Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások

Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.

Változások a rajongók szempontjából:

A változtatás célja, hogy a felhasználók egy sokkal átláthatóbb felületet kapjanak, a dizájn pedig inkább az oldal hírfolyamára irányítja a figyelmet. Ez utóbbi azért hasznos, mert a legtöbb felhasználó ritkán látogat el egy adott márka Facebook-oldalára a lájkolást követően, ehelyett inkább a saját hírfolyamban megjelenő tartalmakra reagálnak.

A Facebook-on korábban végrehajtott változtatásokról itt írtunk korábban!

 

A régi, megszokott dizájn – két hasábon a hírek

Változás az oldalak adminisztrátorai számára:

Az oldalaknál az egyik legszembetűnőbb változás, hogy a felületet két területre lett osztva. A jobb oldalon egymás alatt láthatóak maguk a posztok, a bal oldalra pedig az egyéb céges információk kerültek át, úgy mint a weboldal URL-je, a térkép, a cím, a nyitva tartás, a telefonszám, valamint a fotók és a videók is itt érhetőek el.

Az új felület – balra az információk, jobbra a hírek, a szélén pedig az aktuális értesítések

Egyszerűbb kezelés

Adminként jóval könnyebbé vált az oldal kezelése az új felületen, hiszen a fontosabb információk (például aktuálisan futó hirdetések, új lájkok, értesítők, üzenetek) mindig láthatóak maradnak. A „Közönség építése” menüpont pedig az oldal tetején direkt hozzáférést biztosít a hirdetési fiókokhoz.

(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)

Bár az oldalhoz tartozó alkalmazások, ún tabok eddig is nagy segítséget nyújtottak abban, hogy az éppen futó nyereményjátékokra, vagy más, érdekes, fontos információkra fel lehessen hívni a rajongók figyelmét, mostantól ezeket leginkább a posztokon keresztül tudjuk megtenni. Igaz, a tabok nem tűntek el véglegesen, a borítókép alatt továbbra is láthatóak maradnak, de a hozzájuk tartozó kis képek a bal oldalon lévő kis dobozban találhatóak meg.

Mit csinál a konkurencia?

Izgalmas és rendkívül hasznos újítás a „Megfigyelő” menüpont, mert ezáltal folyamatosan nyomon követhetővé válnak a versenytársak a Facebookon. Lényege, hogy az adminok létrehozhatnak egy listát a saját oldalukhoz hasonló oldalakból, amelyeket, így könnyedén figyelemmel tudnak követni, valamint össze is tudják hasonlítani a konkurencia aktivitásait a sajátjukkal. Az „Áttekintés” menüpontban a konkurens oldalak fontosabb statisztikái találhatóak meg, a „Posztok” menüpont pedig megmutatja a követett oldalak legnézettebb posztjait az elmúlt hétre vonatkozóan.

Forgács Mariann ügyvezető BeSocial

Vetélkedő vagy nyeremény, melyik éri meg?
A fogyasztók a nyeremény reményében hajlandók kipróbálni új termékeket, miközben a marketingakció során tudatosul bennük a termék márkaneve, amely esetleg további vásárlásaikat is befolyásoló tényező lehet. Azonban ezek a promóciók nem mindegy, hogy milyen költséggel járnak a cég számára.

Véleményvezér

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo