Lecsengőben a céges Facebook-őrület?

Még mindig a legnépszerűbb forma a Facebook oldal, de ennek használata csökken, míg a csoportok szerepe folyamatosan nő. A hirdetések is nagyot nőttek az egy évvel ezelőttihez képest, ugyanakkor tavaly őszhöz képest a használatuk tulajdonképpen nem változott – derül ki a Facebooktippek.hu által elvégzett kutatásból.

Egyre többen látják úgy, hogy a Facebook egyre kevésbé trendi csatorna - derül ki a kozossegikalandozasok.hu által elvégzett, a magyar kkv-k közösségi média felhasználási szokásait vizsgáló kutatásból. A sok változás ellenére az üzleti célú Facebook jelenlét még mindig megéri, ugyanakkor a bizonytalanság nagyobb, mint korábban. Továbbra is elmondhatjuk, hogy a Facebook az egyik legköltséghatékonyabb marketing eszköz a kis- és középvállalkozásoknak. Annak ellenére, hogy egyre drágább a jelenlét, és egyre többet költenek a cégek a fizetős hirdetésekre, még mindig a legtöbb vállalkozásnak megéri itt kommunikálni. Ugyanakkor a válaszadók egyre kisebb százaléka biztos ebben.

Ha csak a céges oldalakat nézzük, akkor itt azt tapasztaljuk, hogy a cégek egyre kevesebb bejegyzés segítségével kommunikálnak. Míg egy éve a napi 2-4 bejegyzés volt a leggyakoribb, 12 hónap alatt a heti 3-4 vált vezetővé. Általánosságban is elmondható a csökkenés, bár a napi 10 bejegyzésnél többet író cégek száma nőtt, a válaszok mennyisége miatt ezt nem tekinthetjük szignifikáns különbségnek. A bejegyzések számainak csökkenése nem túl meglepő, hiszen az organikus elérés is visszaesett, ahogy a Facebook egyre inkább a fizetős megoldások felé tereli a cégeket. (A céges posztok is hátrányba kerülnek.)

Az 50.000 forint alatti havi hirdetési költések aránya csökkent, az e fölötti kategóriákban szinte mindenhol emelkedés látható.

A Facebook mellett más közösségi hálózatok használata is nagyot változott az egy év alatt A YouTube lett a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között. Bár egy év alatt a Google+ használat nőtt, e növekedés a tavalyi nyár és ősz következménye, azóta ennek a platformnak a használata stagnált. A Twitter és a LinkedIn használatban is történt változás, de a legizgalmasabb a kis, vizuális közösségi hálózatok erősödése.

Az Instagram és a Pinterest használat megerősödött az elmúlt év során annyira, hogy az Instagram utolérte a LinkedIn-t, a Pinterest pedig jócskán megelőzte.

 

A feladatok összetetté válása miatt a cégek egyre több tevékenységnél vesznek igénybe külső, szakértői segítséget. A legszembetűnőbb a hirdetések kezelése, ahol folyamatos és dinamikus az emelkedés, de általános, alkalmi konzultációra is több cégnek van szüksége, mint eddig bármikor.  A cégeknek egyre inkább az új ügyfelek szerzése áll a a fókuszban. Gyakorlatilag minden más cél folyamatosan csökken, bár az éves különbségeket elemezve az adatbázis építés, mint cél is egyre fontosabb, még ha az őszi adatoknál kiugrás is látszik.

 

Van még értelme rajongókat gyűjteni a Facebook-on?
Mivel a Facebook alaposan lecsökkentette a céges profilok organikus elérését, most már egyre többen vélik úgy, hogy a nagy rajongógyűjtési időszak végleg lezárult. A szakértő szerint azonban ez korántsem biztos, hogy minden esetben igaz?

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo