Piac & marketing cikkek


Nem bírunk magunkkal, ha vásárolunk

Nem bírunk magunkkal, ha vásárolunk  

Ugyan a magas inflációs környezetben nő a fogyasztói tudatosság, továbbra is meghatározóak az impulzusok a kelet-közép európai fogyasztók vásárlási szokásaiban.
Hatalmas a pusztulás a kkv-szektorban

Hatalmas a pusztulás a kkv-szektorban 

Szemléletváltásra van szüksége a kkv-szektornak, nőtt a megszűnő cégek száma.
Új fizetési módok felé fordulnak a magyarok

Új fizetési módok felé fordulnak a magyarok  

Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt, a magyar fogyasztók digitális fizetéssel kapcsolatos ismeretei jelentősen nőttek az előző évhez képest.
Most kerül igazán veszélybe a pénztárcánk - óriási bukta is lehet belőle

Most kerül igazán veszélybe a pénztárcánk - óriási bukta is lehet belőle  

Számos apróságra kell figyelni a Black Friday és karácsonyi online vásárlásoknál.
Nem sok esélye maradt a magyar üzleteknek: letarolhatják a piacot a külföldi e-kereskedők

Nem sok esélye maradt a magyar üzleteknek: letarolhatják a piacot a külföldi e-kereskedők 

Az elmúlt szűk évtizedben világszerte drámai piaci átalakulások történtek a kereskedelemben.
Már borítékolható: a leggyakoribb átverésekre idén is lesz példa

Már borítékolható: a leggyakoribb átverésekre idén is lesz példa 

Nagyon körültekintőnek kell lenniük azoknak, akik szeretnék, hogy a Black Friday-szezonban megvásárolt termékek valóban örömet okozzanak.
Visszafogott kedvezményekkel készülnek a kereskedők

Visszafogott kedvezményekkel készülnek a kereskedők  

Jellemzően 5-15 százalékos kedvezményeket kínáló, a korábbiaknál kisebb kampányokkal megtámogatott Black Friday-ra lehet számítani idén.
Megtudtuk, mit rejt majd a legtöbb karácsonyi ajándékcsomag

Megtudtuk, mit rejt majd a legtöbb karácsonyi ajándékcsomag 

Toronymagasan vezeti a keresési toplistát az elektromos roller és az okosóra az elektronikai webáruházak kulcsszavai között.
Brüsszelnek elege van a nagy internetes óriáscégek törvényen felüliségéből

Brüsszelnek elege van a nagy internetes óriáscégek törvényen felüliségéből 

Az EU illegális termékkel kapcsolatos információkérést küldött az AliExpressnek.
A hét mémje

A hét mémje 

Modern korunk kreatív műhelye kétségtelenül az internetes mém lett. Egy olyan műfaj, amely divatszerűen terjed embertől emberig a világhálón.

Magyar startup reformálhatja meg a zeneipart 

Ma már nem elég a művészi tehetség, vállalkozóként is boldogulni kell. Ehhez nyújt segítséget egy magyar fejlesztés.

Ezek a termékek után kapkodtak a magyarok a Black Friday-en 

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége.

Étrendkiegészítőket forgalmazó vállalkozásokat vizsgáltak, mert megtévesztették a fogyasztókat  

Azt állították, hogy a tablettáik alkalmasak daganatos és más betegségek gyógyítására.

Kitolnák a reklámadó felfüggesztését  

A Magyar Reklámszövetség egyeztetéseket kezdeményezett a kormánnyal.

Az infláció megfogta a hazai webáruházak forgalmát 

Az idén az online kiskereskedők is megérezték a lakossági reálbércsökkenést, ám a csomagvolumen így is növekedett.

Divatmárkát reklámozott burkoltan a TV2, több ország jogszabályát megsértve 

Médiatanács: bírság a TV2 szolgáltatójának.

Az elektromos autóeladások húzzák a Mercedest 

A Mercedes-Benz 66 százalékkal növelte a tisztán elektromos autók eladását a harmadik negyedévben.

Kiheverte a járványt az európai légi utasforgalom, jöhetnek az újabb rekordok 

Jövőre már meghaladja az európai légi utasforgalom a járvány előttit.

Fiatal egyetemisták tanulás mellett majd annyiért mennének dolgozni, mint egy kezdő pedagógus bére 

Alázat, türelem és kreativitás a gólyák erőssége.

Lenyomják a külföldi webáruházak a magyarokat 

GKID-Mastercard: 2023-ban tovább polarizálódik az e-kereskedelem.

Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál 

A bevásárlóközpontok viszik a pálmát.

Nagyon beindult a TikTok 

A TikTok tulajdonosa megkétszerezte első negyedévi működési nyereségét.

A webshopokban is imádnak vásárolni a nők 

A nők online vásárlási szokásait és szállítási elvárásait vizsgálta a DODO.

Gigászi átrendeződés a magyar online piacon 

Korábban a Jófogás volt a magyar onlinebiznisz csúcstartója.

Jön a három négyzetméteres rántotthús 

Reméljük finom is lesz, nem csak nagy.

Rengeteg nem várt levelet fog kapni mindenki 

Egyre fontosabb a cégeknek a tévesen halottá nyilvánított e-mail marketing.

Soha senki ki nem találja, miben vannak a világelsők között a magyar eladók 

Globális felmérés: köszönésben világelsők között vannak a magyar eladók.

Kamu szöveggel árulták az étrend-kiegészítőket, 117 milliós bírságot kaptak 

Megtévesztő telemarketingért szabott ki több mint százmilliós bírságot a versenyhatóság.

A versenyhivatal elkapta a Magyar Telekomot 

A versenyhivatal csaknem 22 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot.

Kisvállalkozók tömege kerülhet bajba 

A sokak által eddig használt Universal Analytics július 1-től fokozatosan elérhetetlenné válik, így mindenkinek át kell térnie a Google Analytics 4 rendszerre.

Jobban jár, ha új készülék helyett felújított prémium okostelefont vesz 

Átrendeződik a mobilpiac: új készülékek helyett a prémium felújított telefonokat keresik a vásárlók.

Gond lehet a Lidl reklámjával  

A cég a reklámkampányaiban vélhetően megtévesztő módon állította, hogy a "Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc".

Folyik a pénz a streaming szolgáltatókba  

Szakértői várakozások szerint a szórakoztató- és médiaipari bevételek globálisan folyamatosan növekvő tendenciát mutatnak 2027-ig.

Jönnek az akciósan megvehető sztárok 

Felajánlásokat is tehetnek a hírességek a virtuális termékeik mellé.

Árgus szemekkel figyelik a cégek, mit keresünk a neten 

Bizonyos trükkök bevetésével nagyságrendekkel lehet növelni a kereséseink hatékonyságán.

Aggódhatnak a bankalkalmazottak, digitális fiókot adtak át, ahol egy kapszula szolgálja ki az ügyfeleket 

Digitális kioszkot adott át a győri egyetemen az MBH Bank.

Hatalmasat ugrott a magyar streamingpiac 

Nőtt a streaming-előfizetések száma Magyarországon.

Hadüzenet a Google-nak Brüsszelből 

Az EU szerint a Google visszaél erőfölényével az uniós hirdetési piacon.

A bíróság szerint is jogos a fogfehérítő forgalmazóira kiszabott bírság 

A Fővárosi Törvényszék megerősítette a Gazdasági Versenyhivatal határozatát.

A dráguló megélhetés miatt nagy bajba kerültek a világmárkák 

Dráguló megélhetés, sokak szerint lesz ez még rosszabb is.

Vigyázat, gond van a mobilra letölthető ingyen játékokkal 

Számos problémát talált a mobiltelefonra ingyenesen letölthető játékoknál a Gazdasági Versenyhivatal.

Külföldről jött csomagok millióit nézte meg idén a NAV  

Ebben az évben több mint 210 ezer vámkezelést és 28 millió e-kereskedelmi csomag vizsgálatát végezte el az adóhatóság.

A kisvállalkozók marketing korszaka érkezik a mesterséges intelligenciával 

A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget.

Hiány van a boltokban az egyik alapélelmiszerből - a kereskedők kiakadtak az árstop miatt 

Az árstopos termékből fakadó súlyos problémákra hívta fel a figyelmet az Országos Kereskedelmi Szövetség.

Feje tetejére állt a netes vásárlás  

Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés - csak egy éven belül több mint duplájára nőtt.

A reklámokon faragnak a cégek a költségekből  

A magyar média- és kommunikációs piac nominálisan 3 százalékkal csökkenhet, ezzel 553 milliárd forintot érhet el 2023-ban.

Megdőlt a 120 milliós közösségi finanszírozási rekord Magyarországon 

Van az EU pénzeknek alternatívája.

Ilyen se volt még, influenszerek terjesztettek tisztességtelen hirdetéseket, büntetést kapnak 

A versenyhivatal 19 millió forint bírságot szabott ki egy sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztő hirdetései miatt.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya  – a kapcsolatépítés új korszaka jön

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya – a kapcsolatépítés új korszaka jön 

Elérheti az 1,5 - 2 millió forintos tételt is egy átlagos hazai kkv éves névjegykártya gyártásának összköltsége.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek 

A Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forint bírságot szabott ki a 4Life Directre és biztosító-partnereire.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Infokom

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát  

A mesterséges intelligencia néhány éve valósággal ránk rúgta az ajtót, a technológia az élet számos területét igyekszik forradalmasítani.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo