Csípjük a távmunkát

A magyar munkavállalók túlnyomó többsége támogatja a távmunka lehetőségét, mivel segít a munka és a magánélet jobb összehangolásában. Ugyanakkor a dolgozók kétharmada úgy véli ez csak kevés pozícióban kivitelezhető.

Kép:Pexel

A magyar munkavállalók 53 százaléka teljes mértékben, 30 százaléka pedig inkább támogatja a távmunkát, míg 3 százalékuk egyáltalán nem dolgozna így  -derült ki a Profession.hu felméréséből. Martis István, az állásportál ügyvezető igazgatója szerint a munkaerőpiacon tapasztalható strukturális problémák megoldását - szakképzett munkaerő hiánya, munkaerő kivándorlás, több a betöltetlen állások nagy száma - segítheti a távmunka terjedése, mert így olyanok is dolgozhatnak, akik valamilyen okból otthonukhoz kötöttek.

Kilenc tipp a sikeres otthoni munkához
Az alkalmanként otthonról vagy egyéb alternatív helyekről történő munkavégzés ugyanolyan hatékony, és számos előnnyel jár mind a cégvezetés, mind az alkalmazottak számára. A hosszú távú távmunkás életformára való átállás azonban alapos előkészítést igényel.
A felmérés szerint a válaszadók 46 százaléka szívesen dolgozna távmunkában, de 43 százalékuk úgy látja, hogy - ahol dolgoznak - a cég tevékenységéből adódóan nincs rá lehetőség, 30 százalékuk pedig az atipikus foglalkoztatáshoz szükséges vállalati kultúrát hiányolta. A megkérdezetteknek csupán 12 százaléka jelezte, hogy van vagy volt tapasztalata a távmunkáról.

A felmérésben kiemelték: a távmunka legfőbb előnyei közül a válaszadók a többsége a rugalmasságot, a közlekedésre fordított idő és pénz csökkenését jelölte meg. Ugyancsak többségi vélemény volt, hogy a távmunka segíti a munka és magánélet összehangolását, növeli a munkavállalók önállóságát. A válaszadók 66 százaléka azonban úgy véli, hogy kevés az olyan pozíció, ami távmunkában betölthető.

A távmunka Magyarországon is egyre terjed, aminek oka, hogy a munkáltatók egyre jobban felismerik azokat az egyértelmű – főként gazdasági – előnyöket, amelyeket a távmunka alkalmazásával nyerhetnek. Ez az atipikus foglalkoztatási forma nemcsak a munkavállalókat teszi boldogabbá, hanem a cégeknek is komoly költségcsökkentési tényezőt jelent.  A távmunka régiós szinten különösen Csehországban népszerű, ahol a dolgozók mintegy 9 százaléka teljes egészében távmunkából tartja el magát és a részben távmunkában dolgozók aránya is 15,2 százalék. Bár Magyarországon ez az arány sokkal alacsonyabb (0,5 százalék, illetve 2,8 százalék) a magyar cégek körében is egyértelműen nő az igény a rugalmas formában foglalkoztatott munkavállalók iránt. A nemzetközi összehasonlításban Magyarországon rendkívül alacsony atipikus fogalkoztatási formák elterjedése az alacsony  foglalkoztatottság növelésének egyik eszköze lehet.

Kilenc tipp a sikeres otthoni munkához
Az alkalmanként otthonról vagy egyéb alternatív helyekről történő munkavégzés ugyanolyan hatékony, és számos előnnyel jár mind a cégvezetés, mind az alkalmazottak számára. A hosszú távú távmunkás életformára való átállás azonban alapos előkészítést igényel.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo