A válság a fejekben van

"Hallottam erről a válság nevű dologról, de úgy döntöttem, hogy nem veszek részt benne." Ez a mondás állítólag Sam Waltontól származik. Az ő fejében nem volt válság. Össze is rakta a világ legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncát, a Wal-Mart üzletláncot.

Kép:PP archív

Hogy mennyire sok minden múlik egy-egy vezető világlátásán, azt tapasztalom kis hazánkban is. Az elmúlt hetekben, két egymást követő napon beszélgettem két vezérigazgató ügyfelemmel. Mindketten a Coop Hungary élelmiszerlánc egy-egy sok milliárd forgalmú, meghatározó nagyságú cégét vezetik. Egyikőjük elmondta, hogy itt a világvége, nincs mit tenni. A másik szerény nyereségről számolt be, és arról, hogy az idén hogyan fog terjeszkedni.

Az ember maga dönt a sikerről

Most akkor hol van a válság? Én azt látom, hogy a fejekben, és nem a külvilágban. Az ember maga dönt arról, hogy a cége virágozni fog, és jól mennek a dolgai, és aztán jól is mennek. Vagy eldönti, hogy baj van, és akkor tényleg az is lesz. Tudom, hogy furcsa ez, amit mondok, de a való életben én ezt így látom.

Vegyünk egy példát. Hogy még nehezebb legyen a pálya, egy építőiparban tevékenykedő ügyfelemtől, a záhonyi Sohajda Barnabás a Magiszter-S Kft. vezetője. Ugye az építőipar nem éppen sikerágazat már negyedik éve. Barnabásék ugyan küzdenek, mint disznó a jégen, de szinten tartják magukat a válságban is.

Nyertes vagy vesztes?
A modern pszichológia szerint életünk alapvető mintáit a szüleink és gyerekkori környezetünk hagyományozzák ránk. Eric Berne ismert modellje szerint háromféle sorskönyvi mintát kaphatunk szüleinktől örökségül. Lehetünk a szó szerinti született vesztesek, akiknek soha semmi nem sikerül. Lehetünk nem vesztesek, akik sosem jutnak egyről a kettőre – viszont közben azzal vigasztalják magukat, hogy „másoknak még rosszabb”. És lehetünk nyertesek, akik beteljesítik a céljaikat. Ön vajon melyik csoportba tartozik?
Amihez vitathatatlanul hozzájárul, hogy Barnabásnak egészen más a hozzáállása és a gondolkodása, mint a többi építőipari cégnek. A jelszó náluk az, hogy: "Úgy, mintha magadnak építenéd!" "Halálra szekírozza" az embereit ezzel, és csak olyan nagyon jó minőségű munkát enged ki a cégéből, ami aztán folyamatosan hozza válságban is a megrendeléseket.

Hagyja a fenébe a válságot, és koncentráljon a sikerre!

Az Erő legyen Önnel:

Piroska Gyula A cégvezetők barátja

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo