Facebook mindenek felett - mobilról és munkából is

A közösségi média fogyasztók egyharmada mobilról és munka közben is bejelentkezik kedvenc felületére – derült ki a KutatóCentrum 2014/1. negyedéves Web2.0 Report felméréséből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra is a Facebook tudja leginkább aktivizálni a közösségét, míg a Google+ ugyan növelte regisztrált tagjainak számát, azoknak egyelőre mindössze egyharmada aktív. A Facebook után az Instagram és a Pinterest képmegosztó szolgáltatások felhasználói a leglelkesebb látogatók.

Míg tőlünk nyugatra a fiatalok egy része kezd elfordulni a Facebooktól, hazánkban még nem érezhető ez a tendencia. Bár 2012-ben nálunk is megtorpant a Facebook növekedése, most is ez a legelterjedtebb közösségi oldal: a legalább egy hasonló szolgáltatást használók 92 százaléka regisztrált tagja az oldalnak, 87 százalék pedig továbbra is aktívan használja azt, köztük a legfiatalabb, 18-29 éves korosztály is – derült ki a KutatóCentrum 2014 első negyedévére vonatkozó Web2.0 Report kutatásából. (Az okostelefonok terjedésével még inkább beférkőztek az életünkbe a közösségi oldalak, az emberek nagy része még az ágyba is magával viszi a készüléket.)

Ezzel szemben a tengerentúlon nagy népszerűségnek örvendő fényképmegosztó alkalmazások, az Instagram és a Pinterest gyors terjedése hazánkban egyelőre még várat magára: a felmérés résztvevőinek mindössze 6, illetve 7 százaléka regisztrált ezeken az oldalakon. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a Facebook után ezeken a felületeken a legaktívabbak a felhasználók; a Pinterest tagjainak 56, míg az Instagram felhasználóinak 52 százaléka rendszeresen használja a szolgáltatást. „A felmérésből az is kiderül, hogy az Instagram közönsége a legfiatalabb a vizsgált közösségi oldalak között – emelte ki Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – A képmegosztó használóinak 80 százaléka még a harmincadik életévét sem töltötte be.”

Bár a regisztrációk számát tekintve az iWiW 79 százalékkal még mindig a második, aktivitás tekintetében viszont már nem tartozik az élmezőnybe: a regisztráltak kevesebb mint harmada látogatja rendszeresen az oldalt, így a MyVIP, a MySpace és a Twitter után az iWiW-nek van a negyedik legpasszívabb közössége.

A regisztráltak száma alapján felállított dobogó harmadik fokát elfoglaló Google+ – a megkérdezettek 55 százaléka regisztrált az oldalon – felhasználói aktivitása is messze elmarad a Facebookétól, mindössze minden harmadik regisztrált használja a szolgáltatást.

Bár a LinkedIn még mindig nem terjedt el széles körben hazánkban, a közösségi oldal tábora lassú növekedést mutat. A felhasználói emellett egyre aktívabbak, a válaszadók fele rendszeresen belép az oldalra. „A kapott eredmény nem meglepő, hiszen a LinkedInnek egyre nagyobb szerepe van hazánkban is a kapcsolat- és karrierépítésben, illetve az álláskeresésben” – árnyalta a képet Györke Zsuzsanna. A Twitter oldalára regisztráltak aktivitása az elmúlt fél évben csökkenésnek indult, 2 százalékkal kevesebben látogatják az oldalt, mint korábban.

Hét tipp a közösségi oldalak hasznosítására
Kevés dolog hasznosabb az üzleti életben, mint a jó kapcsolati hálózat. A kapcsolati háló bővítésére hasznos eszköz az internet, ám a szakemberek nem a Facebook-ot, hanem a LinkedIn-t használják.
A válaszadók közel háromnegyede napi szinten használja valamelyik közösségi oldalt, 30 százalékuk munka közben, 35 százalékuk pedig mobilról is be szokott jelentkezni. (Vajon engednie kell-e egy munkaadónak, hogy a munkavállaló szabadidejében a közösségi oldalakon lógjon?) „Elsősorban a 18-29 évesek és a budapestiek azok, akik sem munkaidőben, sem máskor nem szeretnének lemaradni a közösségi történésekről” – mondta el Györke Zsuzsanna. – „Mivel a felhasználók egyharmadát szinte bárhol és bármikor elérhetik a vállalatok, nem meglepő, hogy üzleti célokra is egyre többen, a megkérdezettek 16 százaléka használja a közösségi oldalakat” – tette hozzá a kutatási szakértő. A megkérdezettek közel egyharmada, elsősorban a 30 év alattiak és a nők levelezésre is gyakrabban használják ezeket az oldalakat, mint saját e-mail fiókjukat.

A reklámvakság ugyanakkor a közösségi térben is élő jelenség: a felmérés résztvevőinek 42 százaléka saját bevallása szerint nem figyeli a közösségi oldalakon megjelenő hirdetéseket, és mindössze 22 százalékuk mondta, hogy szívesen használ alkalmazásokat vagy lép be csoportokba. „A Facebook azon terve, miszerint december után ismét csökkenti a bejegyzések elérését mindössze 1-2 százalékra, újabb akadályok elé állítja a vállalatokat” – tette hozzá Györke Zsuzsanna.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo