Linkgyűjtemények: 5 szempont a megfelelő kiválasztásához

Sokszor hallani, hogy a linkgyűjtő oldalak kora lejárt, már nem érdemes ezekre építeni a keresőoptimalizálást. Szakértőnk szerint viszont nem mindegy, milyen oldalról van szó pontosan.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár közkeletű nézet, hogy a linkgyűjtemények kora lejárt, (hogy mi más van, ami segíthet a keresőoptimalizálásban, arról itt olvashat) valójában inkább csak csökkent a jelentőségük, de nem szűnt meg. Most is érdemes linkgyűjteményekkel foglalkozni, de nagyon fontos, hogy el tudjuk dönteni, melyik lehet hasznos és melyik árthat a weboldalunknak.

Ma már nem lehet eredményt elérni azzal, ha egyszerűen csak sok linkgyűjteménybe küldjük be az oldalunk linkjét. De linket építeni kell és érdemes is. Akkor mi a megoldás? Hogyan ismerjem fel azokat a linkgyűjtő oldalakat, amikkel érdemes foglalkozni? És hogyan ismerjük fel azokat, amelyeket messziről kerülnünk kellene? (A Google tavaly ősszel elindított új algoritmusa a spam linkeket bünteti.)

Az alábbi szempontokat figyelembe véve könnyebben ki tudjuk szűrni a több tucatnyi linkgyűjtemény közül a kerülendőket.

Kép:Pixabay

1.Adjon plusz értéket az internethez!

Ha alaposan megvizsgálunk egy honlapot, biztosan el lehet dönteni, hogy az a honlap ad-e valamilyen plusz értéket az internethez. Hisz végtére is ez a honlap és tartalom készítés oka és mozgatórugója, és ez az egyik fontos szempont, ami alapján a Google értékeli az egyes oldalakat. A cél mindig az, hogy valamilyen új, addig nem létező tartalmat készítsünk vagy rendezzük a meglévő tartalmakat úgy, hogy azzal egy új, máshol nem létező tartalmat hozzunk létre. Ez egy linkgyűjtemény esetében is fontos: tegyen hozzá az eddigi tartalmakhoz.

2. Milyen helyezést ér el?

Könnyen ki lehet deríteni, hogy egy honlap mennyire népszerű az interneten. Ha az Alexa.com weboldalon beírjuk az adott linkgyűjtemény url címét, kiírja, hogy globálisan, illetve Magyarországon hányadik helyen áll. Ebből következtethetünk, hogy az adott oldal mennyire népszerű. Nem kell komoly helyezéseket elvárni, de ha egyáltalán nem is mutat eredményt, az nagyon negatív jel lehet.

3. Azt adja, amit vár a látogató!

Soha ne tévesszük meg a látogatót! Ha felhasználóként keresünk valamit, akkor elvárjuk, hogy azt kapjuk, amit ígértek. Ha egy link hasznos tanácsokat ígér például a kertészkedéshez, helyette viszont vetőmagot árusítanak az adott oldalon, akkor nagyon gyorsan arrébb áll a látogató. Ez pedig rontja az átkattintási arányt, ami végül rossz helyezést eredményez a Google-ben.

Ki felel a weblapon lévő linkekért?
Felelősek vagyunk-e azért, hogy a link, amit beágyazunk az oldalunkra, jogszerű tartalomra mutat-e? Szakértőnk segít!
A linkgyűjtő oldalak esetében a kérdés tehát az, hogy az azon szereplő linkek valóban azt a tartalmat adják-e, amit ígérnek.  Fontos az is, hogy működő oldalakra mutassanak a linkek és ne 404-es hibát mutató oldalak sorára bukkanjunk. Ha egy linkgyűjtemény sok hibás linket tartalmaz, akkor biztosan hátra minősíti a Google, ami hátrányosan érintheti azokat az oldalakat is, amiket linkkel támogat.

Tehát, ha találunk egy-két hibás linket a linkgyűjteményben, akkor kezdjünk el gyanakodni, hogy itt nincs minden rendben.

4. Milyen gyakran frissül?

Vannak oldalak, amikkel már nem nagyon foglalkozik a tulajdonos. Ha ki van írva, hogy hány új link érkezett be aznap vagy azon a héten, akkor abból tudni lehet, mennyire gyakran frissül. De az is lehet, hogy a honlap automatikusan mutatja, hogy mikor frissítették utoljára. Ha totálisan elavult a tartalom, nekünk sem fog segíteni az itt való megjelenés.

 5. Az alapvető design ma már elvárás!

Nem kell az év honlapja díjat megnyernie és nem kell a legprofibb dizájnereket alkalmazni, de az alapvető elvárásoknak feleljen meg kinézet szempontjából egy linkgyűjtő oldal is. Egy ingyenes Wordpress sablon is elég, ha igényesen és logikusan van felépítve. Legyen egyértelmű és használható, mert a látogatóknak ez a fontos. (és mivel a Google a barátunk, ezért neki is az a fontos, ami nekünk!:)

Összegezve elmondhatjuk, hogy tényleg vannak linkgyűjtemények, amik segíthetnek az oldal értékét növelni, és felhívni a Google figyelmét. Ha viszont rosszul választunk, az hátrányosan érintheti a Google-ben elért helyezéseinket.

Ha sok rámutató linkkel rendelkezik az oldalunk, akkor a Google értékesebbnek minősíti és könnyebben indexeli be. Azonban csak azok az oldalak adnak erőt, amik a látogatók és ezáltal a Google számára valóban értékesek lehetnek. Mindig érdemes ezzel a felfogással tekinteni egy linkgyűjtő oldalra. Így könnyebben eldönthető, hogy melyik segíti és melyik hátráltatja a linképítést.

Ferge Balázs SEO tanácsadó Seo a Cégedért

 

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo