Drágább lesz az agglomerációs Uber

Ötszáz forinttal drágább lesz minden repülőtéri Uber-fuvar – ez lesz az egyik következménye annak, hogy az utazásmegosztó autói külön tarifáért immár az agglomerációba is hívhatók. Így az Uber újabb frontot nyit a taxisokkal szemben.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép Pixabay

A fő változás környékbeli településekről Budapestre tartó utaknál lesz tetten érhető, hiszen a belvárosból eddig is kivitték az uberesek az utasokat Budapest határán túlra, ám egy ilyen címre mindeddig nem lehetett kocsit kérni. Ezzel az Uber rövid időn belül már a második fronton kel versenyre a taxikkal – az első a céges elszámolású fuvarok területe volt – írta a Népszabadság.

A napilap információi szerint az Uber két zónára osztotta fel a Budapest környéki településeket: az egyes zónában ötszáz, a kettesben ezer forint pluszt kell a fuvardíjon felül fizetni. A ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér az egyes zónában van, tehát a reptéri fuvarok esetében ez ötszáz forint árnövekedést jelent.

Még a levegő is jobb lesz az Ubertől
Minél többen használják a közösségi alapon szerveződő utazási szolgáltatásokat, annál többen veszik igénybe a közösségi közlekedést is – állapítja meg egy tanulmány, ez pedig hozzájárul a városok levegőjének tisztulásához.
Bár a taxinál még így is sokkal olcsóbb lesz a reptérre menni, az áremelkedés vélhetően sokakat meg fog döbbenteni, hiszen eddig ezért a fuvarért vagy az utasfelvételért nem számláztak extra díjat. A Népszabadság számításai szerint a taxisok által szabott tarifához képest a kettes zónában a megszabott pótdíjjal együtt már csak néhány száz forinttal – legfeljebb egy ezressel – lehet olcsóbb az Uber, míg az egyes zónában legalább ezer-ezerötszáz forinttal.

Az észt parlamentben Európában először olyan törvényjavaslatot terjesztettek be, amelyben nem tiltanák, hanem szabályoznák – és így hosszú távon is lehetővé tennék az Uberhez hasonló digitális platformok működését. Magyarországon az év eleji taxistiltakozás hatására mindinkább közellenségként kezeli a hatóság az Ubert. Először az adóhatóság és valamilyen indíttatásból a BKK zaklatta az Uber-sofőröket, majd miután ezzel nem értek célt, a szabályozást változtatták meg úgy, hogy még a sofőrök rendszámát is helyben levehessék az ellenőrök, március közepétől pedig új szabályozás lépett életbe, amely szintén a fuvarközvetítő céget célozza. Bár a kormányzat szerint nem szándékoznak betiltani az Ubert, az intézkedések egyértelműen arra irányulnak, hogy megnehezítsék, illetve ellehetetlenítsék a szolgáltatást végzők tevékenységét.Pedig egy egységes szabályozás a megosztás alapú kezdeményezésekre a költségvetésnek is jól jönne és az egész helyzetet egy csapásra megoldaná.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo