Úgy táncolunk, ahogy Mark Zuckerberg fütyül

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - derül ki Marketing Commando friss felméréséből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A top tíz eszközből kilenc – a tavalyihoz hasonlóan még mindig - online. Az első négy helyen nem történt változás. A legnépszerűbb marketing eszköz a céges Facebook oldal, második a saját honlap, harmadik a Facebook hirdetés. A negyedik helyen a tízes lista egyetlen nem online eszköze az ajánlás áll.

A Facebook poszt kiemelés végzett az ötödik helyen, ezzel egy helyet erősödött. Két helyezést javítva a hatodik helyre lépett a saját blog. Hetedik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, nyolcadik a Google AdWords, mindkettő egy helyezést rontva.

Kép:PP archív

A legnagyobb meglepetés, hogy öt helyezést előre lépve, a kilencedik helyen végzett a Facebook istállóhoz tartozó Instagram, amit egy helyet rontva a Facebook csoport követ. Így a tíz leggyakoribb marketingeszköz közül már öt a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik. A 2017-es év talán legnagyobb vesztese az edm, azaz a saját címlistára küldött email marketing most először nem került be a top 10 eszköz közé - igaz csak egyetlen hellyel csúszott le a listáról!

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2017.

  1. Facebook céges oldal
  2. Saját honlap
  3. Facebook hirdetés
  4. Ajánlás
  5. Facebook poszt kiemelés
  6. Blog, saját honlapon
  7. Keresőoptimalizálás
  8. Google AdWords
  9. Instagram oldal
  10. Facebook csoport
„Nem véletlen ez az átrendeződés. Ahogyan Mark Zuckerberg áthelyezi a hangsúlyt az egyik eszközről a másikra, úgy követi piac. Ahogy csökkenti a Facebook a természetes posztok elérését, úgy erősödnek a Facebook fizetett hirdetései, de ugyanakkor a saját, ingyenes platformok is mint a blog vagy a Facebook csoport. Ahogyan növeli a Facebook az Instagram szerepét, úgy követik a vállalkozások és kezdik el használni. Lényegében úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül” – állítja Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő.
Tíz gerillamarketing tipp kisvállalkozásoknak
Hogyan teremthet piaci igényt a terméke iránt, hogyan érhet el akár tömegeket és teheti ismertté a márkáját egy kezdő vállalkozás, ha egy fityingje sincs? „Gondolkodj úgy, cselekedj úgy, mint egy gerilla” – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.
Hatás, ellenhatás

A Facebook befolyása mellett a kkv-k számára még mindig az egyik legjelentősebb tényező az ingyenesség. Ha a Facebook csökkenti a tartalmak természetes, ingyenes elérését, válaszul másik ingyenes megoldást keresnek. Ez magyarázza a blog erősödését, valamint, hogy a Facebook csoport használók aránya jelentősen - 26%-ról 31%-ra – nőtt az elmúlt évhez képest.

Bár az edm most először kiesett a top 10 eszközből, kár lenne temetni. Tény, hogy csökken a hatékonysága, azonban még így is nagyon eredményes, különösen más eszközökkel – mint a blog, vagy a Facebook – kombinálva.

A Google eszközeinek a szerepe – ha kis mértékben is, de – tovább gyengült. Minden Google eszköz rontott a pozícióján. A legnagyobb mértékben a Google display network gyengült, a 32. helyről a 37. helyre lépett vissza. A tavalyi erős gyengülés után tovább csökkent a keresőoptimalizálás szerepe is.

Így lesz hatékonyabb a Facebook-marketinged
A Facebook-marketing során az egyik legnagyobb kérdés, hogy milyen célzással kezdjünk neki a kampányok beállításának. De mi van akkor, ha rátalálsz egy szűkebb szegmensre, melyből csak úgy dőlnek a konverziók az elején, azonban a célcsoportodat kezded kimaxolni, és a hirdetések megjelenési gyakorisága lassan az egy tucatot súrolja? Ebben az esetben a konverziók száma csökken, az ügyfélszerzés költsége emelkedik, az elérés pedig drágul.
„Ennek oka, hogy egyre kevésbé éri meg keresőoptimalizálással «bíbelődni». A célzott hirdetéseknek annyira alacsony lett az ára, hogy gyakran egyszerűbb és hatékonyabb lehet a keresőoptimalizálásnál. Ráadásul, míg a keresőoptimalizálás időigényes és nem kiszámítható, addig a fizetett hirdetés gyors és pontosan tervezhető” – magyarázza a szakértő.

Lehetőségek offline

A kis- és közepes vállalkozások még mindig alig használnak offline eszközöket, valamint TV és rádió hirdetéseket. Az online marketing trendek hatással vannak az offline hirdetésekre is. A leggyakoribb offline hirdetési forma a hirdetés reklám újságban (30. hely), amit a nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett PR cikk követ a 35. helyen. A rádióreklám a 43. a sajtóhirdetés a 47., a TV hirdetés az 56. legnépszerűbb marketing eszköz. Wolf Gábor szerint méltatlanul.

Véleménye szerint ezeken a felületeken egyre csökken a reklámzaj, ezért egyre hatékonyabbak, ugyanakkor megfizethető közelségbe kerültek. Ma már a kisvállalkozások számára is elérhető egy óriásplakát, de akár egy TV, vagy rádió reklám is. A marketing költés legalább 10-15%-át érdemes lenne offline eszközökre fordítani.

Kevés pénzből is lehet jó a honlap
Akár éttermünk van, akár egyéni vállalkozóként keressük a megbízásokat, egy honlap segít abban, hogy megismerjék cégünket, megismerjenek minket. Az online jelenlét még mindig sok vállalkozónak idegen téma, vagy ami rosszabb, egy kötelező rossz, amennyiben nem látja meg az ezzel járó előnyöket. Ennek két eredménye szokott lenni: vagy nagyon sok pénzt fizetünk egy erre szakosodott cégnek, vagy nagyon kevés pénzből választunk egy összecsapott megoldást. Mondani se kell, hogy egyik sem jó. Ha programozni nem is tanulunk meg, már azzal, hogy a koncepciót magunk találjuk ki, sok pénzt spórolhatunk meg, és a végeredmény is nagyságrendekkel jobb lehet. De hogyan kezdjünk hozzá?

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo