A SEO éri meg a leginkább a kkv-k szerint

A Facebookban még mindig nagyon bíznak a magyar vállalkozások marketing területen, emellett a keresőoptimalizálást érzik még hatékonynak. A tartalom marketing még sehol nincs, pedig ez a jövő útja.

Kép:PP archív

A WebShop-Expert Kft 2014-es évet vizsgáló tanulmánya szerint, az kibertérben mozgó magyar vállalkozások többsége a SEO-ra voksol, mint leghatékonyabb marketing eszközre. (Nemrég a Google megint módosította a keresőalgoritmust.) A keresőoptimalizáláshoz számos jó tanácsot és tippet találhatunk, de annak is vannak jelei, hogy már ez sem olyan csodafegyver, mint amilyennek gondolták a vállalkozások.

A netes marketingeszközök közül a második helyet a fent említett kutatásban talán nem meglepő módon a social Média vitte el, azon belül is a Facebook és az Adwords. Az elégedettség vizsgálatakor a SEO 4.17 pontot kapott a Google Adwords 3,62, a remarketing 3,52, a social Media 3,28, a Facebook hirdetések 3,12-öt, a hírlevelek 3,04-et, míg a kupon 2,93-al és az afiliate (együttműködési rendszer, ahol a médiatulajdonos jutalékot kap egyeztetett feltételek mellett a hirdetőtől) 2,48-al zárták a sort.

A megkérdezett vállalkozások egyharmada nem küld hírlevelet. Ez kissé különös, figyelembe véve, hogy még mindig egy igen hatékony marketing eszköznek számít, és igazán nem nevezhető drágának. (Itt találja szakértőnk hírlevél kisokosát!)

A Facebook tarol

A közösségi oldalak vizsgálata során a felmérésben világosan látszott a Facebook sokat emlegetett egyeduralma, 80 százalék fölötti részesedéssel. Messze lemaradva 28%-al a Goggle+ a második, majd a Youtube, és a Pinterest következik, de kapott mérhető mennyiségű voksot az Instagram és a Linkedln is. Szinte az összes közösségi oldalnál megfigyelhető egy marketing szempontú növekedés a tavalyi évhez képest.

Tartalommarketing - még van hova fejlődni

A tartalommarketingben még mindig az egyedi termékleírások vezetnek. Noha a folyamatos tartalomszolgáltatás egyre fontosabbá válik, Magyarországon, még a webáruházakat üzemeltetőknek is hozzávetőlegesen a fele hajlandó ilyen jellegű marketingbe invesztálni. Az a fele, aki hajlik a többlet szolgáltatásra, blogot ír (amit lehet, hogy jobb szakértőre bízni), és bejegyzéseket tesz közzé a közösségi médiában, ám a saját készítésű videókról csak 22 százalék gondolta úgy, hogy hasznos.

YouTube-kisokos vállalkozásoknak
A multimédia, a mozgókép mára alapvető kommunikációs eszközzé vált. Hogy használhatjuk ki a legnagyobb videós közösségi oldalt a cégünk érdekében? És mi az, amit semmiképpen ne tegyünk? Szakértőnk segít!

Véleményvezér

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo