Piac & marketing cikkek


Itt a lista! Mik a legjobb tárgysorok a hírlevélben?

Itt a lista! Mik a legjobb tárgysorok a hírlevélben? 

A legtöbb cég napi, vagy heti rendszerességgel küldi ki a hírleveleit, a felhasználók többsége mégsem nyitja meg ezeket. Bár sokszor a spamszűrők szólnak közbe, sok esetben a hírlevél tárgysora nem kelti fel a fogyasztó érdeklődését. Mutatunk néhányat, amelyek biztos bejönnek!
Így olvassák hirdetés nélkül többen a Facebook-posztunkat

Így olvassák hirdetés nélkül többen a Facebook-posztunkat 

Úgy tűnik, hogy a Facebook hírfolyam algoritmusa sokat tesz azért, hogy az oldalak elérése csökkenjen, és a cégeknek egyre többet kelljen fizetni a hirdetésekért. Ugyanakkor még mindig vannak olyan módszerek, amivel meg lehet akadályozni az elérések csökkenését. Sőt, akár növelni is lehet az organikus elérést.
Az email üzenetek 8+2 legfontosabb eleme

Az email üzenetek 8+2 legfontosabb eleme 

Az e-mail kampányok sikere számos tényezőn múlik – megfelelően szegmentált adatbázis, ajánlat erőssége, időzítés, sőt, még olyan külső tényezők is szerepet játszanak, mint a versenytársak kommunikációja –, az egyik legfontosabb azonban az, hogy megfelelően építsük fel az e-mailt. Hiába jó az ajánlatunk, ha az elveszik a levél szövegében, vagy éppen olyan a tárgy, hogy sokan még odáig sem jutnak el, hogy megnyissák az üzenetünket. A sikerhez elengedhetetlen, hogy az e-mail minden egyes részét megfelelő alapossággal tervezzük meg. A MailEngine szakértői segítségével sorra vettük a legfontosabb elemeket, és azok szerepét.
Vicces videó a megoldás a szakemberhiányra?

Vicces videó a megoldás a szakemberhiányra? 

2013-tól a kereslet élénkülésével a jó szakemberek hiánya egyre komolyabb kihívások elé állítja a HR szakembereket, így minden eddiginél jobban felértékelődik, hogy a cégek hogyan tudják a lehetséges munkavállalókat megtalálni és megnyerni maguknak, mindebben pedig a közösségi média megkerülhetetlenné válik.
Tibi atya vállalkozik, és a Jóisten tolja a szekerét…

Tibi atya vállalkozik, és a Jóisten tolja a szekerét… 

Tibi atya, a kitalált, részeges pap csak egy fiktív felhasználóként indult a Facebookon. Mára egy gyorsan fejlődő vállalkozás arca. A Tibi atyás srácok fénysebességgel haladnak előre, vissza is forgatnak pénzt, de már nyereséges a Fröccskocsma és újabbak nyitását tervezik, holott pár kollégiumi viccel kezdődött az egész, olyannal, mint ez: „Mindenkinek hinni kell valamiben. Én azt hiszem, iszom még egyet.”
Hátrányba kerülnek a céges posztok

Hátrányba kerülnek a céges posztok 

A Facebook felülvizsgálta a hírfolyam algoritmusát a visszajelzések alapján, és három változást jelentett be, amelyek komolyan érinthetik majd a felhasználók fogyasztási szokásait és a céges posztok elérését is.
Így győzhet egy kisbolt a multikkal szemben

Így győzhet egy kisbolt a multikkal szemben 

Sok kisbolt alulmarad a multikkal folytatott ádáz versenyben. Sokszor akármennyire is erősen próbálkozik, egyszerűen nem tudja felvenni a kesztyűt, a termékeiket jóval alacsonyabb áron kínáló vállalatóriásokkal szemben. Vajon van-e kiút ebből a reménytelennek tűnő helyzetből? Szakértőnk megmutatja, hogyan dobbanthat nagyot egy kisvállalkozás is.
Kihívókat kapott a Facebook a reklámpiacon

Kihívókat kapott a Facebook a reklámpiacon 

Drámaian nőtt a reklámelutasítás, főképp a fiatal korosztályokban. Meglepő viszont, hogy inkább az idősebb korosztály a függő. Az oldal népszerűsége töretlen, igaz csak a megkérdezettek 20%-a gondolja úgy, hogy a Facebook biztosan fenn is fog maradni.
5 tipp a hatékonyabb online termékbemutatásért

5 tipp a hatékonyabb online termékbemutatásért 

Az online térben minden kereskedő számára külön kihívás, hogy megfelelően vonzóvá tegye a termékeket és vásárlásra buzdítsa a vevőt, leküzdve a bizalmatlanságot.
Hogyan írjunk jobban?

Hogyan írjunk jobban? 

Jó értékesítési szöveget írni szinte művészet, de ne ijedjünk meg tőle! Emögött is vannak szabályok, amelyeket el lehet sajátítani. Az agyunk egyedi módon működik: kérdés, milyen szabályokat kell tudnunk ahhoz, hogy úgy írjunk, hogy az agy a lehető legjobban megértse azt? A választ Steven Pinker, a Harvard Egyetem kognitív tudósa és nyelvésze adta meg.

Tarolnak a hűségprogramok 

Bár a magyar és az európai fogyasztók is főként az árak alapján döntenek, az egyre élesebb árverseny miatt nehéz kizárólag ez alapján választani az üzletláncok között. Ezért is értékelődtek fel az elmúlt években az érzelmekre ható vásárlói programok.

Öt dolog, amit csak profik tesznek a Facebook-on 

Mi különbözteti meg a profi Facebook marketingeseket a nagy átlagtól? Sok dolog, de néhányat most bemutatunk a legfontosabb marketingeszközök közül, amelyeket a profik másként használnak.

Mire jó valójában egy üzleti klub? 

Az üzleti kapcsolatépítés az egyik legősibb marketing eszköz. A mai világban is igénylik az emberek a személyes kontaktust, és azt a bizalmat, első benyomást, amit csak így lehet megszerezni. Amennyiben a vevőink a vállalati szektorból származnak, akkor a célcsoportunkat így érhetjük el a legkönnyebben.

Kinek érdemes kiállítani rendezvényen? 

Tavasszal elindult a rendezvényszezon, ilyenkor sok cég gondolkodik azon, mit nyerhet, ha kiállítóként vagy előadóként vesz részt egy konferencián. Összeszedtünk néhány választ a legfontosabb kérdésekre.

Így lehet többet, többért eladni 

Minden cég fejlesztését az értékesítés rendbe rakásával kell kezdeni. Hogy miért? Mert önmagában pénzt jelent, ami valójában stabil működést jelent. Ehhez adunk három könnyen követhető tippet.

Mire jó a hűségprogram? 

Hűség programra csak annak nincs rá szüksége, aki monopol helyzetben van – mondja Berényi Konrád a Pontolo Analytics szakértője. Egyébként a hűséges vevő időt és pénzt takarít meg nekünk sőt, még a fejlesztésben is segít.

Hogyan válasszunk hírlevélküldő rendszert? 

Saját vagy bérelt hírlevélküldő rendszeren keresztül éri meg jobban e-mail kampányokat lebonyolítani? Melyiknél milyen előnyökkel és hátrányokkal számolhatunk? Milyen funkciók könnyíthetik meg a hírlevelek kezelését? A megfelelő hírlevélküldő szoftver kiválasztása központi kérdés, hiszen alapjaiban határozza meg az e-mail marketing kampány sikerét. A MailEngine szakértőinek segítségével összegyűjtöttük, hogy miket kell figyelembe venni a rendszer kiválasztásakor.

Tippek a legegyszerűbb Facebook-hirdetéshez 

A Bejegyzés kiemelés (Boost post) a Facebook legegyszerűbb hirdetési formája. Azonban ahhoz, hogy eredményesen használjuk, nem árt néhány trükköt bevetni, amelyeket szakértőnk Lévai Richárd gyűjtött egybe.

Terjeszkedne? Közel a lehetőség!  

A volt jugoszláv utódállamok új kapukat nyithatnak meg a terjeszkedni kívánó cégek előtt. Az új belépőknek még pont elég idejük maradt az elosztási csatornák felderítésére, a marketing stratégiájuk felépítésére és arra, hogy alaposabban megismerkedjenek az új piaccal.

Kalandok és tanulságok kezdő vállalkozóknak 

Egy induló vállalkozás esetében kétségtelenül fontos probléma a logó és az arculat kialakítása. Mindenkinek vannak elképzelései, mindenki a legjobbat akarja - csak sajnos sokszor nem ugyanazt. Dönteni nehéz, a munkát végző szakemberrel kommunikálni még inkább. Gyakorlati tapasztalatok és tanulságok a logó tervezés kapcsán egy valós példán keresztül.

Így lesz függő a fogyasztó 

Sokan szinte megszállottan ragaszkodnak a kütyükhöz, veszik az új verziókat, töltik le a szoftverfrissítéseket. Ez a piaci siker új standardja. A gazdasági értéket a habitusteremtés hozza létre, állítja Hooked című művében Nir Eyal.

Magyarország a köszönésben is jobban teljesít 

Felzárkózni látszik a magyar ügyfélkiszolgálás színvonala mosolygás, üdvözlés és kapcsolt értékesítés – azaz kiegészítő vagy egyéb termék, szolgáltatás ajánlása - tekintetében a világátlaghoz. Az élen járó országoktól ugyan még lemarad Magyarország, de azért van fejlődés.

Nem csak a húszéveseké…. 

A cégek hajlamosabbak a fiatalabb korosztályok felé fordulni egy-egy szolgáltatás, vagy termék értékesítésénél, pedig öreg hiba lebecsülni az idősebb vásárlókat. Adunk is néhány tanácsot, hogyan szerezheti és tarthatja is meg ügyfélként az idősebb generációt.

Hogyan adjunk el e-mailben?  

Megfelelően alkalmazva az e-mail gyakorlatilag az összes marketing cél elérését kiválóan szolgálja, így a kérdés inkább az, hogy mikor hogyan kell azt alkalmaznunk. A MailEngine hírlevélküldő rendszer szakértői segítségével összegyűjtöttük, hogy mire érdemes odafigyelni annak érdekében, hogy az e-mail valóban hatékony eleme legyen a marketing kampányoknak.

Mintha Pécs tűnt volna el a Facebookról 

Bár látszólag a magyar Facebook felhasználók száma nem változott jelentősen az utóbbi időben, a színfalak mögött azonban komoly átrendeződésnek lehetünk tanúi. Az elmúlt fél évben a magyarországi felhasználók száma alig nőtt, hiszen a Facebook saját adatai szerint alig 3 százalékos a növekedés.

A vásárlói hűség négy alaptétele 

Egy piaci rés megtalálása, egy jó szolgáltatás, egy remek termék – ha elég ügyesek és kitartóak vagyunk – hamar megtalálhatja a közönségét. A kihívás innentől kezdve nem csak az, hogy növeljük a vásárlóink, megrendelőink számát, hanem az is, hogy megőrizzük azokat, akik egyszer már minket választottak, s visszatérő, a cégünkhöz, márkánkhoz hű, elkötelezett vásárlók, megrendelők legyenek.

Az autókereskedőknek is megéri becsülni az ügyfelet 

Az, hogy az ügyfelet pozitív élmény érje vásárlás, ügyintézés, vagy egy szolgáltatás igénybevétele közben, ma már alapkövetelmény, hiszen aki rossz szájízzel távozik a pénztártól, jóval kisebb eséllyel tér vissza a későbbiekben.

5 megkerülhetetlen socialmarketing trend 2015-re 

A közösségi média marketing célú használata mára a vállalkozásoknál szinte a túlélés alapfeltétele. Mindenki igyekszik okosnak lenni benne főleg, hogy ha nem vagyunk megfelelően átgondoltak, a vödörszámra beleölt pénz is totálisan felesleges lesz. Lássuk a trendeket, amit figyelembe kell venni a tervezésnél!

Nomen est omen - avagy hogyan válasszunk nevet a cégnek 

A megrendelők és a vásárlók a névvel azonosítják a cégünket, vagy éppen azzal találkoznak először, így érdemes jól választani. Ahhoz, hogy a megfelelő opciót megtaláljuk – és ne érezzük úgy később, hogy módosítanunk kell – érdemes néhány dolgot átgondolni.

A jobb olcsóbb is! Kisokos AdWords hirdetéshez  

Az AdWords hirdetés vonzó és olcsó lehetőséget jelent a kisvállalkozások számára. Persze csak akkor, ha jól csináljuk! A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértők segítettek, hogyan írjunk hatékony hirdetést a Google rendszerébe.

Az e-mail marketing eszközei: mikor mivel támadjunk? 

Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb eszköz a vállalatok kezében, nem véletlen, hogy évek óta fejlődést mutat: a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség adatai szerint a direkt marketing szektor 2014-ben 2%-kal bővült, ezen belül az e-mail marketing az a terület, ami évről évre dinamikus növekedést mutat. A nagy kérdés persze az, hogy hogyan válik az e-mail egyszerű marketingeszközből pénztermelő csodafegyverré. A MailEngine hírlevélküldő rendszer szakértőinek támogatásával indított sorozatunkban tisztázzuk a terület alapjait, és közérthetővé tesszük azt annak érdekében, hogy a kis- és középvállalatok is sikerrel alkalmazhassák kampányaik során.

Mégis vannak emberek a Facebook-on 

Március közepétől kezdte meg a Facebook az inaktív, régen használt profilok törlését. Mint korábban a Piac&Profit is közölte, emiatt több vállalati oldal is csökkenést érzékelhet a követői számában. Most megnéztük pontosan mennyit is vesztettünk.

Hogyan tűnjünk ki a közösségi médiában? 

Az internet elterjedése előtt viszonylag könnyű volt kitűnni a szakemberek közül, hiszen egy szép, keretes hirdetés a helyi lapban minden környékbeli emberhez eljutott. Az online világban már nehezebb kitűnni, de nem lehetetlen.

Az ügyfelek nem élvezik az ügyfélélményt 

Ahány piac, annyiféle fogyasztói igénynek kell megfelelnie egy fejlődni kívánó vállalatnak, ám míg a vállalatok közel 80 százaléka gondolja átlag felettinek ügyfélélmény teljesítményét, ezzel a fogyasztók alig 8 százaléka ért egyet.

A jó marketing terv 5 lépcsője 

Még a legkisebb cégeknek is szüksége van marketing kommunikációs tervre. Hogy ez túl nagy szónak hangzik? Pedig fontos, hogy ha kevés pénzünk is van erre, azt tudatosan és hatékonyan költsük el.

Újraszámolja a vállalati lájkokat a Facebook 

Az ingyenes céges kommunikáció folyamatos és szisztematikus megfojtása után most újabb visszaeséssel kell kalkulálniuk a vállalati Facebook oldalakat üzemeltetőknek. Jó hír viszont, hogy ez a változás valóban érthető és jogos.

Négy digitális trend, amit érdemes szem előtt tartani 

A fiatalokat még mindig a Facebookon keresztül érik el a cégek, újabb technológiai robbanást jelent az 5G mobilinternet és hamarosan 50 milliárd eszköz fog kommunikálni egymással a világhálón.

Kínában lejárt a gagyi ideje 

A kormány már évek óta dolgozik a keleti nyitáson, de ha nem a megfelelő terméket és nem a megfelelő kommunikációval visszük Kínába, ne számítsunk sikerre. A Piac&Profit konferenciáján szakértők összefoglalták, hol állunk most és mi az, amire mindenképpen érdemes figyelni.

Mitől lesz tökéletes az álláshirdetés? 

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő munkatársat az adott pozícióra, megfelelő helyen és módon kell keresni. Nem titok, hogy ennek legegyszerűbb módja az interneten történő álláshirdetés, hiszen az interneten gyorsan sok embert érhetünk el. Ahhoz, hogy sikeres legyen a keresésünk, nem árt néhány dologra odafigyelni.

Aki online vásárol, elvárja a rugalmasságot 

Az online vásárlók alternatív kiszállítási helyszíneket és több fizetési lehetőséget keresnek. A mobilkészülékek a többcsatornás vásárlás legfőbb katalizátorai, de a kereskedőknek foglalkozniuk kell a technológiai korlátokkal.

Ez vár ránk a weben 

Az online értékesítés ma már nem lehetőség, hanem maga a jövő. Lássuk a legfontosabb trendeket. Ideje felkészülni!

Bármilyen cégnek megérheti egy jó buli 

A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott az a legtöbb esetben egy hatékony marketing eszköz.

Mit tehet a turizmus, ha beüt a ménkű? 

Az utóbbi évek tapasztalatai szerint eddig két dolog tett jót a balatoni turizmusnak: a szép idő és a SZÉP-kártya. Tavaly azonban az elmúlt évtizedek legnagyobb esőzése elmosta a balatoni szezont. Az esetleges idei rossz időre a balatoni települések azonban még jobban felkészülhetnek.

A személyesmárka-építés 8 törvénye 

A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk.

Így kell lekötni a hallgatóságot egy előadásban! 

A történetek erejét az üzleti életben is remekül kihasználhatjuk. A storytelling, vagyis a történetmesélés módszertana számos helyzetben nagyon hatékony lehet, akár értékesítésről, akár bizalom kiépítéséről van szó. Mutatunk néhány konkrét technikát, ami segíthet felépíteni egy jó történetet.

A sikeres értékesítés nem ér véget az eladással!  

Ha egy vevő a rendelés gombra kattintott a webáruházunkban, még nem ért véget az értékesítés feladata! Amíg eljuthatunk végre a számlázásig, számos folyamatnak kell lezajlania. Mutatjuk, lépésről lépésre, hol kell elkerülni a potenciális hibalehetőségeket.

Személyre szabhatjuk a Facebook hirdetéseket 

Egyre inkább felturbózza a cégek marketing fegyvertárát a Facebook. Immáron arra is lehetőség nyílt a legnagyobb közösségi oldalon, hogy a felhasználó korábbi érdeklődésének megfelelő hirdetést készíteni.

6 technika a bizalom kiépítéséhez az értékesítésben 

A bizalom kialakítása az értékesítés legfontosabb része, a folyamat beindítója. Alapvető minden értékesítés során. A Piac&Profit szakértője hat módszert mutat, ami segíthet elérni a célt.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja

Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja 

Az elmúlt években több területen is fontos lépések történetek a dm gazdasági közösségében.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Pénzszerzés

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések  

11 ezer háztartásnak ítéltek meg összesen több mint 45 milliárd forint támogatást.

Adózás

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát 

Tállai András: egyre többen rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról - keddig lehet beadni az adóbevallást.

Klímablog

Megrohamozták a napenergiás pályázatot

Megrohamozták a napenergiás pályázatot  

Meghaladta a tízezret a kedvezően elbírált támogatási kérelmek száma a modern napelemes rendszerek telepítését támogató pályázaton.

Infokom

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél?

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél? 

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo