Lehet szerződni az útdíjra

Tegnap délután megkötötte az első szerződéseket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj bevallási közreműködőivel. Mostantól tehát szabad az út a fuvarozók előtt, hogy kiválasszák: melyik hivatalos telematikai szolgáltatón keresztül rendezik majd az elektronikus útdíjat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mivel a fizetéshez szükséges beépített eszköz működőképességéért a felhasználó felel, súlyos százezer forintos bírságokat spórolhatnak meg a fuvarozók egy valóban minőségi rendszer használatával – hívja fel a figyelmet az elsők között csatlakozó

bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország szakértője. Fokozottan érdemes figyelni a garanciális feltételekre és az igénybe vehető kiegészítő funkciókra.

Feltétel az alkalmassági vizsga

Egyre nagyobb a verseny a GPS-alapú járműkövetéssel foglalkozó vállalatok piacán, azonban közel sem mindegy, hogy a fuvarozók melyik bevallási közreműködőnél és milyen szempontok alapján választják ki a számukra legelőnyösebb megoldást. Ahhoz ugyanis, hogy a július 1-én induló e-útdíj rendszerhez egy műholdas járműkövetéssel foglalkozó cég csatlakozhasson, a szerződéskötés mellett szigorú alkalmassági átvilágításon kell megfelelnie.

Ezen az auditorok a szolgáltatások minőségén túl a háttértámogatást biztosító infrastrukturális alkalmasságokat is vizsgálják. Ezért nagyon fontos, hogy a szerződéskötések előtt a fuvarozók meggyőződjenek arról, hogy a szerződött partner rendelkezik-e már ilyen minősítéssel, illetve, hogy várhatóan mikorra lesz annak birtokában.

Nem terveztek a cégek az útdíjjal, pedig emelni fogja az árakat
A cégek háromnegyede nem számolt az idei költségek tervezésekor az útdíj bevezetésével, közel felük pedig nem tartja elfogadhatónak az ebből adódó áremelkedést, bár a logisztikai szolgáltatóknak ez drasztikusan megnövekedett pluszköltséget is jelenthet – többek között ez is kiderült a trans-o-flex Hungary Kft. megbízásából az Ipsos által készített kutatásból. A 300 Magyarországon működő vállalat megkérdezésén alapuló felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlások térnyerése jelentősen átformálhatja a piacot, szereplőit új megoldások bevezetésére késztetheti.
Feltételek, amit érdemes szem előtt tartani

A fedélzeti egység kiválasztásánál érdemes elsősorban a minőséget szem előtt tartani, hiszen az ilyen érzékeny elektronikai berendezések esetében ez hamar kifizetődik. Fontos tudni, hogy a berendezés működőképes állapotának biztosítása a fuvarozó felelőssége: ha elromlott készülékkel fizetős útszakaszra hajt, akkor az ebből eredő - gyakran több százezer forintos - büntetés kifizetése minden esetben az ő feladata.

Fokozottan érdemes továbbá figyelni a garanciális feltételekre, így elkerülhetőek a szervizelési problémák, és érdemes tisztázni az igénybe vehető kiegészítő funkciókat is, mint például az automatikus tengelyszám állítás, és a díjfizetés kontroll funkció. De az sem elhanyagolandó, hogy sok esetben egyedi telematikai szolgáltatások is társulhatnak egy ilyen eszközhöz, mellyel még nagyobb költséghatékonyságot érhetnek el a fuvarozók. A WebEye Magyarország Kft. például az eTachograph rendszerével valós időben tud információt adni a sofőrnek a hátralévő napi, heti, vagy akár 28 napi vezetési idejéről.

Kevés járműben van GPS
Jelenleg mintegy 15 ezer olyan 3,5 tonnánál nagyobb súlyú jármű közlekedik Magyarország útjain, ami WebEye egységgel van ellátva és összesen 30-40 ezer közé tehető azon járművek száma, amelyek hazai telematikai szolgáltatók által vannak felszerelve. További 200 ezer jármű azonban egyelőre nem rendelkezik semmilyen GPS-alapú járműkövetéssel, így elsősorban számukra fontos, hogy mielőbb felkeressenek egy bevallási közreműködőt és időben felkészüljenek a július 1-jén induló e-útdíj fizetésre – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.
Torlódások várhatók a szolgáltatóknál

Az e-útdíj bevezetéséig nagy torlódások várhatók a telematikai szolgáltatóknál, hiszen dömpingszerű beszerzésre kell készülniük a fuvarozók részéről. Bár a raktárkészlet függvényében az ügyfeleket akár azonnal is ki tudják szolgálni, jelentős roham esetén hetekig is elhúzódhat majd egy-egy egység beszerzése. Ezért különösen fontos, hogy az érintett vállalkozások minél korábban megkezdjék a járműflotta felszerelését a szükséges fedélzeti egységekkel.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo