Az egészséghez vezető üzlet

Gyógyszerek helyett a természet kincseinek erejében hisz Bezsila Ágnes, aki a természetes alapanyagok mellett a főzés kultúráját terjeszti kis boltjával. Az üzentre pedig egyre többen nyitottak.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A mértéktelen vásárlás és az emiatt keletkező mérhetetlen mennyiségű csomagolási és egyéb hulladék fenntarthatatlan fogyasztásunk egyik legtöbbet emlegetett szegmense. A kereskedelem ugyanakkor állandó és fontos szektora a gazdaságnak, és lehet, felelősségteljes is. Vannak, akik hisznek benne, hogy csak minőségi terméket érdemes kínálni, hogy nem az a lényeg, hogy minél több vásárlásra beszéljék rá a boltjukba térőket.

Egészségügyis családból származik Bezsila Ágnes, a Pure & Good alapítója, először mégis közgazdász végzettséget szerzett. Igaz, a gyógyszeriparban helyezkedett el. Hamarosan azonban úgy érezte, nem ez az egészséghez vezető út.

Bezsila Ágnes és Gönczi Adrienn
Kép:PP/HatlaczkiBalázs

– Jógázni kezdtem, és figyelni, mi történik a testben és lélekben. Megtanultam, hogy a fizikumot nem lehet külön kezelni a mentális egészségtől, és végül úgy döntöttem, beiratkozom egy természetes gyógymódokat tanító magánegyetemre.

Tanulmányai közben nyitotta meg aprócska boltját, ahol egészséges élelmiszereket lehet beszerezni adalékok nélküli természetes formájukban. Az üzlet fő üzenete a közhellyé vált – de éppen ezért igaz – mondás: az vagy, amit megeszel, tágabb értelemben, amit magadhoz veszel. Természetes kozmetikumokat és gyógynövénykivonatokat is kínálnak, és már végzett táplálkozási és természetesgyógymód-tanácsadóként Ágnes rendelést is tart.

Az árut tucatnál több helyről szerzik be, amit lehet, természetesen magyar beszállítóktól. Támogatják a hazai innovatív termékeket is. Ebben is törekednek a fenntarthatóságra, ahogy a kiszolgálásban is. A legtöbb terméket kimérve árusítják, a szükséges mennyiséget papír- vagy vászonzsákban viheti el a vevő. A vásárlók kérésére pedig újabban recepttel összecsomagolt, minden hozzávalót megfelelő mennyiségben tartalmazó főzős „egységcsomagokat” is kínálnak.

– Csak akkor tudhatjuk, hogy mit juttatunk a szervezetünkbe, ha magunknak főzzük az ételeket. A megfelelő hozzávalók pedig az egészségünknek is kedveznek. A szervezet a természetes anyagokat tudja leginkább hasznosítani, tehát bátran ajánlunk megfázásra csillagánizst, fejfájásra gyömbért. Persze lassabban hat, mint bekapni egy pirulát, cserébe azonban a szervezet nincs megterhelve rengeteg más anyaggal.

Ha valaki konkrét problémával tér be, vagy egyszerűen csak elvész az aprócska, de az egyszerű zabpehelytől az egzotikus goji bogyón át a sosem látott Manna Raxig mindennel megrakott bolt kínálatában, természetesen tanácsot is adnak. A személyesség és a hangsúlyozottan vevőközpontú szemlélet itt alapvető.

Nem ingyen zacskó kell a boldogsághoz
Tavaly év végén nyitott meg az ország első csomagolásmentes boltja, amit a nyitástól hatalmas érdeklődés övez, nemcsak a vásárlók, hanem a befektetők részéről is. Az alapító, Monostori-Kalovits Márk szerint ugyan a betérők először csodálkoznak ezen az alternatív vásárlási módon, de az, hogy csomagolás nélkül nemcsak a környezetért tesznek, hanem a pénztárcájukra is jó hatással van, mindenkit meggyőz a létjogosultságáról. Itt olvashatja a teljes cikket!
Bár a profi – és kiváló tartalommarketing-elemként rengeteg recepttel tűzdelt – honlap és Facebook-oldal mellett van webshop is, szükség van a fizikai boltra. Így közvetlenebb a kapcsolat a vásárlókkal: személyesen könnyebben kérhetnek tanácsot, és beeshetnek olyanok is, akik esetleg még nem elkötelezettek a szelíd gyógymódok iránt.

– A vásárlóink alapvetően tudatosan élő fiatalok, de sok idősebb ember is jön a környékről, akik szívesen beszélgetnek. A fő vásárlóbázisunk a kisgyerekesek és természetesen az itt élő külföldiek. Nem véletlen, hogy a termékleírások és a receptek mind elérhetők angolul is.

Az üzlet folyamatosan fejlődik, a következő terv, hogy a boltban kapható alapanyagokból helyben készített finomságokkal (kekszekkel, energiaszeletekkel) is várják majd a vásárlókat. Ezeket Ágnes fő támasza, a magát szintén szakértővé képző eladó, Gönczi Adrienn készíti majd. A tudásmegosztás érdekében főzőesteket is terveznek, ahol a receptek mellett az is kiderül, egészségügyi szempontból milyen hatásuk van az egyes ételeknek.

Tervek tehát bőven vannak, és növekedésben is gondolkodnak, de ez maximum még egy-két boltot jelenthet. Ágnes azt vallja, „picinek és ráérősnek” kell maradniuk ahhoz, hogy önazonos lehessen az üzlet.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo