamelyikében vehetnek igénybe.

Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz
A 40 éves Travis Kalanick vagyona 6,2 milliárd dollár. Ennek nagy részét az Uberben lévő részvényei teszik ki. Amszterdamban,a Startup Fest Europe rendezvényen mondott beszédet a geekből lett vállalkozó. Sok mindenről beszélt, többek között arról is, hogy a cége mindennapjaiban sem becsüli le a kockázatokat, de helyén kezeli azt. Látja, hogy az Uber megítélése még mindig rizikós, hogy nem lehet biztosan tudni, elsodorják-e a jogi tiltások, vagy az Uber hoz új jövőt. Ennek ellenére magabiztos.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo