Adwords: mire ügyeljünk a kulcsszavaknál?

A jól, vagyis jó technikával kiválasztott kulcsszavak sok kattintást hoznak olcsón. Ezzel szemben a rosszul kiválasztottak is sok kattintás hoznak, de a végén annyit fizetünk, hogy a gatyánk is rámegy. Íme néhány hasznos trükk, amivel elsajátíthatjuk az ideális módszert.

Kép: Pixabay

A kulcsszavak kiválasztása fontos feladat. Leginkább azért, mert a látogatottság nagyságát határozza meg, továbbá jelentős hatása van az átkattintás árára. Minden kulcsszóhoz tartozik egy illesztés típus. Az illesztés típusa határozza meg, hogy a megadott kulcsszó és a keresőbe írt kifejezések milyen egyezésénél jelennek meg a hirdetések.

1. Általános egyezés

Elengedhetetlen a hirdetések alapértelmezett beállítása. A keresőbe írt kifejezésben bármilyen sorrendben szerepelhetnek a kulcsszavak. Amennyiben a keresés tartalmazza az összes szót, akkor meg fog jelenni a hirdetés, ahogy az alábbi példa is jól mutatja:

-          Használt számítógép

-          Használt számítógép vásárlás

-          Használt számítógép alkatrészek

-          Használt alaplap számítógép alkatrész

Az általános illesztéssel kapcsolatos leggyakoribb problémák egyike, hogy néha akkor is megjelenik a hirdetés, ha semmi köze a kereséshez, habár a keresett kifejezés tartalmazza az összes kulcsszót. Az előző példánál maradva így fordulhat elő az alábbi kifejezés is:  Számítógép csere használt Nintendór

Így csökkenthetjük Adwords-kampányunk költségeit
Többszázezer forintot is elkölthetünk Adwords-kampányra, ha nem értünk hozzá. A cél, hogy minél kisebb ráfordítással, a lehető leghatékonyabb kampányt készíteni, vagyis a legtöbb releváns kattintást elérni. Íme 5 spórolós tipp.
2. Kifejezés-egyezés

Csak akkor jelenik meg a hirdetés, ha a kulcsszavak pontosan ugyanolyan sorrendben követik egymást a keresett kifejezésben. Ezzel küszöbölhetjük ki az általános illesztés pontatlanságát.

Megjelenik a hirdetés, ha pontosan ugyanolyan a sorrend:

használt számítógép olcsón

használt számítógép alkatrész

De vigyázzunk, mert nem jelenik meg a hirdetés, ha borul a sorrend, mint az alábbi kifejezéseknél:

számítógép bolt használt

számítógép hálózathoz használt rout

3. Pontos egyezés

Csak abban az esetben jelenik meg a hirdetés, ha a keresőbe írt kifejezés pontosan megegyezik a kulcsszóval. Ezzel minden mellélövés teljesen kizárható. Számít a sorrend és a szavak száma is. Semmiben sem térhet el a keresett kifejezés a kulcsszótól - vagy nem jelenik meg a hirdetés. Az AdWords kampányoknál sokan használják azokat a kulcsszavakat, amire többen keresnek. Nyilvánvalóan jó üzlet, de érdemes szem előtt tartanunk, hogy a kulcsszó, amire sokan keresnek, azt a Google is drágábban adja. Ez az egyszerű trükk sokat segíthet nekünk abban, hogy olcsó kattintásokat szerezzünk.

További hasznos tanácsokat itt talál a témában!

7 alaphiba, amitől használhatatlan lesz a honlap
Egy weboldal kialakítása drága és hosszadalmas folyamat. Jó lenne, ha visszahozná a befektetést. De ha a honlapunk nem felhasználóbarát, túl trendi, vagy nem található meg rajta a keresett információ, nem várhatunk tőle sokat. Összegyűjtöttük a 7 leggyakoribb hibát, ami elkergeti a látogatókat.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo