Jogi ügy lesz a sajtbureszből

Több magyar cég is ügyesen reagált Kenderesi Tamás úszó "sajtbureszes" megszólalására a közösségi médiában. A marketingesek emelik kalapjukat, a Magyar Olimpiai Bizottság viszont jogi lépéseket fontolgat.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miután Kenderesi Tamás úszó megszerezte olimpiai bronzérmét a 200 méteres pillangóúszás döntőjében, azt nyilatkozta, hogy ráférne pár sajtburesz. Két hamburgerlánc, a magyar Zing Burger és a Burger King is ráugrott a lehetőségre, hogy Facebook-poszt formájában gratuláljanak Kenderesinek és minden magyar versenyzőnek, aki kint van az olimpián.

Mi is megírtuk, milyen remek marketing ötlet volt, hiszen a nagy eseményekhez kapcsolódó kampányok csak akkor lesznek hatékonyak, ha követjük, hogy mi történik és reagálunk a friss hírekre. (Itt pedig a további tippeket találja, hogyan lehet hasznot húzni a világeseményekből kkv-ként.)

Nem posztolhat bárki az olimpiáról
Az Amerikai Olimpiai Bizottság közleménye miatt érdemes újragondolniuk a marketing stratégiájukat azoknak a cégeknek, akik reklámtevékenységükben az olimpiai játékokra is számítottak. Még a hashtaggel is lehetnek gondok.
A NOB irányelve, kiegészítve a sportolók reklámcélú megjelenéseire vonatkozó 40-es szabállyal (Rule 40) viszont azt mondja: az olimpiát megelőző 9. naptól az olimpiát követő 3. napig csak az olimpia főszponzorai használhatják fel kampányaikban a sportolók nevét - még a sportoló egyéb szponzorai is csak nagyon komoly körültekintéssel, de leginkább sehogy. Ráadásul az olimpia főszponzora a McDonald's, és az irányelveket tartalmazó dokumentumban kifejezetten van egy olyan rész, ami azzal példálózik, hogy versenytársnak igencsak nem illik felhasználni kampányaiban az olimpia arculati elemeit, vagy az ott résztvevő sportolók nevét - írja a Kreatív.

Mindkét megjelenés minden szempontból sérti a guideline-t, sőt ennél súlyosabb, személyiségi jogokat sértő esetről van szó, mert a sportoló image-ét használja. Eddig is voltak olyan megjelenések, amelyek jogtalanul használták az olimpia arculati elemeit, de ezeknél beértük azzal, hogy felszólítottuk őket, vegyék le a hirdetést. Ez a két eset azonban olyan szint, ami túlmegy azon a határon, hogy ne legyen belőle bírósági ügy" – fogalmazott a Kreatívnak Siklós Erik, a Magyar Olimpiai Bizottság marketingigazgatója.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo