Piac & marketing cikkek


E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még

E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még 

Az e-kereskedelmi szektor a koronavírus-járvány kereskedelemre gyakorolt hatásai miatt rakétaszerű növekedésre kapcsolt, éves szinten akár 25 százalékkal növekedhet a hazai online piac. Nemcsak a járvánnyal közvetlenül összefüggő piacok, mint az FMCG, vagy a műszaki cikkek online piaca erősödhet, de egyes prognózisok szerint a pharma, az építőipar, és a B2B szektor jelentős digitalizációjára is számítani lehet. Számos vállalkozás most indít webáruházat, vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.
Hazai cégvezetők mondták el, mit várnak a következő 6 hónapban

Hazai cégvezetők mondták el, mit várnak a következő 6 hónapban 

Míg áprilisban százból csupán négy cég vezetője várt javulást a következő fél évben, addig most már minden második vállalat optimistán tekint a jövőbe. Jelenleg minden ötödik cég távmunkában dolgozik továbbra is, minden másodiknál pedig hosszú távon megmarad a home office lehetősége – derül ki a Profession.hu friss, 750 hazánkban működő cég helyzetét vizsgáló felmérésének adataiból.
Miként alakítja át a vállalati kommunikációt a járvány?

Miként alakítja át a vállalati kommunikációt a járvány? 

A kommunikáció nem csak a járvány alatt kiemelkedően fontos, de a járvány lecsengése után is kulcsfontosságú marad. Ben Petter, a Grayling 11 közép-kelet-európai irodáját felügyelő igazgatója összefoglalta a 2007–2008 utáni évek pénzügyi válságból szerzett tapasztalatai alapján, milyen változásokra számíthatunk a vállalati kommunikációt illetően Közép- és Kelet-Európában.
Fellendítette az online rendeléseket a járvány

Fellendítette az online rendeléseket a járvány 

A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. De nem csak a digitális világhoz köthető vállalatok tudtak nőni a vírusválság idején.
Egy szezonális biznisz újrakezdési stratégiája

Egy szezonális biznisz újrakezdési stratégiája 

Hiába indult el a szabadtéri koncertek szezonja, az ebben az üzletágban tevékenykedő cégek idei bevételeit nagyrészt elvitte a vírus. A hatályos rendelet szerint augusztus 15-ig nem lehet tömegrendezvényeket tartani, arról viszont nem szól a fáma, hogy mi lesz augusztus 16-tól. Pálffy Andrással, a Budapest Park alapítójával, stratégiai és innovációs vezetőjével beszélgettünk a vállalkozás túlélési stratégiájáról.
Hogyan kezeljék a cégek a folyamatos változás kihívását?

Hogyan kezeljék a cégek a folyamatos változás kihívását? 

A digitalizáció korszakában a globális pandémiák és váratlan fordulatok komoly kihívások elé állítják a cégeket: mára a változás vált az új normává. A Roland Berger ezért újfajta alkalmazkodási stratégiát javasol: a 3P keretrendszer elősegíti az alkalmazkodó vállalatok létrehozását és a változtatások folyamatos bevezetését. A stratégiát a természettudomány és a természet megfigyelésének tanulságai inspirálták.
Így hatott a koronavírus a hazai e-kereskedelemre

Így hatott a koronavírus a hazai e-kereskedelemre 

A hazai webáruházak 73 százaléka könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a Shoprenter legutóbbi, 13. alkalommal elkészített kutatásából.
Most már soha többé nem megyünk vissza az irodába dolgozni?

Most már soha többé nem megyünk vissza az irodába dolgozni? 

Sok cégnél bevált  a koronavírus miatt bevezetett távmunka, ezért több vállalkozás  kezdte ezt kihasználva csökkenteni költségeit. Már most tapasztalható, hogy visszaesett az irodák iránti kereslet, főként Budapest belvárosában. Feljövőben vannak azonban a külső kerületek és vidéki városok olcsóbb irodái, valamint az alkalmanként bérelhető helyiségek.
Zárul a kiskapu - időt nyerhetnek a webshopok

Zárul a kiskapu - időt nyerhetnek a webshopok 

Fél éves halasztást javasol az elektronikus kereskedelmi áfa jogszabálymódosító csomag bevezetésére az Európai Bizottság. Ez alapján az új szabályozás 2021. január 1. helyett csak 2021. július 1-jétől lesz hatályos annak érdekében, hogy a tagállamoknak és a webshopoknak elég idejük legyen a felkészülésre. A halasztási javaslatot még az Európai Parlamentnek és az Európai Tanácsnak is el kell fogadnia, ami várhatóan csak formalitás lesz. Ezzel az Amerikából vagy Kínából rendelt termékek esetében sem lehet megúszni a vámot és az áfát.
Kiszivárgó adatok, kártyáról leemelt összegek - ezektől tartanak a magyarok

Kiszivárgó adatok, kártyáról leemelt összegek - ezektől tartanak a magyarok 

A mobilbanki alkalmazást a magyar internetezők 43 százaléka használja, 31 százalék pedig legalább hetente egyszer belép. A fiatalok körében jóval népszerűbb ez a digitális megoldás, 40 százalékuk lép be erre a felületre hetente - derül ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készült kutatásából. Azonban többen még mindig tartanak az elektronikus bankolástól: tartja magát az az elképzelés, hogy a farzsebekben tárolt érintéses fizetésre alkalmas bankkártyáról a tulajdonos tudta nélkül lehet pénzt leszedni, illetve a megkérdezettek több mint felének a mobiltelefonos fizetéssel is vannak fenntartásai. 

Ez hiányzott leginkább a magyaroknak a karantén alatt 

A GfK Hungária több mint 2 700 háztartásban végzett online kutatást a COVID-19 vírus hatásáról. A kutatás legfontosabb megállapítása alapján elmondható, hogy a vásárlók próbálták elkerülni a zsúfoltságot, az emberekkel való érintkezést és jóval ritkábban jártak vásárolni, viszont 1-1 alkalommal sokkal nagyobb értékben és többet vásároltak – az átlagos kosárméret közel harmadával nőtt.

Mérlegen a munkáltatók: hogyan kezelték a járványt? 

A munkavállalók szerint a magyar munkaadók többsége a jogszabályok betartásán túl emberségesen és a munkavállalók érdekeit szem előtt tartva hozta meg a koronavírus járvány hatására szükségessé vált vállalati döntéseket. A Talk-a-bot és a Linking 2020 áprilisában végzett közös online felmérése azt célozta meg, hogyan élték meg a hazai munkavállalók az egyes munkahelyeken meghozott válságintézkedéseket. A kutatás emellett kimutatta, hogy a munkavállalói bizonytalanság és a munkahelyek biztonsága miatti emóciók nagyban kezelhetőek lennének a vállalti belső kommunikáció fejlesztésével.

Óriási inkubátorház-fejlesztés indul Debrecenben 

Elérte legmagasabb pontját a kétmilliárd forintos beruházással a helyi innovációs tudományos technológiai Parkban épülő termelő és logisztikai inkubátorház: szerdán Barcsa Lajos, a város gazdaságért felelős alpolgármester, és Herdon István, a beruházó Xanga cégcsoport vezérigazgatója közösen helyezték el a bokrétát az épületen.

Veszélyhelyzet után - milyen segítségekkel élhetnek a kiskereskedők? 

Az idén májustól újra bevezetett kiskereskedelmi különadó és a boltok jelentős részére március közepétől május közepéig vonatkozó nyitvatartási korlátozás számos kiskereskedőt hátrányosan érintettek. Vannak azonban olyan állami támogatások, adózási és pénzügyi kedvezmények, amelyeket e szektorban is lehet alkalmazni. A Deloitte ezek közül gyűjtötte össze a legfontosabbakat, amelyekből több a veszélyhelyzet után is elérhető marad. 

Újból útra kelnek a kínai turisták 

Több mint 100 millió kínai kelt útra az ötnapos május elsejei ünnep alatt, ami a belföldi turizmus iránti igény első komoly próbája volt azóta, hogy elkezdték feloldani a Covid-19 miatt bevezetett korlátozásokat. A Fidelity International szakemberei azt vizsgálják, vajon megindul a fellendülés, vagy a fogyasztók egy darabig még óvatosan élnek az új szabadsággal?

Hány rendezvényszervező vállalkozás várja a járvány végét? 

A turizmus mellett a rendezvényszervezők váltak a koronavírus egyik első áldozataivá, hiszen már a betegség első megjelenésekor elkezdődött a különböző rendezvények, konferenciák tömeges lemondása és törlése. Ma még csak találgatni lehet, hogy a 3600 társas és egyéni vállalkozásból mennyi fogja megélni a 2021-es évet – állapítja meg az Open céginformációs szolgáltató.

Az olimpiát is elhalaszthatják - frissítve 

A japán miniszterelnök a Nemzetközi Olimpiai Bizottság fejével tárgyalt telefonon.

Koronavírus: jócskán megemelik az érintésmentes fizetések értékhatárát 

A járvány lassítását szolgálja ez is a Pénzügyminisztérium által kiadott közleménye szerint.

Hogyan lehet reklámozni a koronavírus idején? 

A fogyasztóknak, a hirdetőknek és a hirdetést közzétevőnek is ajánlásokat fogalmazott meg a Gazdasági Versenyhivatal.

Komoly büntetést kapott az RTL Klub 

Új eljárásban, közel tizenkét millió forintra bírságolta a szolgáltatót a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.

Soha nem osztottak még ki ennyi jogdíjat 

A közös hazai jogkezelő 9,3 milliárd forint jogdíjat osztott fel a dalok, zeneművek alkotói, illetve jogutódjaik között.

Hogyan léphetne ki a nemzetközi piacra a magyar szolgáltató szektor? 

A magyarországi kis- és közepes vállalkozások a szolgáltatásokon keresztül tudnának kilépni az exportpiacra. Ehhez azonban technológiai fejlesztésre és innovációra volna szükségük, hiszen a digitalizáció hatására a szolgáltatások piaca a jövőben várhatóan markánsan kettéválik: a magas hozzáadott értéket képviselő, jól jövedelmezőre és a hagyományosabb, de alacsonyabb jövedelmezőségű szolgáltatásokra. A kettő közötti teret várhatóan programok és robotok töltik majd be, de a két véglet kiegészítheti, illetve erősítheti egymást.

350 millió forintra bírságolták a Magyar Telekomot 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) büntetése azonban csökkenthető a fogyasztóknak nyújtott kompenzációval.

A Google és az EU is moratóriumot hirdet az arcfelismerő rendszerekre 

Moratóriumot vezetne be az EU az arcfelismerő rendszerek nyilvános használatára, de a Google is támogatja a technológia ideiglenes halasztását. Közben egy aprócska start-up cég, a Clearview AI egy három milliárd képet tartalmazó gigantikus méretű adatbázist épített fel arcfelismerő rendszeréhez.

Egy városnyi munkahelyet hoztak a külföldi cégek Magyarországra 

Mintegy négyszer több beruházás érkezett tavaly Magyarországra a beruházás-ösztönzési rendszeren keresztül, mint 2009-ben - közölte Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára.

Időpontot cserélhet a VOLT Fesztivál és a Balaton Sound 

Már a standokon a megújult Piac & Profit következő száma.

Ellenszélben haladnak 

Már a standokon a megújult Piac & Profit következő száma.

Kiosztották a Marketing Diamond Awards díjakat 

A Kreatív Vonalak Kft. lett „Az Év Ügynöksége 2019-ben”, a Móricz Zsigmond Színház pedig „Az Év Marketingaktív Vállalkozása 2019” címet nyerte el a Marketing Diamond Awards idei pályázatán. Az egyedülálló díj küldetése, hogy teret adjon a kisebb ügynökségek és a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára. A sikeresen elbírált pályázatok gyémántokkal gazdagodnak, amelyekkel egyenes út vezet a Diamond Listre a beküldő ügynökségek, marketingaktív vállalkozások számára.

Jogsértést követhetnek el a hazai webshopok – milliós bírság lehet a vége 

Nehezen tudnak megfelelni a jogszabályoknak, gyakran milliós büntetéseket kockáztatnak hazai online üzletek százai – hangzott el az EY konferenciáján.  Egy hamarosan életbe lépő uniós direktíva további kihívás elé állíthatja az e-kereskedelmi szektor szereplőit.     

2019-ben is 10 vállalat kapta meg az Üzleti Etikai Díjat 

Az alapítók huszadik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis- közép és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális vállalatoknak. Immár 102 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. A díjakat már csak olyan cégek, vállalatok kaphatják meg, melyek a fenntartható fejlődés szolgálatába állították gondolkodásukat, működésüket és profitérdekeiket.

Idén is a legkiválóbb márkák közé került a Piac & Profit 

Tizenötödik alkalommal ült össze a független szakemberekből álló bizottság, amely kilencedszer is érdemesnek találta a Piac & Profitot a Superbrands Business védjegyre.

Jogtalan a 10 százalékos borravaló: komoly büntetést szórt ki a GVH 

Megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a HelloPay Zrt. - mondta ki a GVH.

"Kell egy jó legenda" - hogyan csomagoljuk sztorikba a terméket? 

A vevőt nem a cégek önfényezése és a puszta termékleírás érdekli, hanem az áru gyakorlati haszna és a termék, szolgáltatás, a márka avagy a cég ethosza, küldetéstudata.

Segítség egy jó projekthez – 10 szervezetet támogatott az Erste SEEDS2 programja 

Tíz társadalmilag hasznos szervezet kapott testreszabott tanácsadást működési modelljének továbbfejlesztéséhez vagy egy konkrét projekt megvalósításához a nemrég zárult SEEDS2 programban. Az Erste Bank jövőre elindítja a SEEDS3-at.

Már nem jó üzlet a temetés? Egyre kevesebb cég működik a piacon 

Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint az elmúlt négy évben a temetkezéssel foglalkozó társas vállalkozások száma folyamatosan csökken. A működő cégek számának zsugorodásával párhuzamosan a foglalkoztatotti létszám is csökkent 2018-ig. Az idei évben viszont enyhe emelkedés mutatkozott.

Mik a jó fizetett hirdetések alapelvei? 

A BP Digital SEO ügynökség közel 47 hete tart csapat reggeliket marketing szakemberek, vállalkozók bevonásával. A legutóbbi alkalmon Fodor Ákos PPC specialistát, a Markestic digitális ügynökség vezetőjét látták vendégül, aki a szakmájáról és annak gyakorlati felhasználásáról mesélt. Kiderült, hogy milyen szempontok szerint dolgozik egy jó PPC szakember, és mindez milyen összeköttetésben áll a keresőoptimalizálással.

Leáldozott a budapesti lakáspiac pörgésének 

Majdnem felére zuhant a fővárosi forgalom.

Tisztességtelen piaci előnyhöz juttat orosz légitársaságokat az állami támogatás 

Állami kompenzációt kaphatnak az orosz légitársaságok a magasabb kerozinárak miatt. Az még kérdéses, mihez igazítják majd a kompenzáció mértékét, mikori kerozinárat vesznek alapul.

Mégsem az Airbnb vágta gajra a fővárosi albérletpiacot 

Válságos állapotúnak is nevezhető a budapesti albérletpiac – állapította meg a GKI Gazdaságkutató friss tanulmánya. Mi segíthetne a helyzeten? Több önkormányzati lakás kellene? Kevesebb Airbnb? Mennyit számít a csok bevezetése és a kedvezményes lakásáfa eltörlése? Ami biztos: többet kell dolgozni egy lakás megvásárlásához, mint 10 éve.

A kultúra is lehet az innováció hajtóereje 

2 000 támogatott vállalkozás, 1,5 milliárd euró befektetés, több mint 6 00 új munkahely. Csak néhány szám az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) budapesti fórumáról, amelyen bemutatkozhattak a legújabb európai fejlesztések is.

Hol úsztuk meg a legolcsóbban az őszi nagybevásárlást? 

Áremeléssel indították az őszt a hazai hipermarketek: mind az előző hónaphoz képest, mind éves szinten is drágulást tapasztaltunk az októberi Árkosár-felmérésünkben. Ugyan szeptemberhez képest csak néhány forinttal került többe, de most is 20 ezer forintot jelentett egy átlagos családi bevásárlás. Vaskos áremelkedés volt a gyümölcsosztályon. Hol és mennyiért adják a sütnivaló tököt? Mennyiből jön ki egy hiperolcsó borozás? Megnéztük.

Online kereskedelem Magyarországon: így (ne) indítsunk webshopot 

Közhely, hogy az online kiskereskedelmi szektor ugrásszerűen növekszik, de mit jelent ez a kereskedők szemszögéből? Mennyi webshop lehet az országban, melyek a fő trendek, és hogyan érdemes belekezdeni az online értékesítésbe? Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ. 

Ötmilliós versenyfelügyeleti bírság Rubint Réka cégének 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megbírságolta Rubint Réka cégét, az Alakreform Kft.-t és a The Body Shop termékeket forgalmazó Avanzo-Trade Kft.-t, mert nem teljesítették maradéktalanul online média-megjelenéseikkel kapcsolatban korábban vállalt kötelezettségeiket.

Az apróhirdetési oldalakat így érdemes marketing célra is használni 

Vállalkozóként korántsem egyszerű napjaink piacán, hiszen minden korábbinál szélesebb körben van jelen a konkurencia. Nem elég megfelelő árakon dolgozni, az sem mindegy, milyen minőséget vagyunk képesek nyújtani és az hogyan jut el az érdeklődőkhöz, vásárlókhoz. Nem véletlen, hogy az online marketing világa iránt rendkívül sokan érdeklődnek. Vannak, akik maguk igyekeznek elsajátítani az ehhez szükséges tudást, mások profi cég segítségét kérik az interneten történő megjelenéshez. Van azonban egy olyan terület, melyet szintén érdemes kihasználni ahhoz, hogy sikerüljön minél többeket elérni a kínált termékekkel, szolgáltatásokkal.

Európa legjobb vállalkozásai között egy magyar cég 

A Growww Digital lett a 2019. évi European Business Awards digitális technológia kategóriájának Nemzeti Győztese, ezzel bekerült a nemzetközi döntőbe.

Öröm Kazincbarcikán – díjat nyert a BorsodChem 

A vállalat fenntarthatósági munkájáért kapott elismerést.

Melyik a jobb: az ajándék vagy a kedvezmény? Mi a különbség? 

Kedvezmény vagy ajándék? Mindkét szót használjuk, de vajon biztosan tudjuk mit takar a mögötte lévő tartalom? A Marketingdöntések oldalán megtaláljuk rá a választ.

Ezzel a módszerrel megkönnyítheti az online vásárlást 

A vezető német mobiltársaságok Mobile Connect néven közös szolgáltatást indítanak, amelynek segítségével e-mail-cím és jelszó megadása nélkül, a telefonszámmal lehet portálokra csatlakozni, ami megkönnyítheti az internetes vásárlást.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja

Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja 

Az elmúlt években több területen is fontos lépések történetek a dm gazdasági közösségében.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Pénzszerzés

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések  

11 ezer háztartásnak ítéltek meg összesen több mint 45 milliárd forint támogatást.

Adózás

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát 

Tállai András: egyre többen rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról - keddig lehet beadni az adóbevallást.

Klímablog

Megrohamozták a napenergiás pályázatot

Megrohamozták a napenergiás pályázatot  

Meghaladta a tízezret a kedvezően elbírált támogatási kérelmek száma a modern napelemes rendszerek telepítését támogató pályázaton.

Infokom

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél?

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél? 

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo