Így vásárolunk online!

A magyarok 60 százaléka kettő vagy több eszközt használ a világháló elérésére. A webáruházak látogatóinak jelentős része már most mobilról érkezik és még bőven fejlődési potenciál, viszont a kereskedőkön múlik, mennyire képesek élni vele.

Egyre bátrabban vásárol mobilról a magyar - SXC

Bár Magyarországon az internet penetráció magas, az e-kereskedelem számára még bőven van fejlődési lehetőség – derül ki az eMAG online kereskedelmi cég felméréséből. A vásárlóerő szempontjából meghatározó, 18-55 éves lakosság 86 százaléka rendelkezik internet hozzáféréssel, ám mindössze 28 százalékuk szokott rendszeresen termékeket rendelni a világhálón keresztül. Ez a vásárlási forma hamarosan nagyobb népszerűségre tehet szert, hiszen a jelenleg csak offline vásárló válaszadók 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szeretné kipróbálni az online vásárlást. A magyarok 45 százaléka vásárolt már elektronikai vagy informatikai terméket online áruházból.

Öt tipp, amivel tovább növelheti vásárlói számát!

A megkérdezettek 61 százaléka asztali számítógépen, 57 százaléka mobiltelefonon, 55 százaléka notebookon, 17 százaléka pedig táblagépen keresztül éri el a világhálót. Az internetezők többsége nem elégszik meg egy eszközzel – 36 százalékuk kettőt, 16 százalékuk hármat, 9 százalékuk pedig négyet is használ a fent felsoroltak közül, ami kiválóan szemlélteti az okostelefonok és tabletek terjedését. Ugyanakkor a mobileszközök szerepe az online vásárlásban egyelőre nem számottevő: a vevők fele asztali számítógépen, 37 százaléka pedig notebookon keresztül adja le rendelését, miközben mobiltelefonról 5 százalékuk, tabletről pedig 3 százalékuk vásárol. Ez a szám várhatóan dinamikus növekedésnek indul a közeljövőben, hiszen a webáruházak látogatói egyre nagyobb arányban érkeznek mobilról. Okostelefonról a látogatók több mint 17 százaléka, táblagépről pedig több mint 4 százaléka érkezik.

„Az online kereskedelem számára nagy kihívást jelentenek a mobileszközök. A felhasználók egyre több időt töltenek online mobiltelefonokon és tableteken, ám még nem tudatosult bennük, hogy vásárlásra is lehet ezeket használni. A kereskedőkön is múlik, hogy mennyire sikerül olyan mobil felhasználói környezetet teremteniük, amelyben a vásárlók kényelmesen és biztonságosan adhatnak le rendelést” – mondta Iulian Stanciu, az eMAG ügyvezető igazgatója a felmérés kapcsán.

Ha van idő visszakozni, többen mernek neten vásárolni
Az első negyedévben összesen 27 milliárd forintos forgalmat bonyolított le az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora Magyarországon. Az internetes vásárlás fejlődése évek óta töretlen, a vásárlói elégedettség növelése, a felhasználói élmény erősítése, valamint a bizalom kiépítése központi kérdéssé vált. A június 13-án hatályba lépett e-kereskedelmi törvény alapján a vásárló elállási joga 8-ról 14 napra emelkedett online vásárlás esetén, ami tovább erősítheti a bizalmat a webáruházak iránt.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo