Tippek a hatékony Google hirdetéshez

Nehéz elhinni, de egy jó minőségű hirdetést a Google akár 80 forintos kattintással tesz az első helyre, míg egy rossz minőségűt 500 forintért csak a harmadikra. Hogyan készítsünk jó minőségű hirdetést avagy mikor lesz Adwords hirdetésünk a legolcsóbban az első helyen? Verdes János szakértő szerint a Google néhány egyszerű számítással határozza meg a hirdetés relevanciáját.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

1. Átkattintási arány (CTR)

A CTR arányszám azt mutatja meg, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésünkre, vagyis azt, hogy mennyire jól teljesítenek. A CTR magas értéke azt jelenti, hogy a felhasználók hirdetését hasznosnak és relevánsnak találják - ez pedig a Google számára azt jelenti, hogy magasabb minőségű a hirdetés, ez pedig mind a hirdetés helyére, mind az árára hatással van.

2. A fiók eddigi teljesítménye

Az Adwords fiókunk minden korábbi kattintási arányát vizsgálja a Google. Egy ügyes hirdető ismérve, hogy mindig olyan kampányt készít, amire sokan kattintanak. Jellemzően rosszak a kattintási arányok, mert a Google minden hirdetéshez ütős címsort vár, ami elenyésző. A vállalkozók sokszor nem fordítanak kellő figyelmet erre a mutatóra, rossz címsorokat írnak, ami alacsony átkattintáshoz vezet. Minél jobban kapcsolódnak a kulcsszavak a hirdetéshez és vállalkozás tevékenységéhez, annál nagyobb valószínűséggel kattintanak a felhasználók a hirdetésre a kulcsszókifejezéssel végzett keresés után.

5 tipp az Adwords használatához
A magyar online hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwordsben komoly változtatásokat léptetett életbe a keresőóriás a nyár közepén. A változtatások egyszerűbbé, hatékonyabbá és nem utolsósorban olcsóbbá teszik a kis cégek online megjelenését.
3. A céloldal minősége

Fontos, hogy ha valaki rákattint a hirdetésünkre, akkor a megjelenő oldal (szakszóval céloldal, érkező oldal) releváns, átlátható és könnyen navigálható legyen. A céloldal minősége sokszor átlagon aluli és komoly ráncfelvarrásra szorul - pedig hiába fizettünk a hirdetésért, ha azonnal elmenekülnek az oldalunkra tévedők. Ráadásul ezt a Google is látja. (Itt mutatunk 7 alaphibát, amitől biztosan használhatatlan lesz a weboldalunk - hogy könnyebb legyen elkerülni őket.)

4. A kulcsszó/hirdetés relevancia

Az Adwords lényege, hogy a potenciális vásárlók épp akkor találkoznak a hirdetésünkkel, amikor a mi termékünket/szolgáltatásunkat keresik. Vagyis akkor kínálhatjuk nekik a legjobb pizzát - amit természetesen mi sütünk - amikor épp pizzafutárt keresnek. Ahhoz, hogy megfelelő kulcsszavakat válasszunk, muszáj a vevők fejével gondolkodni. A vállalkozók nem mélyednek el a kulcsszavakban, és ömlesztve használják azokat. Egy hirdetéshez gyakran száz kulcsszót is megadnak. Azt remélik, hogy a sok kulcsszó sok kattintást jelent. Óriási tévedés! A „sok kulcsszó - egy hirdetés” csak gyenge relevanciát jelent és így méregdrága kampányt jelent. Minél szorosabb a kapcsolat a kulcsszó és a hirdetés között, annál magasabb lesz a minőségi mutató.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo