Piac & marketing cikkek


Sikeresek lehetnénk kamillában

Sikeresek lehetnénk kamillában 

Két évtizeddel ezelőtt még gyógynövény-nagyhatalomnak számítottunk, mára az ágazat jelentősen zsugorodott annak ellenére, hogy a kereslet számottevően nőtt. Miért nem tudunk profitálni a kézimunka-igényes iparág globális növekedéséből?
Milyen színű legyen az eladható termék?

Milyen színű legyen az eladható termék? 

Míg az egyik szín az összetartozás érzését kelti, a másik az étvágyunkat serkenti. Csupán színnel növelni lehet az inspirációt, kreativitást, a jókedvet. Van olyan szín, melyet csak kis mértékben szabad alkalmazni, mert nagy felületen már negatív a hatása. Érdekességek a színekről, melyeket jól lehet hasznosítani egy tárgyalás, eladás és persze a különféle kreatívok készítése során. Szakértőnk segít!
Üzleti tippek Szlovákia felé kacsintgató cégeknek

Üzleti tippek Szlovákia felé kacsintgató cégeknek  

Komoly perspektívája van a magyar vállalkozásoknak a szlovák piacon, ezt a gazdasági adatok is alátámasztják. Emellett a két ország javuló viszonya is arra ösztönözheti a magyar kkv-kat, hogy a hazai piacon kívül Szlovákiában is próbálkozzanak. A Piac&Profit és a BKIK konferenciáján ehhez kaphattak hasznos segítséget a cégek.
Tippek cégünk ismertté tételéhez

Tippek cégünk ismertté tételéhez 

Az induló vagy forráshiánnyal küzdő kisvállalkozások egyik nagy fejfájása, hogyan váljanak ismertté. A sales és marketing mellé kell a csapatba valaki, aki írni is tud. A jó hír: megtanulható. A rossz hír: sokat kell gyakorolni. Elmondjuk, miért érdemes.
Sajtót akarok, most!

Sajtót akarok, most!  

Az induló vagy forráshiánnyal küzdő kisvállalkozások egyik nagy fejfájása, hogyan váljanak ismertté. Sajtóelérési tippek következnek szakértőnktől.
A SWOT analízis elfeledett lépései

A SWOT analízis elfeledett lépései 

Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. Mit hagynak ki sokszor az elemzők, és hogyan lehet hatékony stratégiai eszköz? Szakértőnk cikkéből megtudhatja!
Időtlen trükk az értékesítési szövegek írásánál

Időtlen trükk az értékesítési szövegek írásánál 

Örökérvényű igazság a kereskedelemben, hogy minél kevesebb van valamiből, annál nagyobb rá az igény. Kérdezzük meg szüleinket, nagyszüleinket, hogy meséljenek a hiánygazdaságról, amikor még sorban kellett állni az üzletekben egy kiló banánért. Szakértőnk cikkéből megtudhatja, hogyan alkalmazható ez a trükk a gyakorlatban.
Mihez kezdjünk az uborkaszezonban?

Mihez kezdjünk az uborkaszezonban? 

Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Használjuk ki a színek pszichológiai hatását!

Használjuk ki a színek pszichológiai hatását!  

Színes világban élünk, melyek némelyike élénkítően, míg mások nyugtatóan hat ránk. Az üzleti tárgyalásra való felöltözés, az iroda, különösen a tárgyaló berendezése és persze a különféle arculati és kreatív anyagok készítése során érdemes figyelembe venni a színek pszichológiai és akár élettani hatását. A Piac&Profit szakértője összeszedte a meglepő érdekességeket, amikről érdemes tudni.
Mitől bízik meg bennünk egy vásárló?

Mitől bízik meg bennünk egy vásárló? 

Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban? Szakértőnk tippeket ad a probléma megoldásához.

Az üzlet otthon van 

Mondják, hogy a kreativitás nem ismer határokat. Ha kell, akkor kicsiben, „fű alatt”, nappaliról nappalira tör utat magának.

A jó felhasználói élmény csodaszerei 

Bármilyen eszköz használata közben, miközben kihasználjuk funkcionalitását, vagy éppen morgolódunk sutaságán egy élményt élünk át. Érzéseket vált ki a belőlünk. Ha jól tervezték, örömöt, ha rosszul, frusztrációt okozhat. Ma, amikor rengeteg dolgot valamilyen képernyőn keresztül használunk, ennek az úgynevezett felhasználói élménynek a kellemessé tétele valóban központi témává vált. Egy kisebb- nagyobb képernyőn keresztül kell ugyanis elérnünk, hogy az oldalunkkal kapcsolatba kerülők megértsék, mit akarunk, pozitív érzések alakuljanak ki bennük, és - végső és legfontosabb célként – vásároljanak. Szakértőnk tippjeivel segít!

Kiszolgáló vagy értékesítő? 

Hatalmas a különbség a kiszolgálás és az értékesítés között. Ezt ma már sok cégnél tudják, sok helyen képzésekkel is igyekeznek átadni. Azonban mindez mit sem ér addig, amíg a hozzáállást nem sikerül megváltoztatni! Szakértőnk segít megmutatni a lényeget!

A vevőgyilkos webszövegek átka 

Ha egy weboldal nem hozza a tőle várt eredményeket, a legrosszabb, amit tehetünk, ha nem teszünk semmit. Kis változtatásokkal és javításokkal a legtöbb oldal fejleszthető, így növelhetjük a webes értékesítés arányát.

Átszervezi a Külgazdasági Hivatalt a kormány 

A Keleti Nyitás politikájának minél erősebb támogatása, illetve a magyar kkv-k exportjának növelése érdekében átszervezi a Nemzeti Külgazdasági Hivatalt (HITA) a kormányzat.

Hogyan tartsuk meg a vásárlókat? 

Sok vállalatvezető azt gondolja, hogy biztosnak tudhatja a törzsvásárlói kört, mert magas a vásárlói elégedettség. Ha ez igaz is, a hűséges vevő sokkal több, mint az elégedett. Természetesen a vevők elégedettsége fontos a hűséges vásárlói kör kialakításában, de nem lehet pusztán ez alapján megjósolni a jövőbeli bevételeket.

Hét tévhit az e-mail kampányokról 

Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy forgalmat irányítsunk oldalunkra, és növeljük az eladásainkat, ám sok a félreértés azzal kapcsolatban, miként küldjünk e-maileket a leghatékonyabban, miként növeljük vele bevételünket. Szakértőnk a hét leggyakoribb tévhitet fejti ki.

Ahol tényleg hasznosulnak a pályázati pénzek 

Kevés olyan ágazat van a kereslet visszaesésével és finanszírozási gondokkal küzdő magyar gazdaságban, amely valószínűleg száz százalékban kihasználja a részére megnyitott uniós forrásokat. Az egyik az édesvízi haltenyésztés. Az ágazat az exportpiacokon és a hazai fogyasztásban egyaránt piacbővülésre számíthat az elkövetkező években.

Költsek marketingre vagy ne? 

Régóta közszájon forog Ogilvy mondása, hogy a marketingre költött pénz fele csak kidobott pénz, ám azt nehéz eldönteni, hogy melyik fele volt hasznos és melyik nem. A mai gazdasági környezetben a cégek minden lehetséges módon csökkentik a költségeiket és ennek igen gyakran áldozatául esik a marketing büdzsé is. A nagy kérdés, hogy ezzel valóban felesleges kiadást spórol-e meg a cég vagy pont az ellenkező hatást éri el vele, tovább csökkentve a túlélési potenciálját?

Nagy kampányhoz Nagy Adat 

A szakértők szerint a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák követéséhez elengedhetetlen a modern adatelemző megoldások használata. A cégvezetők többsége a közösségi oldalakon elérhető adatokat is elemzi.

Újra európai kkv-hét! 

Az Európai Bizottság által koordinált kampány az európai kisvállalkozói intézkedéscsomaggal összhangban a vállalkozói formát népszerűsíti Európa-szerte.

Összefogás és jó marketing – ez kell az éttermeknek 

A beszállítói kapcsolatok javításában, a hatékonyabb működtetésben éppúgy szüksége van segítségre a vendéglátásban tevékenykedő vállalkozásoknak, mint az eredményes marketingben. Képzéssel és összefogással lehet sikeres a túlélés a Horeca Marketing Klub szakemberei szerint.

A direkt marketingben is a digitális a menő 

A direktmarketing-piac mérete gyakorlatilag változatlan maradt a 2011-es évhez képest, a piacon azonban erős átrendeződés zajlik: a kommunikáció mindinkább a digitális csatornák irányába tolódik el.

A vevőszerző marketing 10 pontja  

Minden vállalkozás legfontosabb feladata a túlélés érdekében a vevőszerzés. Ennyiben minden egyes cég közös akkor is, ha a mi cégünknél a vevőt éppen ügyfélnek, betegnek, partnernek vagy bármi másnak hívjuk. Ahhoz, hogy esélyünk legyen mindig elegendő számú vevőt bevonzani, nem bízhatjuk magunkat a véletlenre. Wolf Gábor a Marketing Commando alapítója összeszedte, hogy mik a legfontosabb marketinges alapvetések ennek érdekében.

Rosszul állnak a magyarok a mosolygással 

A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében és a kapcsolt értékesítések terén is átlagon felül teljesítenek, azonban rendkívül keveset mosolyognak – derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 57 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte.

3 tipp, amivel hatékonyabb lesz a reklámszöveg 

A jól megírt reklámszövegre igazán érdemes figyelmet fordítani! Szakértőnk apró tippjei, praktikus tanácsai segítségével máris sokkal vonzóbb lehet ugyanaz a tartalom.

Hol érdemes reklámozni a fiataloknak? 

A fiatalok túlnyomó többsége (67 százaléka) máig leginkább a televízióból értesül hazánk és a világ dolgairól. A második legfontosabb hírforrásnak az internet számít, ahol átlagosan tízből hat fiatal tájékozódik a hírekről, 9 százalékuk pedig okostelefonon is követi az eseményeket.

Hogyan legyünk sikeresek külföldi szakkiállításon? 

Aki külföldi piacot épít, annak megkerülhetetlen, hogy kiállításokon vegyen részt. De nem elég csupán kiutazni. Bödőcs Róbert, a HITA üzletfejlesztési főosztályának vezetője szerint a kiállítási részvétel olyan, mint a hegymászás.

A marketing is lehet zöld 

Egyedülálló kezdeményezést indít útjára a Magyar Marketing Szövetség. A "Zöld Tagozat" néven induló szakmai közösség létrehozásának célja, hogy platformot és tudásbázist teremtsen, illetve programokon keresztül járuljon hozzá a fenntarthatósághoz, felelősségvállaláshoz kapcsolódó kommunikációs megoldások sikeréhez.

Hogyan őrizhetjük meg márkánk online követőit? 

Számtalan akcióterv született már a márkánk online rajongói aktív figyelmének felkeltésére. Az Ipsos nemzetközi kutatásából kiderül, hogy mi ösztönzi a követőinket a legjobban.

Segítünk, hogy lesz ütős egy reklámszöveg! 

Miért látni annyi rosszul megírt reklámszöveget? Miért van az, hogy sokan álmosító adatokkal préselik tele a reklámszöveget, ahelyett, hogy megragadnák a figyelmet? Ők épp csak egy dolgot nem vesznek figyelembe: az olvasó igényeit...

Kilenc tipp, hogyan ne kommunikáljunk a Facebookon! 

Sok üzletember jelen van a Facebookon személyes profillal is. Amit azonban sokszor a személyes profilból történő kommunikáció címén művelnek, az maga a botrány szakértőnk szerint. Sok esetben elfeledkeznek magukról, és olyan dolgokat, témákat posztolnak ki az üzenőfalra, amely rájuk nézve több mint kellemetlen lehet.

Már Horvátországban segíti a vállalkozásokat a Kárpát Régió Üzleti Hálózat 

Megnyílt Eszéken a Kárpát Régió Üzleti Hálózat tizedik, egyben első horvátországi irodája. Az eszéki képviselet jelentősége különösen felértékelődik Horvátország júliusi Európai Uniós csatlakozásával, amely fontos szerepet tölt be a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítésében.

Miről hazudunk a neten? 

Végzettségükről, munkahelyükről és keresetükről is szoktak füllenteni a magyar internetezők. Míg a fiatalok a társkereső oldalakon teszik szebbé a valóságot, addig a Facebookon inkább az idősebbek adatlapjain találunk valótlan állításokat.

Webshop trendek: bővül és változik az online piac 

A webshop tulajdonosok 68 százalékánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ennek a trendnek köszönhető, hogy minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el.

Innovatív ötlete van? Pályázzon kiállítási részvételre! 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH) pályázati úton biztosít lehetőséget innovatív energetikai projektek bemutatkozására az idei RENEXPO kiállításon, a két szervezet közös innovációs szigetén.

Gyakorlati tippek mikrovállalkozásoknak 

A saját márka építése és gondozása a kkv számára éppolyan fontos, mint a nemzetközi vállalatóriás számára. A célpiaca, a lehetőségei és ebből fakadóan az eszköztára viszont más.

Tuti marketing tipp kisvállalkozásoknak 

A vírusmarketing a gerillamarketing egyik „alfaja”, amelynek a használatával lehetőség van aránylag olcsón és meglehetősen hatékonyan kommunikálni a fogyasztókkal. Alapja a közösség, valamint az a „beégetett” tulajdonságunk, hogy szeretünk információkat – érdekes, szórakoztató, hasznos vagy megrázó tartalmakat – megosztani az ismerőseinkkel.

Facebook, Google: Belépünk a következő generációs netvilágába 

A tíz éve még csak kutatási témaként létező szemantikus technológia forradalmi újdonságát a Google tesztelés alatt álló keresési rendszere is előrevetíti, csak úgy, mint a Facebook Graph Search funkciója, melynek béta változatát január közepe óta tesztelhetik a közösségi oldal tagjai.

Nem bíznak az üzenetben a fogyasztók 

A magyarok 78 százaléka úgy gondolja, hogy a vállalati kommunikációs szakemberek állításainak legalább a fele hazugság, de alapvetően negatív véleménnyel vagyunk az újságírók munkájáról is. Pedig a nagy márkák sikere éppen a fogyasztók bizalomra alapuló hűségében rejlik.

Drágábban is megvesszük, ha friss vagy környezetbarát 

Ha a csomagolás tovább tartja frissen az ételt és/vagy környezetbarát, akkor a fogyasztók hajlandóak akár jelentős többletköltséget is vállalni – derül ki az Ipsos felméréséből.

Márka: már nem csak a név számít 

Hosszú távú elköteleződés helyett a fogyasztók a termékek és szolgáltatások többségénél racionálisan mérlegelnek azért, hogy a néhány, számukra igazán fontos márka esetében megengedhessék maguknak a hűséget. Azonban most már nem csak az számít, hogy a fogyasztó m9it gondol egy cégről, hanem az is, hogy a munkavállalók miként vélekednek róla.

A márkád a személyiséged 

A márkázás nem arra szolgál, hogy a célpiacunk fogyasztói a versenytársakkal szemben a mi produktumunkat válasszák, hanem arra, hogy úgy érezzék: a mienk az egyedüli termék, amely választ ad az igényeikre.

A dizájn, mint versenyelőny 

A dizájn sokkal több, mint formatervezés. Nem egy termék feldíszítése, inkább mindent átható, versenyelőnyt jelentő újfajta filozófia.

Hogyan írjunk nyertes üzleti ajánlatot? 

A legtöbb vállalkozás üzleti ajánlatok útján adja el a termékeit, kapcsolódik be egy-egy nagy projektbe, nyeri meg ügyfeleit; de, vajon a kiadott üzleti ajánlataik hány százaléka hozza el a megpályázott üzletet végül?

Horvát-magyar borturisztikai együttműködés 

Borturisztikai szolgáltatások közös fejlesztésébe kezdett egy horvátországi település és két magyarországi szakmai szervezet a napokban, az egy évig tartó projektre 405 ezer eurót költenek.

Mi a nagy márkák sikerének titka? 

Lehet, hogy nem az övék a legnagyobb piaci részesedés az ágazatukban, mégis ezek a márkák kerültek ki győztesként egy közelmúltban készített amerikai felmérésben, amely azt vizsgálta, hogy mi a titkuk azoknak a termékeknek, szolgáltatásoknak, amelyekben a fogyasztók a leginkább bíznak. A bizalom pedig manapság egyre fontosabb tényezővé válik az élet minden terén.

Karácsonykor sem a Jézuska hozta a pénzt, hanem a marketing 

Négy szűk esztendő után kismértékben javult a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2012-ben - derül ki a Marketing Commando 2013 januárjában végzett 2000 fős online felméréséből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya  – a kapcsolatépítés új korszaka jön

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya – a kapcsolatépítés új korszaka jön 

Elérheti az 1,5 - 2 millió forintos tételt is egy átlagos hazai kkv éves névjegykártya gyártásának összköltsége.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Eszközök, amiket ne hagyj otthon, ha horgászni mész!

Eszközök, amiket ne hagyj otthon, ha horgászni mész! 

A horgászat napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb hobbija. Ami viszont a felszereléseket illeti, közel sem olyan egyszerű a képlet, ahogy elsőre egy laikusnak tűnhet. Nemcsak egy horgászbotra van szükség, hanem olyan eszközökre és kiegészítőkre is, melyek segítik a munkát az olykor hosszú órák alatt. Sőt, egy jól rögzített bottartó, egy jó csali nélkül talán nem is fogunk jó kedvvel távozni a vízpartról – és sok hallal találkozni sem.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Infokom

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát  

A mesterséges intelligencia néhány éve valósággal ránk rúgta az ajtót, a technológia az élet számos területét igyekszik forradalmasítani.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo