Piac & marketing cikkek


Itthon is kezdenek rágyúrni az ügyfelekre a cégek

Itthon is kezdenek rágyúrni az ügyfelekre a cégek 

Az elmúlt évtized határozottan a különböző online alkalmazások fejlesztéséről és bevezetéséről szólt a hazai ügyfélszolgálatokon. Az utóbbi időben mégis ismét a személyes kiszolgálás, telefonos – azaz élőhangos – ügyintézés felé terelődik a figyelem.
Tíz tipp, hogy mutatós legyen a standunk!

Tíz tipp, hogy mutatós legyen a standunk! 

Itt a konferencia és a kiállítási szezon, sorra nyílnak a lehetőségek céges bemutatkozókra, ügyfélszerzésre, imázsépítésre. Azonban nem mindegy, hogy cégünk milyen külcsínnel mutatkozik be ezeken a rendezvényeken, szakértőn ehhez ad tippeket.
8 filléres marketingfogás kezdő vállalkozásoknak

8 filléres marketingfogás kezdő vállalkozásoknak 

Egy induló vállalkozásnak nincs pénze többszázezreket áldozni marketingre, bannerekre, óriásplakátokra. Marketingre viszont igenis szüksége van, hogy minél többen megismerjék. Nyolc hasznos, ám ingyenes marketingfogás Wolf Gábortól.
Négy módszer, amely sikerre vezeti a céget

Négy módszer, amely sikerre vezeti a céget 

Nem teszi könnyebb feladattá az értékesítést a digitális csatornák előretörése és az egyre kiéleződő versenyhelyzet. Azonban vannak módszerek, amelyek segítségével a gyorsan változó üzleti környezetben is sikeresek lehetünk. Mutatunk is négyet!
A vámoson múlhat az orosz export

A vámoson múlhat az orosz export 

A közhiedelemmel ellentétben az Oroszország elleni szankciók, illetve az oroszok részéről az Európai Unióra kivetett korlátozások korántsem teljes körűek, illetve pontos meghatározás hiányában sokszor bizonytalan az értelmezés - és azon is sok múlhat, hogy a vámtisztet meg tudjuk-e győzni.
Kétéves a Piac & Profit Klub

Kétéves a Piac & Profit Klub 

Immáron két éve sikeresen, nagy érdeklődéssel övezve működik a Piac & Profit Klub – Az üzleti kapcsolatok klubja, ahol a vállalkozások exkluzív környezetben, barátságos hangulatban ismerhetik meg egymást és az együttműködésükből fakadó előnyöket.
Tekintsük lehetőségnek az exporttilalmat!

Tekintsük lehetőségnek az exporttilalmat! 

Ha egy ajtó bezárul, kinyílik egy ablak – tartja a mondás. Az orosz embargó által érintett magyar kis- és középvállalatoknak ennek fényében ugrásra készen kell figyelniük az exporttilalom miatt megnyíló új üzleti lehetőségekre.
Tippek, hogyan legyen nyerő az üzleti kapcsolatban!

Tippek, hogyan legyen nyerő az üzleti kapcsolatban! 

Egy üzleti partnerség éppolyan stádiumokból áll, mint egy párkapcsolat – és pontosan ugyanazokat a hibákat lehet elkövetni benne. Kövesse tippjeinket, hogy Ön legyen a nyerő az üzleti partnerségben!
Így halásszunk jó ügyfeleket

Így halásszunk jó ügyfeleket 

Alapjaiban írta át a marketinget és az ügyfélkezelést az online térhódítása. Ma már ugyanis a marketingüzenet kidolgozásánál figyelemmel kell lenni az ügyfelekre. Csakhogy a magyar vállalkozások többségénél még nem uralkodik ez a szemlélet.

A jó hostess értékesítsen is 

Egyre inkább az új marketingeszközökben, vagy pedig a régi eszközök újraértelmezésében hisznek a cégek. Ami a válság előtt működött, az ugyanis ma már nem elég hatékony az elvárásoknak.

5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp 

Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.

Mi garantálja a sikert a külpiacon? 

Egyedül nem megy - ez az egyik legfontosabb tanács, amit a szakemberek azoknak a vállalatoknak adnak, amelyek a külpiacok felé kacsingatnak. A tapasztalatok szerint ugyanis a magyar kkv-k nem rendelkeznek megfelelő emberi és pénzügyi erőforrásokkal ahhoz, hogy megvessék a lábukat külföldön.

Nem a méret a lényeg 

Minél nagyobb a címlistánk, annál nehezebb a kezelése és sajnos annál valószínűbb, hogy spam-listára kerülünk. Ezért fontos, hogy mindig megfelelően kezeljük a címlistánkat, ha nem akarjuk, hogy marketing üzenetünk a kukában landoljon.

Hatékony hirdetést akar? Irány a mobil! 

A hagyományos kiskereskedelemmel szemben egyre inkább feljövőben van az online kereskedelem, egyre bizakodóbbak a webshopok. A legjobb konverziót a mobilhirdetések hozzák, mégis ezen hirdetnek a legkevesebben.

Így válasszunk nevet a termékünknek! 

Terméknevet, márkanevet választani nagy felelősség. Egy jó döntéssel sokat könnyíthetünk a saját helyzetünkön értékesítéskor. Számos szempontot és lehetőséget kell mérlegelni, amíg megtaláljuk az igazit. Íme néhány hasznos tanács, mire ügyeljünk.

Öt ok, amiért nem kapunk elég megosztást 

Folyamatos kommunikációt folytatunk a közösségi oldalakon, de alacsony a rajongók aktivitása? Marketing szakértő segítségével összegyűjtöttünk öt tippet, hogy mi lehet ennek az oka..

Vége a trükkös címsoroknak a Facebookon 

A Facebook a most bejelentett változtatásával minimalizálni akarja azokat a posztokat, amelyek bár figyelemfelkeltőek, mégsem kínálnak érdekes, minőségi tartalmat, sőt olykor egyenesen megtévesztőek.

Három súlyos baki értékesítésnél 

Köztudott, hogy illetlenség hangosan nevetni, túl erős sminkben megjelenni egy tárgyaláson vagy, nem a partner szemébe nézni, miközben hozzánk beszél. De legalább ennyire fontos, hogy mit és hogyan kommunikálunk az ügyféllel. Íme 3 tanács, mire ügyeljünk, ha nem szeretnénk, hogy kudarcba fulladjon egy tárgyalás.

Így jussunk át a szolgáltatók első védelmi vonalán! 

Nem csak a felhasználók, hanem az email szolgáltatók is alkalmaznak spamszűrőket, amelyek akarva-akaratlanul is tiltólistára tehetik marketing üzeneteinket. Bemutatunk néhány szempontot, amelyekre ügyelve átjuthatunk ezen a védelmi vonalon.

5 fontos lépés, ha szakmai vásárra készül 

Alig két hét és itt a szeptember, jön az úgynevezett kiállítási szezon, sorra nyílnak a lehetőségek céges bemutatkozókra, ügyfélszerzésre, imázsépítésre. Íme néhány szempont, amire célszerű figyelni, ha úgy döntünk, cégünk is vegyen részt kiállításon.

Magyar webshopok: irány a külföldi piac! 

Nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét. 2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest.

Értékesítési tippek: erre a 3 dologra figyeljen új ügyfél esetén! 

Kezdő vállalkozóként minden régi és minden új ügyfél számít, de gyakran annyira szeretnénk megnyerni a potenciális partnert, hogy elfeledkezünk néhány alapszabályról. Összeszedtünk három dolgot, amire érdemes ügyelni az első tárgyalásnál.

Öt tipp, hogyan gyűjtsünk követőket az Instagramon! 

Mivel az Instagram szépen terjed itthon is, ráadásul egyre több cég használja, tényleg érdemes elmerülni benne. Azonban itt sem mindegy, hogyan fogunk hozzá a követők gyűjtéséhez: ehhez adunk most tippeket.

Elvesztett megrendelő: így szerezhetjük vissza! 

A legtöbb cégtulajdonossal előfordult már, hogy - rajta kívülálló okok miatt - nem tudott jelen lenni egy fontos tárgyaláson vagy nem tudott közreműködni egy fontos ügyfél kérése, megrendelése teljesítésekor. A hiba, ahogy lenni szokott, becsúszott, a megrendelő pedig dühében szerződést bontott. Íme néhány ötlet, mit tegyünk, hogy a hibát kijavítsuk, a megrendelőt visszaszerezzük.

15 mód, hogy vonzónak tűnjenek az áraink 

A marketingkommunikáció alapja, hogy hogyan tudunk valamit vonzóbban bemutatni. Az akciózáson kívül van még legalább 15 módja annak, hogy az árat vonzón bemutassuk. Mutatjuk, hogyan!

Így ne bukjuk el az új megrendelőt 

Az első megrendelés kiszállításánál különösen fontos, hogy minden tökéletesen menjen, hiszen egy jó kapcsolat további és a jelenleginél is nagyobb megrendeléseket hozhat. A kézműves termékeknél még több a rizikó, hogy az első nagyobb szállítmánynál hiba csússzon valamibe. Mutatunk 5 dolgot, amire ügyeljen e megrendelés teljesítésekor.

Így kerüljük ki a spamszűrőket 

A legtöbb felhasználó rendelkezik spamszűrővel, így pontosan tudnunk kell, hogyan állítsuk össze hírlevelünket, hogy ne a spamek között landoljon az üzenetünk. Spam-kisokos sorozatunkban most ebből a szempontból a hírlevél tartalmi elemeit vizsgáljuk.

5+1 tipp az aggodalommentes vakációért 

Mindenkinek szüksége van a pihenésre, azonban a többi teendő mellett érdemes azt is végiggondolni, hogy mi történik majd a céges Facebook-oldalon a pihenés ideje alatt. Joanelli Tamás, a Be Social Kft. ügyvezetője ad tanácsokat kkv-k számára a nyaralás idejére.

Rágyúr a kisvállalkozásokra a Twitter 

Kifejezetten a kisebb vállalkozásokat célozza első körben a közösségi oldal reklámozási rendszerének mostani fejlesztése. Az eddig meglehetősen rugalmatlan szisztémát egy jobban paraméterezhető váltja fel. A változás egyszerre jelent esélyt és rizikót is a Twitternek.

5 tévhit az ügyfélpanaszokról  

Kezdő vállalkozóként hajlamosak vagyunk vagy túlreagálni vagy alulbecsülni az ügyfeleink panaszait. A megoldás természetesen félúton van és a legkevésbé sem szabad az ügyfélszolgálatos hangulatára bízni, mikor melyiket alkalmazza. Íme az 5 leggyakoribb tévhit a panaszkezeléssel kapcsolatban.

Óriási hiba lenne temetni a Facebookot 

Egymás után jelennek meg a a Facebookot temető hírek. Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő szerint az elfordulás tőle óriási hiba lenne, mert a Facebook mint marketingeszköz csak most hatékony igazán, és főleg a kisvállalatoknak.

Lassan, de biztosan hatnak a reklámok 

Ha nem is kattint azonnal a banner vagy egyéb hirdetésre a felhasználó, úgy tűnik, azért a reklámok hatása nem szűnt meg. Mindössze lassabban reagálnak a látogatók - különösen nagy tehát a jelentősége az újracélzásnak.

Novembertől vége a promóciós lájkvadászatnak 

A legnagyobb közösségi oldal illegálisnak minősítette azokat az alkalmazásokat, amelyek lájkolásért cserében engedték valamilyen nyereményjátékon indulni a felhasználókat. Az indok az oldalak követői összetételének "minőségibbé" tétele.

Végre napon belül is ütemezhetjük a Facebook-hirdetéseket 

A Facebook régi hiányosságot pótolt: megérkezett a napon belüli időzítés is. Jelenleg csak Power Editorban érhető el a funkció, de ott szinte minden fiókban megjelent.

Ne azt mérjük, amit könnyű, hanem amit kell! 

A megfelelő analitika használata legalább annyira szemléleti kérdés, mint technológiai. A Google Analytics segítségével ma már szinte bármit mérni lehet egy honlapon, azonban nem mindent érdemes, és van, amit egyszerűen muszáj.

Így lőhetünk hatalmas öngólt a hírlevéllel 

Nem csak a jogi háttér helytelen ismerete, vagy a nagy adatbázisok rossz kezelése miatt landolhat a hírlevelünk a spamek között, kritikus fontosságú az is, hogy akinek küldjük, hogyan értékeli az általunk küldött tartalmat. Elengedhetetlen továbbá, hogy adjunk lehetőséget a leiratkozásra.

Így használjuk ki az ajánlás erejét 

Van egy magyar mondás, mely szerint az öndicséret büdös - hagyjuk inkább, hogy mások ecseteljék, milyen jók vagyunk abban, amit csinálunk. Szakértőnk segít, hogy használjuk a referenciákat az online kommunikációban.

Email-marketinges alaphibák 

Nagy, vagy több adatbázis komplex használata esetén a hibalehetőség is megsokszorozódik. Néha a hibákat véletlenül generáljuk, például hibás szoftverbeállításoknak köszönhetően, néha pedig a szakmai tudatlanság a probléma forrása.

Nyolc új lehetőség Facebook-hirdetésekhez 

A legnagyobb közösségi oldal fejlesztői nem mentek el nyári szabadságra: több új lehetőség várja az üzleti felhasználókat. Összeszedtük a legfontosabb változásokat, amelyekre érdemes figyelnie a cégeknek.

Nem ciki eladni! 

Sajnos ma Magyarországon szinte ciki értékesítőként feltűnni valahol. Pedig bárhogy csűrjük-csavarjuk, a cégek eladásból élnek. Ha ez a hozzáállás megváltozna, sokkal sikeresebbek lennének a hazai cégek. Sikeres mentor ad tanácsot!

Miért végzi a hírlevél a szemétben? 

Egyre népszerűbb a cégek körében az online marketing, ám sokan még mindig kéretlen levelekkel árasztják el a felhasználókat. Most induló sorozatunkban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség oktatóanyagának segítségével bemutatjuk, hogyan kerülhetik el, hogy a hirdetések a szemétben végezzék.

11 tipp, hogy többen olvassák Facebook posztunkat 

A közösségi oldalakon folytatott kommunikációban kevés dolog érintette olyan súlyosan a cégeket, mint a Facebook-posztok elérésének korlátozása. Ha azt akarjuk, hogy sokan olvassák a bejegyzéseinket, mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, de szerencsére van olcsóbb megoldás is.

A szöveg a céges honlapok mumusa 

A jó céges weblap ma már az online marketing Szent Grálja, az alap, amelyre hatékony stratégiát építhetünk. Ezért mind több cég vág bele honlapja fejlesztésébe, ám a végeredmény sokszor siralmas: szakértőnk rávilágít, miért van ez így!

Így készüljünk fel a Facebook halálára! 

Az IwIw vége megmutatta, milyen gyorsan derékba törhet egy közösségi oldal karrierje. Sok magyar cég már felfedezte a Facebookot, de mihez kezdhetnek, ha a piacvezető közösségi oldal is megroppan? Szakértők válaszoltak a kérdésre.

Hogyan tudhatunk meg mindent a vásárlóinkról?  

Elég egy rosszul célzott hirdetési kampány, egy rossz nyeremény, egy átgondolatlan promóció. Ilyenkor hiába pörög esetleg jól a kommunikáció, a cég munkatársai nem értik, miért van az, hogy a Facebookról még sem jönnek vásárlások. pedig most már erre is van megoldás.

Egyre személyesebbek lesznek az online reklámok 

Az online marketing és reklámozás feltörekvőben van, ahogy életünket egyre inkább az interneten, okostelefonok és tabletek rengetegjében éljük. Ezért fontos tudni, hogyan alakul az online hirdetési szektor.

Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások 

Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.

Még mindig él az optikai tuning 

Bár alapvetően elégedettek a hazai vendégek a wellness szállodákkal és a szolgáltatások minőségével, a megbízhatóságot már gyakran kifogásolják. Előfordul, hogy a hazai szállodák mást jelentetnek meg hirdetéseikben, mint ami a valóság.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja

Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja 

Az elmúlt években több területen is fontos lépések történetek a dm gazdasági közösségében.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Pénzszerzés

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések  

11 ezer háztartásnak ítéltek meg összesen több mint 45 milliárd forint támogatást.

Adózás

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát 

Tállai András: egyre többen rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról - keddig lehet beadni az adóbevallást.

Klímablog

Megrohamozták a napenergiás pályázatot

Megrohamozták a napenergiás pályázatot  

Meghaladta a tízezret a kedvezően elbírált támogatási kérelmek száma a modern napelemes rendszerek telepítését támogató pályázaton.

Infokom

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél?

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél? 

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo