Piac & marketing cikkek


A steampunk viszi a következő éveket

A steampunk viszi a következő éveket 

Az IBM rendszeres, kereskedelmi trendeket fürkésző átfogó elemzése szerint a következő évek divatját várhatóan erős steampunk hatások alakítják majd. A közösségi oldalak itthon is erősen hatnak a divattrendek terjedésére, de a steampunk hullámra még várnunk kell.
Magyar orvostechnikai cégek az Arab Health kiállításon

Magyar orvostechnikai cégek az Arab Health kiállításon 

Összesen huszonegy magyar cég mutatkozott be a világ egyik legnagyobb orvostechnikai kiállításán, egy részük a HITA segítségével. A Dubai-ban rendezett kiállítás a térség legelismertebb gyártóit és vásárlóit vonzza.
7 tanács, hogy sikeres legyen vállalkozása a külpiacokon

7 tanács, hogy sikeres legyen vállalkozása a külpiacokon 

A nemzetközi piacokra nyitott kkv-k sikeresebbek, mint a kizárólag helyi üzleteket kötő társaik - ezt támasztja alá minden kutatás, mutató és statisztika. Nem véletlen, hogy a 2-5 éve alapított kkv-k 82 százaléka jelen van a nemzetközi piacokon, és nyitott a globális innovációkra, állapítja meg egy nemzetközi kutatáson alapuló tanulmány. De átlépni termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal az országhatárt nem olyan egyszerű.
Végre kilábal a válságból a rendezvénypiac

Végre kilábal a válságból a rendezvénypiac 

A magyar rendezvénypiac kilábalni látszik a válságból, legalábbis az elmúlt évre vonatkozó becslések szerint a rendezvények számát tekintve már meghaladtuk a 2008-as időszakot. Idén a Magyar Turizmus Zrt. tervei szerint ehhez néhány százalékos növekedéssel a nemzetközi konferenciák is hozzájárulhatnak. További jó hír, hogy a hazai vállalatok is többet költenek, igaz, ez a szegmens jelentősen átalakult az elmúlt néhány év alatt.
3 indok, hogy miért építsünk szakmai személyes márkát

3 indok, hogy miért építsünk szakmai személyes márkát 

Nyomot kell hagyniuk és meg kell különböztetniük magukat a többiektől. A személyes márkaépítés folyamatos fejlődést, szakmai elmélyülést igényel. De miért éri meg az erőfeszítést? Szakértőnk elmondja!
A nagyi és a menza főztjére vágynak a magyarok

A nagyi és a menza főztjére vágynak a magyarok 

Egy új piac meghódítása előtt a termékfejlesztőknek fontos feltérképezniük annak ízlésvilágát és étkezési szokásait. A magyarok számára még mindig a hagyományos ételek a legfontosabbak, ezektől leginkább más nemzetek konyhái felé kalandozunk el.
Az exportáló cégenek nagyobb az esélye a profitra

Az exportáló cégenek nagyobb az esélye a profitra 

Az exportáló vállalatok a hazai piacon maradó cégekhez képest harmadával nagyobb valószínűséggel növelik nyereségüket – derül ki a Regus globális felméréséből. Habár világszinten Kína a legvonzóbb régió a külföldön terjeszkedő vállalatok számára, Európa és Észak-Amerika továbbra is népszerű.
A védjegy tényleges használata nélkül elvész az oltalom

A védjegy tényleges használata nélkül elvész az oltalom 

Háttérbe szorultak a nemzeti védjegyek a közösségi szintű bejelentésekkel szemben, az uniós piacon több fontos részletet is érdemes szem előtt tartani.
Megéri zöldbe vágni!

Megéri zöldbe vágni!  

Elvileg sikerre számíthatnak azok a vállalkozások, amelyek a fenntarthatóra nyitott, egészséges életre érzékeny vevőket célozzák, mégis viszonylag kevesen használják ki ezt az üzleti lehetőséget.
A Twitteren nincs stratégia?

A Twitteren nincs stratégia? 

Nem létezik általánosságban alkalmazható Twitter-stratégia a hírek terjesztésére, és a mikroblog-szolgáltatás felhasználásának hatékonysága is erősen eltérő lehet - erre a megállapításra jutott az Arizonai Egyetem kutatója, aki azt vizsgálta, vajon felgyorsítja-e az információk közzétételének és szétterítésének folyamatát az ismeretségi hálózat igénybevétele.

Ügynökségek figyelem! Kommunikációs tendereket írt ki a GVH és az NFÜ 

Kommunikációs tendereket írt ki a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, valamint a Gazdasági Versenyhivatal is, a pályázatokat február 11-éig, illetve 20-ig kell benyújtani.

Marketing: piaci alapokon nyugszik a szakképzés 

Az államilag támogatott képzés megszüntetése ellenére is népszerű a kereskedelem és marketing szak. Mivel nincs állami támogatás, így a képzés teljesen piaci alapú.

11 tipp, hogy sikeres legyen a céges weboldalunk 

Héjj Szilárd MarketingArc szerint, ha az alábbi tippekre ügyelünk weboldalunk elkészítésekor, akkor már szinte félúton járunk a sikeres online kommunikáció felé! A másik fele pedig az, hogy az adott oldalt ismertté kell tenni! Ebben segít a jó, hatékony online marketing!

A Facebookon vadásznak új piacokra a kkv-k 

Elsősorban új piacokra vadásznak a hazai kis- és középvállalkozások - derül ki a Marketing112 és a Marketingesek Lapja legfrissebb felméréséből, amelynek keretén belül 2100 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2012-es évi marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.

Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk 

Az áruházak kínálata mellett a bútorok és a játékok érdeklik a magyar vásárlókat. A fogyasztók egyre nagyobb része előzetesen tájékozódik íz árakról az interneten, az okostelefonok terjedésével ez a trend csak erősödhet.

Export: belelkesedtek a kkv-k 

A múlt évhez képest nagyot nőtt a külpiacok iránti érdeklődés a magyar kkv-szektorban - derül ki az Export Kooperáció kis- és középvállalkozások körében végzett nem reprezentatív felméréséből. 2011-ben a magyar vállalkozások jellemzően nem érezték magukban a potenciált az exportpiacra lépéshez, míg az idén ősszel már a megkérdezett cégek 50 százaléka deklaráltan tervez a külpiaci nyitással, vagy már korábban is volt export tevékenysége.

Piacbővítésért irány a napfényes Brazília! 

A robbanásszerűen növekvő belső fogyasztás miatt jövőre várhatóan 4 százalékkal bővülő brazil piac komoly üzleti lehetőségeket kínál a hazai exportőröknek, állítja egy piaci elemzés, amely szerint a stagnáló eurózóna és a visszafogottan növekvő észak-amerikai gazdaságok fejlődési potenciálja várhatóan a következő években is elmarad a dél-amerikai országétól.

Tanulmányút fiatal gazdáknak 

A Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége - AGRYA együttműködve a Szlovákiai Fiatal Gazdák Szövetségével (ASYF) szakmai tanulmányút-sorozatot szervez szlovákiai és magyar fiatal gazdáknak 2013 januárjában és februárjában.

Újvidéken is segítségre találnak a magyar kkv-k 

A Kárpát Régió Üzleti Hálózat mától fogva Újvidéken is segítséget nyújt a magyar vállalkozóknak üzleti sikereik elérésében. A Kárpát-medencében tevékenykedő irodák száma az újvidéki iroda megnyitásával hétre bővült.

Vállalkozások: irány kelet! 

Keleti irányban érdemes nézelődniük a fejlődő exportpiacokat megcélzó magyar vállalkozásoknak, ugyanis az eurózóna és a tőle függő kelet-európai uniós gazdaságok még évekig gyengélkedhetnek az adósságválság következményei.Az Atradius Economic Outlook prognózisa szerint 0,3%-os hazai csökkenéssel szemben számottevő gazdasági növekedésre lehet számítani többek között Törökországban, Oroszországban és Ukrajnában.

Mitől vonzó egy munkahely? 

Idén is útjára indul Magyarországon a Munkáltatói Márka Kutatás. A szervezők azt vizsgálják, milyen az egyes vállalatok munkaerőpiaci megítélése, különösen a számukra fontos célcsoportok körében.

Munkás, de megéri küzdeni a Nagydíjért 

Az összetett és szigorú pályázati rendszerben öt fordulóból álló megmérettetésen kell megfelelniük a pályázóknak. A legfontosabb kritériumok a minőség és a piac. Több mint 100 pályázat került idén a főzsűri elé, és végül 58 termék nyerte el a Magyar Termék Nagydíj minősítést.

Az exporthoz két dolog kell: idő és pénz 

A nemzetközi terjeszkedés a bukás veszélyét is magában hordja, amennyiben tudás, jól átgondolt stratégia és pénzügyi források nélkül fog bele a vállalkozás. Jó hír, hogy egyre több kedvezményes konstrukció segíti az exportőröket, és a kockázati tőketársaságok is nyitottak a finanszírozásra, persze feltételekkel.

Életmódváltás a kommunikációban 

Ahogy hajszolt, stresszes életünkben sokszor szinte luxusnak számít az egészséges életmódnak időt és energiát szentelni, így tűnik a kkv-k működésben „luxusnak” az ügyfelekkel és a munkatársakkal való kommunikáció minőségének tudatos fejlesztése, az erre szánt pénz és figyelem -, annak ellenére, hogy ennek a hanyagságnak hosszútávú, akár végzetes hatása feltehetőleg mindenki előtt nyilvánvaló.

Nem kell a Facebook mellett ülni, időzíthet is 

Akkor is folyamatosan születhetnek az új posztok a Facebookon, hogy ha éppen tárgyalunk, megbeszélésen vagyunk, vagy egyszerűen csak nem vagyunk online: hogyan lehetséges ez? Időzített posztolással.

Így kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad a weben!  

Szakértőnk, Farkas Erika összeszedte a marketing szövegírás kihagyhatatlan hozzávalóit, vagyis azokat a dolgokat, amelyek hiányoznak a legtöbb webszövegből. Pedig ezek bírják vásárlásra a látogatókat.

Hogyan pozíconáljuk cégünket a piacon? 

Tudnunk kell, hogy mi az a versenyelőny, ami miatt a reménybeli vevőink minket választanának versenytársainkkal szemben. Kkv-ként az árelőnnyel próbálkozni reménytelen, hiszen a nagyok úgyis jobb esélyekkel indulnak ebben a számban. Nem feltétlenül kell „feltalálni a spanyolviaszt”, vagyis teljesen mást kínálni, mint a versenytársak, ha megfelelően pozícionáltuk a céget, kiemelkedünk a mezőnyből. Tanácsaink alapján bármely cég megtalálhatja, hogy mi az, ami kiemeli őt a mezőnyből.

Itt a nagy lehetőség, de sok a buktató 

Ha csak az itthoni piacok szűkülése kényszeríti ki a külpiaci terjeszkedést, veszélyes vizekre tévedhet a kisvállalkozás. A sikerhez egyéni ambíciók kellenek. Íme a sikeres külpiacra lépés 6 pontja.

Menő üzlet a kuponozás 

Akár az eredeti ár töredékéért is élvezheti a fogyasztó a választott szolgáltatást, míg a cég olyan réteget is meg tud szólítani, amelyet más eszközökkel nem érne el – ezért töretlen Magyarországon a kuponozás népszerűsége. Ráadásul az online vásárlók részaránya még viszonylag kicsi hazánkban, így még bőven van növekedési potenciál a piacon.

Csak most, csak önöknek! 

Három napra nyitni egy boltot? Igen, van értelme. Elmondjuk, miért.

Nagy érdeklődés övezte a Piac&Profit Klub indulását 

Rendkívül nagy érdeklődést váltott ki a Piac és Profit Klub első klubtalálkozója. Majd 70 üzletember, komoly vállalkozások vezetői találkoztak egymással, s profi koreográfia szerint személyesen mutatták be vállalkozásukat, tevékenységeiket, konkrét projektjeiket.

Találj újat, tartsd meg a régit! Vevőszerző tippek 

Válság ide vagy oda, a cégeknek újabb és újabb ügyfelekre van szükségük. Összeszedtünk néhány olyan módszert, amely a szakértők szerint beválik. Az újkori technikák mellett a régebbi megoldásokat sem kell sutba dobni.

Dél-amerikai kapcsolat cégeknek 

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara – mint a Duna menti Kereskedelmi Kamarák Szövetségének (DCCA) gesztorszervezete – 2012 októberében latin-amerikai üzletember-találkozót szervez Budapesten, melynek célja, hogy Latin-Amerika és a Duna Régió kereskedelmi kamaráit és azok tagvállalatait kapcsolatba hozza egymással.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya  – a kapcsolatépítés új korszaka jön

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya – a kapcsolatépítés új korszaka jön 

Elérheti az 1,5 - 2 millió forintos tételt is egy átlagos hazai kkv éves névjegykártya gyártásának összköltsége.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Eszközök, amiket ne hagyj otthon, ha horgászni mész!

Eszközök, amiket ne hagyj otthon, ha horgászni mész! 

A horgászat napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb hobbija. Ami viszont a felszereléseket illeti, közel sem olyan egyszerű a képlet, ahogy elsőre egy laikusnak tűnhet. Nemcsak egy horgászbotra van szükség, hanem olyan eszközökre és kiegészítőkre is, melyek segítik a munkát az olykor hosszú órák alatt. Sőt, egy jól rögzített bottartó, egy jó csali nélkül talán nem is fogunk jó kedvvel távozni a vízpartról – és sok hallal találkozni sem.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Infokom

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát  

A mesterséges intelligencia néhány éve valósággal ránk rúgta az ajtót, a technológia az élet számos területét igyekszik forradalmasítani.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo