Szigorít a hirdetési szabályokon a Google

Változik a Google érdeklődési körön és helyen alapuló hirdetéseire vonatkozó irányelve, amely hatással lehet minden céges AdWords-fiókra, ha valaki megsérti az új irányelvet, hirdetését visszadobja a keresőóriás és a fiókja is törlésre kerül.

Komoly változások jönnek a Google érdeklődési körön és tartózkodási helyen alapuló hirdetéseinél, a keresőóriás ugyanis új irányelveket vezet be, amelyeknek jól felfogott érdekében minden hirdetőnek be kell tartania. A Google szerint ugyan a jelenlegi irányelveknek megfelelő hirdetők szinte mindegyike meg fog felelni az új irányelveknek is, ugyanakkor ha az AdWords irányelvközpontban megjelennek az új irányelvfrissítések, érdemes őket átnézni, és meggyőződni arról, hogy továbbra is teljesítjük-e a bennük foglalt elvárásokat. (Ha nem tartjuk be az irányelveket, a Google letilthatja a hirdetéseinket. Nem ez lenne az első eset!)

Kép:Flickr/PP

„2016 májusa végén frissítjük az érdeklődésen alapuló hirdetésekre vonatkozó irányelveket, és a továbbiakban nem engedélyezzük a hirdetőknek a következő információk használatát a hirdetések felhasználókra irányuló célzásánál és a hirdetés tartalma sem csatlakozhat a következő témákhoz:

  • emberi kapcsolatokkal kapcsolatos személyes nehézségek (például: gyászesettel kapcsolatos termékek és szolgáltatások)
  • visszaélések és trauma miatti személyes nehézségek (például: családi erőszak áldozatainak nyújtott menedék vagy áldozatoknak nyújtott támogatási szolgáltatások)
  • a felhasználó szociálisan kirekesztett társadalmi csoporthoz való tartozásának feltárása (például: bevándorlási szolgáltatások vagy jogi szolgáltatások menekültek számára)
  • a felhasználó transznemű csoporthoz való tartozásának feltárása (például: transzneműek diszkriminációjával foglalkozó ügyvédek adatai).
Miután ez a változás életbe lépett, a Google felfüggesztheti az olyan kampányokat, amelyek sértik a módosított irányelveket. „Ezúton kérünk minden felhasználót, hogy hajtson végre minden, a megfeleléshez szükséges módosítást a hirdetéseken és a webhelyeken, így a kampányok továbbra is zavartalanul futhatnak majd” – írta a Google közleménye.
Drasztikusan átalakul az Adwords!
A Google drasztikusan megváltoztatja az Adwords hirdetések rendszerét. Megszűnik a jobb oldali hirdetési sáv. Már megint az organikus találatokra koncentrálók járnak rosszul.
A módosítások az érdeklődésen alapuló hirdetésekre vonatkozó irányelvek átfogó frissítésének a részét képezik. A módosítások hátterében az a szándék áll, hogy az irányelveket átláthatóbbá, hozzáférhetőbbé és érthetőbbé tegyék a hirdetők, illetve a felhasználók számára is.

Az érdeklődési körökön és helyen alapú hirdetésekre vonatkozó irányelvek

Adatvédelmi irányelvben jelezni kell, ha az AdWords alábbi funkcióit bármilyen módon hasznosítja a webhely vagy alkalmazás.

  • remarketing;
  • érdeklődési szegmensek;
  • egyéni érdeklődési szegmensek;
  • piacon belüli szegmensek;
  • hasonló közönségek;
  • demográfiai és földrajzi célzás.
Nem megengedett olyan érdeklődésen alapuló hirdetési kampányok futtatása, amelyek személyazonosításra alkalmas adatokat gyűjtenek, így többek között e-mail címeket, telefonszámokat és hitelkártyaszámokat.

Nem megengedett személyazonosításra alkalmas adatok használata remarketinglistákkal, cookie-kkal, adatfolyamokkal, vagy más névtelen azonosítókkal.

A jobb olcsóbb is! Kisokos AdWords hirdetéshez
Az AdWords hirdetés vonzó és olcsó lehetőséget jelent a kisvállalkozások számára. Persze csak akkor, ha jól csináljuk! A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértők segítettek, hogyan írjunk hatékony hirdetést a Google rendszerébe.
Nem megengedett a kisegítő célzási információk, mint például a demográfiai vagy helyadatok használata bármilyen, a hirdetés vagy a céloldal által gyűjtött személyazonosításra alkalmas adatokkal.

Nem megengedett semmilyen személyazonosításra alkalmas adat megosztása a Google rendszerével a remarketingcímke, vagy bármilyen, a hirdetéssel kapcsolatban álló termékadatfolyam segítségével.

Nem lehet elküldeni a Google-nak a pontos helyre vonatkozó adatokat az adott személyek előzetes engedélye nélkül.

A remarketinglista létrehozásakor nem használható semmilyen, a webhely látogatóival, vagy az alkalmazás felhasználóival kapcsolatos bizalmas adat, akár közvetlenül gyűjtötte, akár a látogató/felhasználó profilja vagy a webhelyen vagy az alkalmazásban tanúsított viselkedése alapján kapcsolta a felhasználóhoz azokat.

A listakészítéssel kapcsolatos korlátozások az egyes weboldalakra és a teljes webhelyekre vagy az alkalmazásokra egyaránt vonatkoznak.

A hirdetéstartalom nem utalhat arra, hogy személyazonosításra alkalmas vagy kényes adatokat ismer az oldal, vagy alkalmazás üzemeltetője.

A Google hirdetésen belüli feliratokkal hívhatja fel a felhasználók figyelmét az érdeklődésen alapuló hirdetésre.

A Google fenntartja magának a jogot arra, hogy jelezze a felhasználók részére, milyen remarketinglistákon szerepelnek, és hogy azok milyen domainnévhez kapcsolódnak.

Nem megengedett ezeknek az értesítéseknek a módosítása vagy elrejtése.

4 tévhit a digitális marketingről – és a valóság
A digitális marketing egyre nagyobb szeletet szakít magának az online értékesítési piacon. Bár a marketing egy viszonylag új formája, máris rengeteg mítosz kering körülötte. A kisvállalkozások tulajdonosai sajnos gyakran bedőlnek a digitális marketinggel kapcsolatos tévhiteknek– megpróbálunk most megdönteni közülük néhányat.
A Google írásos engedélyének a megszerzése esetén létrehozhat saját, a vonatkozó iparági szabványoknak megfelelő, hirdetésen belüli értesítéseket.

További követelmények

Az AdWords szolgáltatáson belüli remarketingkampányokban nem használhat a DoubleClick remarketingszolgáltatása (korábbi nevén Boomerang) révén létrehozott remarketinglistát vagy egyéb remarketinglista-szolgáltatást, kivéve, ha a listák forrásául szolgáló webhelyek és alkalmazások megfelelnek a jelen irányelvnek.

A kényes kategóriákra vonatkozó korlátozások az érdeklődésen alapuló hirdetésekben

A remarketinglisták vagy a hirdetések készítésekor nem használhatók fel a webhely látogatóinak vagy az alkalmazás felhasználóinak kényes információi. A jelen irányelvek tekintetében többek között a következő információk számítanak kényes információnak:

  • felnőtt tevékenységek iránti érdeklődés, ilyen tevékenységekben való részvétel (így például alkohol, szerencsejáték, felnőtt társkeresés, pornográfia stb.);
  • szexuális magatartás vagy irányultság, mint például egy felhasználó adott webhelyen tett látogatásából vélelmezett szexuális irányultsága;
  • faji, vagy etnikai származás, például olyan webhelyekről vagy alkalmazásokból, amelyek a látogatóiktól faji vagy etnikai azonosítást támogató adatokat gyűjtenek;
  •  politikai vélemények vagy meggyőződések (az egyesült államokbeli szavazók nyilvánosan elérhető szavazóinak jegyzéke kivételével), például olyan webhelyekről vagy alkalmazásokból, amelyek emberektől támogató politikai véleményt kérnek, vagy ilyeneket gyűjtenek;
  • szakszervezeti tagság, mint például egy felhasználó szakszervezeti webhelyen tett látogatása, vagy szakszervezeti alkalmazás használata;
  • vallás vagy vallási meggyőződés, például olyan webhelyekről vagy alkalmazásokból, amelyek az emberek vallással vagy vallási meggyőződéssel kapcsolatos támogató adatait gyűjtik;
  • a negatív pénzügyi információk vagy helyzetek, mint például a felhasználó alacsony hitelminősítésére vagy magas adósságterhére utaló információk;
  • webhelyekről vagy alkalmazásokból származó olyan egészségügyi vagy orvosi adatok, amelyek egy adott egészségügyi vonatkozású csoportnak értékesítenek;
  • 13 év alatti gyermek státusz;
  • bűncselekmény elkövetésével vagy a bűncselekmény vélelmezett elkövetésével kapcsolatos például olyan információ, amely a felhasználó büntetett előéletére utal;
  • válás vagy különélés például válóperes ügyvéd vagy válási tanácsadó webhelyéről vagy alkalmazásából.
Ferde szemmel néznek a hirdetésekre a cégek
Ami azt illeti, nem túl elégedettek a Google AdWords és Facebook hirdetések eredményeivel a kis- közepes vállalkozások. A legkevésbé akkor, ha a cégvezető maga végzi a hirdetések kezelését. Azonban ez nem a Facebook és nem is a Google hibája - derül ki a Klikkmarketing felméréséből.
Mint az érdeklődésen alapuló hirdetést használó hirdető, tartózkodni kell az alábbiaktól:
  • személyazonosításra alkalmas adatokat gyűjtő hirdetések megjelenítése;
  • érdeklődésalapú hirdetés használata, illetve a remarketingcímke alkalmazása bármely olyan webhelyen vagy alkalmazásban, mely 13 év alatti gyermekeknek szól, vagy amely 13 év alatti személyektől a korukkal kapcsolatos információt kér be, illetve ilyeneket tárol.
  • olyan remarketinglista vagy hirdetéstartalom létrehozása, amely kifejezetten a tiltott módszerek valamelyikével próbálja meg elérni az embereket;
  • olyan hirdetési tartalom létrehozása, amely arra utal, hogy Ön ismeri a webhelylátogató vagy az alkamazásfelhasználó személyazonosításra alkalmas vagy kényes adatait, még ha a remarketinglistát ilyen információk használata nélkül is hozta létre;
  • olyan termékek felvétele bármilyen adatfolyamba, melyek ezekbe a kényes kategóriákba esnek, mint például a gyógyszernek minősülő készítmények.
  • Továbbá valamennyi, az AdWords tartalmi irányelvei által eleve tiltott hirdetés a remarketingkampányokban is tiltott.
Mi történik akkor, ha a hirdető megsérti az irányelvet?
Hirdetés elutasítása: az irányelvet megsértő hirdetések elutasításra kerülhetnek. Az elutasított hirdetés mindaddig nem jeleníthető meg, amíg az irányelvsértést meg nem szüntetik, és a hirdetést jóvá nem hagyjuk.
Lista elutasítása: Az irányelvet sértő listák elutasításban részesülhetnek. Ez azt jelenti, hogy a listák a továbbiakban már nem használhatók a hirdetési kampányokkal, és új felhasználók nem kerülhetnek fel a listákra.
Domain letiltása: Az irányelvet sértő webhelyek letiltásra kerülhetnek. Ez azt jelenti, hogy a webhely a hiba kijavításáig nem használhatja az AdWords remarketingfunkcióját, illetve más érdeklődésen alapuló hirdetési funkcióit.
Fiók felfüggesztése: Ha több alkalommal, vagy súlyosan megsérti a hirdető az irányelveket, előfordulhat, hogy felfüggesztik a fiókot. Ebben az esetben a felfüggesztett fiók minden hirdetésének megjelenítése leáll, és a továbbiakban nem fogadják el a fiók tulajdonosának hirdetéseit. A kapcsolódó fiókok szintén felfüggesztésre kerülhetnek, és az esetleg létrehozott új fiókokat már a regisztráció során letilthatják.
 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo