Öt tipp, hogy ne maradjon nyakán az áru!

Keresletet támasztani a terméke számára sokkal több feladatot jelent, mint simán piacra dobni azt. Felmérni a terepet, kitalálni, mire van szüksége az ügyfeleknek, legyőzni a konkurenciát és folyamatosan bizonyítani a termék jogosultságát a piacon egyenként is nagy kihívást jelentő feladatok.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Ne feledkezzünk meg a fontos teendőkről! - Kép: Pixabay

A bevezetés előtt, alatt és után egyaránt rengeteg feladat vár Önre, hogy felkeltse a fogyasztók kíváncsiságát és érdeklődést. Az alábbiakban felsorolunk öt fontos teendőt a folyamat során.

Piacfelmérés. A cégének muszáj odafigyelnie arra, mire is van szüksége a fogyasztóknak. Igyekezzen minél több információt szerezni felméréséken, tesztcsoportokon, a közösségi oldalakon és a saját honlapján keresztül. Ha azt látja, hogy egy-egy részlet sokszor felbukkan az Önhöz eljutó információkban, bizony változtatásokra vagy új termékre van szükség. (Sok vállalkozás éppen azért megy csődbe, mert ezt elmulasztja!)

Kiemelkedő támogatás. Ha most lépett csak a piacra, a termékének szüksége lesz arra, hogy bebizonyítsák róla, a fogyasztóknak feltétlenül szükségük van rá. Erre pedig a legjobb, ha oktató és egyben informatív tartalmat szolgáltatást nyújt hozzá. A célközönség felmérésének létfontosságú szerepe van abban, hogy kitalálja, milyen formában érdemes szolgáltatást nyújtania, vagy hogy hol aktívak a potenciák ügyfelek a világhálón. Írjon blogot, amelyben bővebben kifejtheti a terméke előnyeit, tegyen közzé magyarázó videókat a termék működéséről vagy valami figyelemfelkeltőt, ami elülteti a kíváncsiságot a fogyasztókban. A rendszeres tartalomgyártás segít kiépíteni a bizalmat a (leendő) ügyfelekkel, megerősíti az Ön cégéről, mint komoly vállalkozásról kialakult képet és ideális esetben az eladási mutatókon is meglátszik majd a jó marketingstratégia hatása.

Tegye közzé a visszajelzéseket. A fogyasztók jobban bíznak azokban a termékekben, amelyeket más vásárlók már kipróbáltak és megvételre ajánlottak. Az amerikai Ipsos felmérése szerint a 18-64 év közti korosztályban a vásárlók 78 százaléka olvassa el más felhasználók véleményét, mielőtt egyik vagy másik termék mellett döntene. A véleményekre természetesen a termék fejlesztése során is komoly szerep hárul, így két legyet üthet egy csapásra.

Hogyan válasszunk logót?
Némely cégnek még a nevét sem kell ráírnia, mégis mindenki tudja, hogy a logó mire utal. És nem feltétlenül a méregdrágán csináltatott lesz a legsikeresebb, ahogy számos példa mutatja!
Adjon kedvezményt az új vásárlóknak. A vásárlók könnyebben fogják kipróbálni az új termékét, ha különleges kedvezményt ad számukra. A vásárlók nagyobb része természetes bizalmatlanságánál fogva vásárol új terméket, ha dönthet a konkurencia ismert termékénél is, de ha olcsóbban hozzájut az Önéhez - talán. Nyugodjon meg, ha beválik számára a dolog, legközelebb is Önnél fog vásárolni - akár teljes áron is. Csak tegye nyilvánvalóvá, hogy ajánlata egyszeri ajánlat, nehogy csalódnia kelljen a vevőnek, mikor másodszor is betér a boltjába. Próbálja meg rávenni őket arra, hogy írjanak tesztet, véleményt a termékéről.

Alakítson ki exkluzív klubot. A legjobb stratégia, ha a leghűségesebb vásárlókat megjutalmazza és becsben tartja. Hozzon létre egy csoportot a leghűségesebb vásárlókkal és adjon nekik állandó kedvezményeket, lehetőséget, hogy az új termékeit a nagyközönség előtt már tesztelhessék és vonja be őket a termékfejlesztésbe is. Az ő véleményük magasabb súllyal szerepel majd a felmérésben, ha arról van szó, az ügyfelek tetszését milyen irányú fejlesztések nyernék el leginkább. (Ügyeljünk viszont arra, hogy ne csak idegesítsük az ügyfelet!)

Amikor az ügyfelek érdeklődését szeretné felcsigázni, mindig tartsa szem előtt, hogy senki sem fog a terméke iránt érdeklődni, amíg Ön be nem bizonyítja annak létjogosultságát. Mindig figyeljen arra, az ügyfelek mit is szeretnének, hogyan tudná őket még elégedettebb vevővé tenni.

A cikk az alábbi írás alapján készült

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo