Nálunk betiltják, a lengyeleknél terjeszkedik az Uber

Miközben Magyarországon betiltják, Lengyelországban már kilenc városban (Gdansk, Gdynia, Sopot, Varsó, Krakkó, Poznan, Wroclaw, Katowice, Lodz) működik az Uber. Franciaország és az Egyesült Királyság után Lengyelország az Uber harmadik legfontosabb európai piaca.

Jelenleg több mint 300 ezer lengyel használja az Uber applikációját, amelynek rugalmas munkavégzésből származó előnyeit több ezer ember élvezi. Az alkalmazás a fiatalok és az innováció iránt érdeklődők körében a legnépszerűbb – az utasok több mint 60 százaléka 30 évnél fiatalabb. Az autós partnereknek Lengyelországban is szigorú előírásoknak kell megfelelni, valamint vállalkozói engedéllyel és adószámmal kell rendelkezni. Az Uber a lengyel városokban az UberPOP szolgáltatással van jelen, amelynél a sofőrök büntetlen előélettel és balesetmentes jogosítvánnyal kell, hogy rendelkezzenek, de a Budapesten működő UberX rendszerében elvárt személyszállítói engedéllyel nem.

Kép: Pexels

Korábban Lengyelországban a Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hatóság nemcsak elutasította a taxis vállalatok panaszát, hanem kijelentette: “a szabályozást az Uberhez hasonló innovatív, modern megoldásokhoz kell igazítani annak érdekében, hogy az utasok, és általában a személyszállítási ágazat, részesüljön a piaci verseny teremtette előnyökből.” Egy, a Rzeczpospolita napilapban megjelent cikk több kormánytagot, így Witold Kołodziejski, digitalizációért felelős miniszterhelyettest és Kazimierz Smoliński iparügyi miniszterhelyettest is megszólaltat, akik egyértelműen kijelentették, hogy az Ubernek pozitív hatása van a versenyre. Kazimierz Smoliński megállapítása szerint a jelenlegi kormánynak nincs az Uber működésének korlátozására irányuló szándéka.

Itt lenyomták a taxik az Ubert
Kevés esetben támogatják a munkahelyek, hogy a dolgozók taxit, vagy Ubert használjanak a feladataik ellátásához, ezért elenyésző a munkához köthető személyfuvarozási szolgáltatások használata is. Azokban az esetekben, amikor mégis szükség van az útra, a cégek a taxi társaságokat preferálják inkább és a munkaidőt veszik figyelembe.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo