Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat

A webes keresők büntetik azokat a cégeket, amelyek nem hitelesítik weboldalukat. A Google, a Bing és a Mozilla is hátrasorolja azokat, akik nem védik az oldalukat és felhasználóikat. Még mindig csak a vállalatok töredéke látja, hogy az SSL nem csupán biztonságot ad, de hiánya forintosítható versenyhátrányt okoz.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Freedigitalphotos/cooldesign

„A modern üzlet, különösen az online üzlet egyértelműen a bizalomra épül. Az SSL pedig az üzleti bizalom alapvető eszköze az interneten. Ha egy cég nem szeretne lemaradni a digitális evolúcióban, előbb vagy utóbb lépnie kell: az SSL hiánya egyértelműen online versenyhátrányt jelent. A szolgáltatás egyáltalán nem luxus kategória: éves szinten néhány ezer forintból megváltható” – mondta el Molnár Ferenc, a Netlock Kft. ügyvezető igazgatója.

„A Google-nél már tavaly óta hátrébb kerülnek azok a weblapok, amelyeken nincs SSL hitelesítés. És ez fordítva is igaz: az SSL tanúsítvány javítja a találati arányt. Sőt, a keresőóriás most azt tervezi, hogy az összes hitelesítés nélküli weblapot „nem biztonságosnak” minősíti, és erre a böngészőkben vizuális jelzésekkel is felhívják a figyelmet.” De nemcsak a Google lép: a Microsoft júniusban alakította át a Bing keresőfelületét SSL alapúra, kifejezve ezzel elköteleződését a technológia iránt. A Mozilla pedig a friss böngészőverziókban már csak az SSL-lel védett weboldalakhoz engedélyezi az új funkciók használatát” – tette hozzá Molnár Ferenc.

Egyszerű és SEO-barát

A webáruház-fejlesztő ShopRenter.hu Kft. ügyvezetője, Zajdó Csaba szerint – bár a magyar webáruházak nem kezelnek bankkártyaadatokat – számos olyan üzletileg érzékeny adat kerül hozzájuk, amit a kommunikáció során fontos védeni az illetéktelen behatolóktól. Ezt nem lehetséges SSL nélkül hatékonyan megtenni.

Kilakoltatja a feltört oldalakat a Google
A Google új algoritmusváltoztatások sorozatát indította útjára azért, hogy megbirkózzon a találati listát elárasztó feltört spam tartalmakkal szemben. A bejelentés szerint a hatások igen komolyak lehetnek, a változtatások a keresések 5 százalékát is érinthetik.
„Tapasztalataim szerint főként tévhitek, valamint az információhiány fogja vissza az SSL iránti igényt a kkv-k körében. Ilyen tévhit például, hogy az SSL árt a SEO-nak, azaz a keresőbeli helyezéseknek, holott az SSL használatát most már kifejezetten támogatja a Google és minden nagyobb kereső. Az a hiedelem is visszafogja a biztonságosabb vásárlás terjedését, hogy az SSL beüzemelése a már működő webáruházak esetén komoly technikai átalakításokkal jár együtt, pedig ez nem így van” – jelentette ki az ügyvezető igazgató.

Miben segít az SSL tanúsítvány?

Az SSL tanúsítvány a weboldal látogatóit védi. Az oldal és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosítása mellett egyéb fontos feladatokat is ellát: hitelesíti a weboldalt, és biztosítja az ügyfeleket arról, hogy az ott látott információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak (azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folytán), és az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg.

(A keresőoptimalizáláshoz számos jó tanácsot és tippet találhatunk, de annak is vannak jelei, hogy már ez sem olyan csodafegyver, mint amilyennek gondolták a vállalkozások.)

Az alapok nélkül csak szenved a webshop
Van néhány olyan alapvető „SEO-elv”, amelyeket nemcsak a webáruházak, de a weboldalak optimalizálása során is figyelembe kellene venni, azonban sokszor éppen ezek az alapok maradnak ki a folyamatból – figyelmeztet szakértő partnerünk.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo