Merre fordul a tech-trend?

Míg a múltban az üzleti élet határozta meg, hogy milyen irányba tartson a technológia, ma már egyre inkább megfordulni látszik ez a trend.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Forrás: Pixabay

A CEU Üzleti Iskolája a közelmúltban kerekasztal-beszélgetést tartott a számítástechnika és technológia üzletfejlesztésre, illetve marketingre gyakorolt hatásáról. Az Üzleti Iskola Vállalkozás és Innováció Intézete által szervezett eseményt Charles Huebner, a CEU Üzleti Iskolája Tanácsadó Testületének tagja moderálta az IBM, az UNiSYS, a Procter & Gamble és a Conor Fund képviselőinek részvételével, akik bemutatták, hogy a technológia hogyan hatott a vállalatukra, és egyben jövőbeli várakozásaikat is ismertették.

Pongrácz Ferenc, az IBM Information Services Centerének ügyvezető igazgatója a technológia vásárlói kapcsolatokra gyakorolt növekvő hatásáról beszélt. A jelenséget a United Breaks Guitars videójával szemléltette, amely remek példája a vásárlók és üzleti szereplők közti kapcsolat átalakulásának. Pongrácz említette az IBM egyik tanulmányát kiemelve, hogy „a legfontosabb külső, szervezetre ható erők nem a szabályozások, nem a piaci tényezők, és nem is az emberek képességei, hanem a technológia”.

Másik példának, amely megváltoztatta az üzleti tevékenységet, Pongrácz az Apple döntését említette, aminek következtében app store-jai viszonteladók számára is elérhetővé váltak, így egy új gazdasági szegmens jött létre. Az egyik terület, ahol a jövőben növekedést tapasztalunk majd, Pongrácz szerint a „közösségi kiskereskedelem”. Az üzletember kiemelte a közösségi média fontosságát a vásárlókkal folytatott interakciók növelésében és az eladásösztönzésben.

Péter Paal, az UniSYS Hungary ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy a gyors változások egyik fő oka, hogy 1997 óta jelentősen csökkent az internet ára, és ezzel párhuzamosan a minősége drámaian fejlődött. Mi több, manapság a felhő alapú számítástechnikához (cloud computing) szükséges technológia és infrastruktúra már elérhető és megfizethető.

A Paal által említett másik fontos terület a óriási adatbázisok elemzése (big data analytics) volt. Szerinte a kattintásokból nyert adatok nem elegendőek, és a bevétel növeléséhez a fogyasztók reakcióinak teljes folyamatát az elejétől a végéig meg kell érteni. A big data-elemzést használva „felismerhetjük és jutalmazhatjuk a vásárlók aktivitásait, 360 fokos képet kaphatunk minden csatornán a vásárlókról, és felfedezhetjük azokat a belső kapcsolatokat, amelyek profitot eredményezhetnek” még akkor is, ha jelentőségüket alábecsülik.

A magyarok nem bíznak a felhőben
Egyre terjed a csomagos megrendelés az üzleti felhasználóknál a távközlési piacon, mivel a kkv-k is felzárkóztak tavaly a nagyobb cégek mögé a megrendelésekben. Ugyanakkor a felhő alapú szolgáltatásokat még nem használják a magyar cégek.
Balog Zsolt, a Procter and Gamble senior brand managere a marketing gyorsan fejlődő világáról beszélt, véleménye szerint fele annak, amit most egy ember megtanul a marketingről 5 év múlva már nem lesz releváns. (Sőt, az IDC szerint a cégünkre sem ismerünk rá öt év múlva, olyan gyökeresen megváltozik majd.) Az út, amelyet a vásárlók bejárnak, míg eljutnak a tényleges vásárlásig az elmúlt években teljesen megváltozott. Korábban az emberek egyszerűen csak bementek a boltba, ma pedig először információt gyűjtenek a termékről az interneten, és átnézik az ott fellelhető vásárlói véleményeket.

Balog emellett beszélt a big datáról, illetve arról, hogy a vállalatok hogyan tudják személyre szabni a vásárlási élményt az egyénekről gyűjtött adatok segítségével. Véleménye szerint azok a vásárlók, akik egy terméket keresnek az interneten, találkozhatnak olyan hasonló termékkel, amelyet szívesen megvásárolnának, ami nemcsak elégedettebb vásárlókat, hanem megnövekedett értékesítést is eredményez. Balog szerint a jövő szempontjából kulcsfontosságú, de egyben az egyik legnagyobb kihívás és lehetőség is a marketingesek számára, hogy hogyan használják ki big datában rejlő lehetőségeket.

Gerő Viktor, a Vatera korábbi ügyvezető igazgatója, jelenleg a Conor Fund kockázati tőkebefektetője azt mutatta be, hogy az adatokból milyen információkat lehet kinyerni. Szerinte a Vatera gyorsan felismerte, hogy a vásárlókról rendelkezésre álló adatok segítségével, a legjobb üzleti gyakorlat részeként, könnyen ki lehet fejleszteni egy ajánló motort, amely tovább növelheti az eladásokat. Gerő arról is beszélt, hogy az összegyűjtött adatok hogyan segíthetnek a csalások megakadályozásában az oldalon, rávilágítva arra, hogy ez milyen fontos mind eladási, mind pedig biztonsági szempontból. Egyben hozzátette, hogy a gyorsan változó piacok miatt egy üzleti terv gyakran elavul addigra, mire megvalósulna a gyakorlatban, ezért a vállalatok vagy egyének jobban járnának, ha e helyett egy víziót fogalmaznának meg, és azt tartanák szem előtt.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo