5 tipp, hogyan növekedjen költségek nélkül

A szűkös anyagi lehetőségek világában a hatékonyság és a kreativitás jelenti az eszközt, ha valaki meg akarja tartani pozícióját a piacon vagy növelni azt. Adunk néhány tippet, hogy lehet minimális anyagi ráfordítással növekedésre bírni a vállalkozást.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/pakorn

Az üzleti életben manapság az egyik legfontosabb elvárás, hogy a kevesebből legyen több. Folyamatos a nyomás, hogy növekedjen a teljesítmény, fennmaradjon a fejlődés, javuljanak a számok. A legnagyobb multiktól kezdve a független kis cégekig a hatékonyságnövelés mindenhol kiemelt fontosságot kapott. Adunk öt tippet, hogyan ösztönözheti fejlődésre a cégét anélkül, hogy további kiadásokba kéne vernie magát:

1. Automatizáljunk!

Rengeteg eszköz, szoftver áll rendelkezésre - akár ingyenesen is -, hogy az eddig manuálisan végzett feladatokat automatizáljunk. Ha jelen van közösségi oldalakon, keressen szoftvereket, melyekkel sorba állíthatja és időzítheti posztjait, ráadásul még azt is meghatározhatja, mely oldalakra kerüljön fel mindez.

A hírlevelek és e-mail marketing területén is nagyon lendíthetnek a szoftverek - már egész olcsón hozzájuthat olyan, kis vállalatok számára írt ügyfélkapcsolati rendszerhez, mely hatékonyságában a legnagyobb webáruházakéval mérhető. Ezen kívül igény szerint találhat a számlázást és a könyvelést automatizáló programokat is, vagy akár egy böngészőből irányítható vállalatirányítási rendszert.De egy vállalatirányítási rendszer hihetetlen sokat segíthet még akár az időgazdálkodásban is.

2. Hirdessünk arányos költségű csatornákon!

Akár hiszi, akár nem, az e-mail még mindig a legköltséghatékonyabb és legjobban méretre igazítható hirdetési forma. A közösségi oldalakon való hirdetés is fillérekből megúszható az elején, mégis látható eredményeket képes produkálni a vevőforgalomban. Persze a követői kör kiépítése időbe és energiába kerül, utána viszont kitermeli a maga hasznát. És igény szerint bármikor bővíthető, ha már beindult az üzlet.

Ezzel szemben a direkt marketing, a telefonos "zaklatás" és az egyéb hagyományos módszerek költsége korántsem arányosak az eredményekkel - különösen kicsiben. Ahelyett, hogy a pénzt szórná ki az ablakon a hagyományos hirdetési és "vevőfogási" praktikák terén, koncentrálja energiáit inkább arra, ami a leghatékonyabb az Ön cége számára.

3. Támaszkodjunk a szóbeszédre a vevőkör bővítéséhez!

Az ajánlás a legegyszerűbb módja annak, hogy elkezdjen növekedni az üzlete. Megkérni a vevőket, hogy ajánlják a céget másoknak is valóban annyira kézenfekvő megoldás, hogy mindenkinek bűn lenne kihagyni. Építhetünk egyszerű vásárlásösztönző vagy kedvezményrendszert, hogy meghozza a vásárlók kedvét cége ajánlgatására. Nem olyan idegen dolog ez, rengeteg nagy márka és nagy kereskedő sikerrel alkalmazza. A legnagyszerűbb persze, ha olyan a termékünk ami a megosztást, az új ügyfél bevonzását magában hordozza. Furán hangzik? Pedig a közösségi oldalak, fájlmegosztók, lokáció alapú programok mind így működnek.

4. Legyünk hatékony menedzserek!

A saját időnk beosztása természetesen létszükséglet, ha a cég hatékony működtetéséről van szó. Ahhoz azonban, hogy az egész vállalkozás hatékony legyen, a saját hatékonyságunkat át kell ragasztani az egész cégre. Szoktassuk rá az alkalmazottakat, hogy e-mailben kommunikáljanak telefonálás helyett: az e-mail kereshető, egyből le van dokumentálva, mindig rendelkezésre áll és nem szakítja meg a munkafolyamatot, ha éppen megfeszített koncentrálással dolgozunk valamin.

Hét lecke, ami sosem veszti érvényét
A technológia rettentően megváltoztatta a világot az utóbbi néhány évtizedben, úgy tűnik, az üzlet szabályait teljesen felforgatta a fejlődés. Mégis vannak alapvető szabályok, amelyek évezredek óta biztosak, bárhogy is változzon az világ körülöttünk.
Tervezzük meg előre a hetet, osszuk be a meetingeket és tudassuk a csapattal is előre mindezt: így felkészülhetnek rájuk időben. Használjunk cégen belül felhő alapú megoldásokat, mint a Google Docs, a Dropbox vagy az Asana - ezekkel sokkal könnyebb kooperatív munkát végezni. Ráadásul ha minden fájl a felhőben van, bárhonnan hozzájuk is férhetünk.

5. Ne próbáljunk tökéletesek lenni!

A tökéletesség rengeteg időbe és/vagy pénzbe kerül, ami egy kis vállalkozásnak nem áll rendelkezésére. Próbáljuk meg kicsiben létrehozni az itt felsorolt ötleteket, nézzük meg, hogyan működik, csiszolgassuk az eredmények függvényében. Ami működik, abba fektessünk többet. A közösségi oldalakon követőket szerezni például időigényes dolog. De ez természetesen nem azt jelenti, hogy fel kéne adni, mielőtt elkezdenénk, inkább, hogy használjuk fel tanulásra, javításra a kezdeti időt, amíg viszonylag kevesen követik a céget. Nem kell aggódni, ha elsőre nem lesz minden tökéletes - az idő múlásával folyamatosan javíthatunk a minőségen. Ne feledje, mi áll a Facebook főhadiszállásának falán: "Jobb a befejezett megoldás, mint a tökéletes."

A bejegyzés az alábbi cikk alapján készült

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo