Könyvajánló marketingeseknek

Sok kisvállalkozó – erőforrás hiányában – maga foglalkozik cége marketingfolyamataival is. Összeszedtünk néhány olvasnivalót azoknak, akik marketinggel foglalkoznak, vagy azzal szeretnének majd valamikor foglalkozni. Brandépítés, marketing automatizálás, design – többek között ezekről a témakörökről találhatunk hasznos és inspiráló részeket az alábbi könyvek oldalain.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Benyó Dániel: E-Mail-Marketing

Egy jó hírlevéllel akár kampányokat, cégeket menthetünk meg. Az e-mail-marketing fontos eszköz lehet, ha tudjuk, hogyan használjuk, és nem csak spamelünk vele. A könyv több mint egy tucat részletes útmutatón és esettanulmányon keresztül igyekszik az olvasóból jó eDM-est képezni. A Kreatív Kontroll csapata gyakorlati tapasztalataikat és tudásukat írják le e könyvben, azonban akik nem hisznek az email-marketingben, azoknak ez az olvasmány sem hozhat megváltást. Akik viszont próbálkoznak ezzel a csatornával és lehetőséget látnak benne, érdemes fellapozniuk a könyvet.

Tóth Mihály: Marketing automatizálás egyszerűen

Akik egy könyv megítélését azzal kezdik, hogy végig lapozzák 10 másodperc alatt az egészet, azokat nem fogja meggyőzni ez a könyv, mert a benne lévő ábrák, képek elég rossz minőségűek. Ez azonban ne riasszon el senkit ettől a viszonylag rövid, de hasznos olvasmánytól. A pixeles képek rontják az összképet, ami azért is kár, mert az estek jelentős részében semmilyen módon nem támogatják, egészítik ki a szöveges tartalmat, így akár nyugodtan ki is maradhattak volna a könyvből. Szóval, ha túllendülünk ezen a részen, számos érdekességgel találkozhatunk. A szerző végigvezet minket az általános marketingen, bemutatja, hogyan működik a vásárlói útvonal, milyen csatornákra fókuszáljunk, és elmondja mi is az az ügyfél érték lépcső. Az író célja egy olyan marketing rendszer létrehozása volt, amibe csak beletölti üzemanyagként az érdeklődőket, majd a rendszer automatikusan vásárlókat generál belőlük. Egy ilyen rendszer létrehozásához kíván segítséget nyújtani e könyv is. A marketing automatizálásnak több szintje van, ha valaki szakértővé kíván válni a témában, akkor ez az olvasmány nem lesz elég neki, de kiegészítő olvasmánynak neki is ajánlott, kezdőknek pedig kifejezetten jó lehet első lépésnek.

Úgy táncolunk, ahogy Mark Zuckerberg fütyül
A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar.
Csiszér Tamás, Zsiga Henrik: ShopDesign

Ezt a könyvet könnyű bemutatni. 23 nagyszerűen kialakított üzlethelyiséget, éttermet mutat be gyönyörű fényképeken keresztül, minimális, de hasznos szöveges magyarázattal. A cél egyértelmű: inspirációt adni. 23 üzletet a mindennapokból: zsongó ételudvartól az exkluzív óraszalonig, a sarki hentes tiszta boltjától a parázsló szoláriumig. A könyv olyan üzleteket választott ki, amelyek jól példázzák, miként járhat kéz a kézben praktika és jó küllem. Aki most készül boltot, lángosozót, szalont nyitni, vagy akár a magánlákását kívánja merészen átalakítani, azoknak ihletet jelenthet ez a 140 oldal.

Pálfi Éva: Vállalkozásból világmárka

Ki dönti el, hogy vállalkozásodból lesz-e világmárka? – kérdezi a szerző rögtön a legelején. Pálfi Éva brandtsylist és iparművész bemutatja, mekkora szerepe van a designnak abban, hogy márkánknak ne kelljen kuncsorognia az érdeklődők után, hanem egy erős, megbízható brandként magától vonzza a vásárlókat. Ahhoz, hogy mi is ilyen erőre tegyünk szert, nem árt megismerkedni a színpszichológiával, a design gondolkodással, meg kell tanulnunk márkasztorit írni. Többek között ezekkel is megismerkedhetünk, ráadásul interaktív módon: olvasás közben a szerző többször is megkér minket egy-egy feladat megoldására, saját márkasztorink leírására és még sok más izgalmas feladatra. Így jobban megragadnak a fejezetben tanultak.

Hallgatózással irányítható a fogyasztó
Napjaink átalakuló fogyasztói magatartása, a tudatos döntések, a könnyen hozzáférhető vélemények és ajánlások mind hozzájárulnak a social listening terjedéséhez, amelynek lényege, hogy a vállalatok megtalálják, megértsék és üzletileg is felhasználják a közösségi média felületein keletkező releváns tartalmakat.
Ugyanakkor ahhoz, hogy igazán értsük a design és az üzlet kapcsolatát, ahhoz nem csak néhány gyakorlati trükköt kell megtanulni, hanem érteni kell az ügyfélélmény miben létét, magunkévá kell tennünk a designgondolkodást. Rengeteg idegennyelvű könyv megy bele ennek a mély részleteibe, a tipográfiától kezdve a UI és UX design legfontosabb részleteiig, de legelőször meg kell tanulnunk a tervezői gondolkodást, és ehhez komoly segítséget jelenthez ez a könyv. Pálfi Éva Brand Stílus és Karakterelméletét a Magyar Szabadalmi Hivatal 2017 júniusában vette oltalom alá, mellyel pontosan tudni fogja, hogyan tervezzen tudatosan színt és formát. Ezek az oldalak segítenek megtudni, hogy mitől lesznek olyan rajongói, akikre vágyik, hogyan jelenjen meg a vevő fejében úgy, hogy ön a legjobb választás, és hogy szálljon ki végleg az árversenyből egy ütős márka segítségével.

Szőke András, Domán Zsolt: Online kampányok csúcsra járatva

Ezen könyv szerzői a nulláról közel 50 milliós bevételre kampányolták magukat. Az Online kampányok csúcsra járatva című könyv jó kezdet azoknak, akik most vágnak bele az üzletbe, vagy már belevágtak, de a bevételeik nem az elképzeltek szerint alakulnak. A könyv közérthetően, esettanulmányok bemutatásával vezeti végig az olvasót a megfelelő kommunikáció és ajánlatok előkészítésén. Ebben a könyvben megmutatják azt is, hogyan adjuk el a legdrágább termékeket is a legmagasabb vásárlási konverzióval követőinknek. A könyvben a szerzők saját stratégiáját sablonizálták, saját példákkal. Közérthető stílusban elmagyarázzák, mikor milyen emailt, cikket kell kiküldeni a listára, mikor kell posztolni a Facebookra, ha fel akarjuk tüzelni a követőinket. Ha olyan vállalkozók vagyunk, akik komoly munkát tettek már az üzletbe, email listát építettek, vevőbázist, követőket gyűjtöttek maguk köré, akkor ez a könyv segíthet abban, hogy végre élvezhessük is erőfeszítéseink gyümölcsét.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo